En vooral tof: het is een leuke auto Niet zo’n stom nietszeggen ding als een Toyote Scarlett (bijvoorbeeld).
En je kan er achteraf altijd nog wat luxe ‘bij’ in bouwen

Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mijn ervaringen qua verbruik:
1600 injectie (dus de motor in Progress etc.) met gare stappenmotor richting 1 op 10,5/11 en met goede stappenmotor 1 op 12/13. Mijn huidige 1400 injectie doet gemiddeld zo’n 1 op 15. Dit is overigens allemaal bij vrij normaal gebruik en geen slakken gangetjes of zo.
-niels- schreef:das een 2liter? wel erg groot heb je mischien wat info en foto’s?
vond net deze op marktplaats, ook een mooie jammer van de kleur ik vind groen niet zo.
apart dat bij merk en type seat cordoba staat… en dat ze in het in de beschrijving over volkswagen techniek hebben…
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Omdat Seat in feite een volkswagen in een goedkoper jasje is.

Totaal aantal Berichten: 6212
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Poekoek schreef:zo’n 1 op 15. Dit is overigens allemaal bij vrij normaal gebruik en geen slakken gangetjes of zo.
En we weten nu wat dát inhoudt
Overigens met mijn GT uit en thuis naar Limbonesië 1:12,7 gehaald. Ook met “normaal” gebruik
Michielio schreef:-niels- schreef:das een 2liter? wel erg groot heb je mischien wat info en foto’s?
vond net deze op marktplaats, ook een mooie jammer van de kleur ik vind groen niet zo.
apart dat bij merk en type seat cordoba staat… en dat ze in het in de beschrijving over volkswagen techniek hebben…
Daarvoor staat er mail voor de juiste tekst Waarschijnlijk gedaan voor de onoplettende lezer ofzo…
Autofan schreef:Michielio schreef:-niels- schreef:das een 2liter? wel erg groot heb je mischien wat info en foto’s?
Daarvoor staat er mail voor de juiste tekst
Waarschijnlijk gedaan voor de onoplettende lezer ofzo…
hehe ow ok, dan val ik in die categorie
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Totaal aantal Berichten: 917
- BX GTI 16V MK1
Hilko16TZI schreef:Poekoek schreef:zo’n 1 op 15. Dit is overigens allemaal bij vrij normaal gebruik en geen slakken gangetjes of zo.
![]()
Overigens met mijn GT uit en thuis naar Limbonesië 1:12,7 gehaald. Ook met “normaal” gebruik
Netjes…. Niks aan de choke/carb gedaan?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Totaal aantal Berichten: 6212
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
CitZX1.8iFurio schreef:Hilko16TZI schreef:Poekoek schreef:zo’n 1 op 15. Dit is overigens allemaal bij vrij normaal gebruik en geen slakken gangetjes of zo.
![]()
Netjes…. Niks aan de choke/carb gedaan?
Nee, nog niet. Wel tank ik euro 98. Carb ga ik nog doen, alsmede luchtfilter, bougies en bougiekabels. En natuurlijk moet je meerekenen dat die 1:12,7 alleen maar grote weg rijden was. Maar dan wél in gevecht met een BMW-rijder op de heenweg en constant 130-140 op de terugweg. Met (bijna) alleen stad doettie 1:7 à 8
Niels,
Zelf rij ik sinds een jaar een BX1.4 Deauville. Makkelijke auto waar je zelf ook nog wel het eea aan kan sleutelen.
Wat betreft de marktplaats auto; pas op het is een LPG!!! lijkt goedkoop aan de pomp maar je schikt je de @#$%^ als de wegenbelasting op de deurmat valt.
Een tipje voor de verzekering: wordt lid van de citroen-nl club, dan kan je bij emerpark relatief goedkoop verzekeren.
Mijn auto:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=184143
Verder weet ik nog een vriend van mij (ook op dit forum) die een chic heeft die in bijna perfecte staat is. Vanwege leasebak wil die hem misschien binnenkort te koop zetten. Is een instappen en wegrijden gevalletje.
O ja en het verbuik is bij mij ongeveer 1 op 12,7 (als er nog mensen zijn die weten wat ik verkeerd doe zou het graag willen weten die 1 op 15/16 klinkt wel heel erg aantrekkelijk). Ik rij dagelijks zo’n 15km heen en terug (30 totaal) met ongeveer 50/50 stad snelweg (80-110 in z’n 5).
Groet Michel
als je info over die chic hebt dan ben ik wel geintereseerd
Heb hem een mailtje gestuurd met een link naar deze thread en jouw forumnaam doorgegeven. Ik laat het verder aan hem over of hij hem uiteindelijk wil verkopen.
tis miss een beetje offtopic maar mijn verbruik is 1 / 10 , 1 / 9 als ik korte stukken rijd en moet al flinke stukken rijden wil ik 1 / 12 halen..
ik heb handchoke en 4 versnellingen. standaart 1.4 motor.
op snelweg rijd ik wel gewoon 120/130 met het verkeer mee en af en toe trek ik hem ook wel wat verder door in zijn toeren.
is dit een normaal verbruik of kan dat zuiniger?

Totaal aantal Berichten: 917
- BX GTI 16V MK1
De 1400 met handchoke en 4-bak die ik vandaag ga opalen bij patje74 rijdt 1 op 15. Dat is misschiehn wel aan de zuinige kant voor z’n oude auto, maar ik denk dat gezien dat verbruik, een oude 1400 zeker 1 op 13 moet kunnen rijden.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
dan hoor ik het nog wel waarschijnlijk, dankje alvast