











































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je kan je stuurhuis alleen uitsluiten door de toevoer af te sluiten. Die uiterste stand truuk is maar om een idee te krijgen.
Toevoer afsluiten: steek een voeler maat tussen het leiding blokje en het stuurhuis en draai de boutjes weer aan.
Retouren: De retouren van de lekzakken kan je checken. Ik denk eerder dat de hoogte regelaars lekken. Die hebben ook een retour. Die mogen een heel klein beetje drupelen.
Dan zit er nog een retour LEIDING op de hoogte reg. Die mag in rijdstand eigenlijk NIET lekken. Die kan je erafschroeven en dan een ander stuk leiding met een slang eraan erin schroeven en in een bakje laten uitkomen. NIET de auto laten zakken! Ook niet instappen en dan weer uitstappen: De auto zakt dan en pompt zich omhoog, Als je uitstapt zet de HR de sluis open!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Je kan je stuurhuis alleen uitsluiten door de toevoer af te sluiten. Die uiterste stand truuk is maar om een idee te krijgen.
Toevoer afsluiten: steek een voeler maat tussen het leiding blokje en het stuurhuis en draai de boutjes weer aan.
Had ik al verteld , maar misschien dat het van een mod iets eerder aangenomen wordt
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
weet ik. Maar de medemens is niet zo goed in lezen. en ja van een mod neemt men antuurlijk alles gelijk aan!
Maargoed. LUISTERT NAAR BENJAMIN!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:weet ik. Maar de medemens is niet zo goed in lezen. en ja van een mod neemt men natuurlijk alles gelijk aan!
![]()
Maargoed. LUISTERT NAAR BENJAMIN!
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
het aannemen, had ik al gedaan, en wou dit gaan testen .. alleen gevoelsmatig, denk ik dat het van een van de retouren is, en wou ik de stuurhuis even laten voor wat het was en deze als laatste gaan bekijken.
Maar deze was zeker nog niet van mijn lijst ..
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
vlietmansje schreef:De hoogteregelaars zitten links in de wagen. Voorste zit zo’n beetje bovenop de onderste draagarm, en kun je zien als voorspatbord en afdekplaat eraf is.
Achterste zit achter de afdekplaat bij het achterwiel, en kun je zien als achterspatbord (en afdekplaat) eraf is.
Nog even hierop terug komend .. zitten hier dan ook de retour leidingen ? en zo ja hoe maak ik hierin het onderscheid ?
wil er in het weekend even naar gaan kijken, maar zoals ik reeds melden heb ik hier zelf nooit wat meegehad en de kennis is mooi meegenomen
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bogaard77 schreef:Retouren: De retouren van de lekzakken kan je checken. Ik denk eerder dat de hoogte regelaars lekken. Die hebben ook een retour. Die mogen een heel klein beetje drupelen.
Dan zit er nog een retour LEIDING op de hoogte reg. Die mag in rijdstand eigenlijk NIET lekken. Die kan je erafschroeven en dan een ander stuk leiding met een slang eraan erin schroeven en in een bakje laten uitkomen. NIET de auto laten zakken! Ook niet instappen en dan weer uitstappen: De auto zakt dan en pompt zich omhoog, Als je uitstapt zet de HR de sluis open!
LEZEN Lupolo!
Wijst zich vanzelf wat de retour is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:bogaard77 schreef:Retouren: De retouren van de lekzakken kan je checken. Ik denk eerder dat de hoogte regelaars lekken. Die hebben ook een retour. Die mogen een heel klein beetje drupelen.
Dan zit er nog een retour LEIDING op de hoogte reg. Die mag in rijdstand eigenlijk NIET lekken. Die kan je erafschroeven en dan een ander stuk leiding met een slang eraan erin schroeven en in een bakje laten uitkomen. NIET de auto laten zakken! Ook niet instappen en dan weer uitstappen: De auto zakt dan en pompt zich omhoog, Als je uitstapt zet de HR de sluis open!LEZEN Lupolo!
Wijst zich vanzelf wat de retour is.
overheen gelezen inderdaad !, druk druk druk excusses !, staat er inderdaad duidelijk !
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Momenteel stijgt de auto sneller na het vervangen van de twee achterste veerbollen, bleek ook nog een remcilindertje lek te zijn .. ook deze gemaakt.
Maar ze zakt nog steeds vrij snel .. heb de aangegeven punten nog niet kunnen doorlopen maar vroeg mijn af of het ook aan de veercilinders kon liggen, ik zie geen lekages (extern) maar zou het kwaad kunnen of zou het probleem ook kunnen liggen bij de veercilinders ?, of zijn deze te klein, om de auto vrij snel te laten zakken.?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee zou kunnen maar is volgens WvdL te A zeldzaam. je hebt in dat geval een grote lekstroom door je lekzak en retour slangetje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Nee zou kunnen maar is volgens WvdL te A zeldzaam. je hebt in dat geval een grote lekstroom door je lekzak en retour slangetje.
bedankt ga hier weer verder mee ..
WvdL te A ? = .. ?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wimvan der Laan
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
lupolo schreef:bogaard77 schreef:bogaard77 schreef:Retouren: De retouren van de lekzakken kan je checken. Ik denk eerder dat de hoogte regelaars lekken. Die hebben ook een retour. Die mogen een heel klein beetje drupelen.
Dan zit er nog een retour LEIDING op de hoogte reg. Die mag in rijdstand eigenlijk NIET lekken. Die kan je erafschroeven en dan een ander stuk leiding met een slang eraan erin schroeven en in een bakje laten uitkomen. NIET de auto laten zakken! Ook niet instappen en dan weer uitstappen: De auto zakt dan en pompt zich omhoog, Als je uitstapt zet de HR de sluis open!LEZEN Lupolo!
Wijst zich vanzelf wat de retour is.
Misschien is het handig om onderscheid te maken tussen retourleidingen en lekleidingen.
overheen gelezen inderdaad !, druk druk druk excusses !, staat er inderdaad duidelijk !
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Veercilinders zijn bijna nooit de oorzaak van snel inzakken, stuurhuis, hoogteregelaars en remservo vaak wel.
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb eigenlijk geen nieuw antwoord maar een nieuwe vraag: als de wagen in de hoogste stand staat duurt het beduidend langer voordat de pomp aanslaat.
Komt dat nu doordat veercylinders en hoogteregelaars in een minder uitgesleten positie staan of komt dat doordat de veerbollen als voorraadbollen gaan fungeren. Er is immers een directe verbinding tussen veerbollen en voorraadbol doordat de hoogteregelaars helemaal openstaan.??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.