De maten lichtmetalen velgen picasso?
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 27 augustus 2008 01:05 AM

Ik heb mijn vorige auto bijna ingeruild en ik ga een picasso ophalen.
Het is een 1.8i 16v uit 2003 in de difference uitvoering.
Welke maten voor de wielen hanteert de picasso?
Dus ET waarde, de breedte in J (welke maximum J kan eronder bij welke ET waarde). En hoe breed en hoog kan de band dan zijn… 4 gats? Steek-waarde?
Wat blijft nog comfortabel, ofwel hoe groot, hoeveel inch, mag het wiel zijn?

Er zitten nog doppen op en mooie wielen zijn altijd mijn trots.. dus ik wil er een keer wat moois onder zetten.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 28 augustus 2008 04:24 PM
  [ # 1 ]

Re: De maten lichtmetalen velgen picasso?

Grijzemuis schreef:

Ik heb mijn vorige auto bijna ingeruild en ik ga een picasso ophalen.
Het is een 1.8i 16v uit 2003 in de difference uitvoering.
Welke maten voor de wielen hanteert de picasso?
Dus ET waarde, de breedte in J (welke maximum J kan eronder bij welke ET waarde). En hoe breed en hoog kan de band dan zijn… 4 gats? Steek-waarde?
Wat blijft nog comfortabel, ofwel hoe groot, hoeveel inch, mag het wiel zijn?

Er zitten nog doppen op en mooie wielen zijn altijd mijn trots.. dus ik wil er een keer wat moois onder zetten.

Ik ben hier een tijd geleden ook naar op zoek geweest, maar de informatie die ik bekwam via het net, was niet éénduidig (op bvb.  musketier.com kan je alvast eea vinden).
In elk geval velgen met 4 gaten. Ikzelf heb 16’’ velgen uit de accessoires van Citroën (de velgen met wieldoppen hou ik dan voor winterbanden). Ik dacht dat 18’’ ook mogelijk was, maar deze zouden minder comfortabel zijn. Je moet anders maar eens zoeken in oudere topics ; ik herinner mij dat er ooit iemand over heeft geschreven (en om reden van comfort de 18’’ niet aanbeveelde).

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 28 augustus 2008 04:58 PM
  [ # 2 ]

Daar gaan we weer;

Grijzemuis heeft het over een Xsara en C4sohier heeft het over een C4….. Confused

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 28 augustus 2008 07:30 PM
  [ # 3 ]

Offtopic, daarom vind ik ook dat de Picasso ‘Classic’ in het Xsaraforum thuis hoort, en de Picasso ‘Nieuwerwets’ in het C4-forum..

Hoe dan ook, op de op de Xsara gebaseerde Picasso moeten velgen met steek 4*108, naafgat 65,1 en ET 15 bij een breedte van 6J.

De normale bandmaat is 185/65R15, dit komt overeen met een aantal andere maten, zie hiervoor ook de bandenwijzer op bijvoorbeeld allevelgenvan.nl

Voor de Xsara coupé, berline en break geldt een maximale breedte van ongeveer 205, maar eigenlijk is de velgbreedte belangrijker: maximaal 7J, maar dat is al geen garantie voor niet aanlopen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 28 augustus 2008 08:05 PM
  [ # 4 ]
tilanus schreef:

Daar gaan we weer;

Grijzemuis heeft het over een Xsara en C4sohier heeft het over een C4….. Confused

Verkeerd geïnterpreteerd ; dacht dat Grijzemuis - net zoals ik - een Xasra Picasso had ingeruild voor een C4. Niet dus. My fault.
Maar in elk geval 4-gats velgen !!!  Wink

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 31 augustus 2008 11:06 PM
  [ # 5 ]

Ik heb mijn picasso nu en het is een zonnetje. (en wat valt het me op dat ik er ineens veel zie op de weg)
Ik zag dat je bij citroen ook kant en klare velgen kon bestellen, dat is ook handig.
Bedankt alvast voor deze reacties.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook