2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Probleem dat snel inzakken heet
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 augustus 2008 07:44 PM
  [ # 16 ]

Je kan je stuurhuis alleen uitsluiten door de toevoer af te sluiten. Die uiterste stand truuk is maar om een idee te krijgen.

Toevoer afsluiten: steek een voeler maat tussen het leiding blokje en het stuurhuis en draai de boutjes weer aan.


Retouren: De retouren van de lekzakken kan je checken. Ik denk eerder dat de hoogte regelaars lekken. Die hebben ook een retour. Die mogen een heel klein beetje drupelen.
Dan zit er nog een retour LEIDING op de hoogte reg. Die mag in rijdstand eigenlijk NIET lekken. Die kan je erafschroeven en dan een ander stuk leiding met een slang eraan erin schroeven en in een bakje laten uitkomen. NIET de auto laten zakken! Ook niet instappen en dan weer uitstappen: De auto zakt dan en pompt zich omhoog, Als je uitstapt zet de HR de sluis open!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 11 augustus 2008 08:00 PM
  [ # 17 ]
bogaard77 schreef:

Je kan je stuurhuis alleen uitsluiten door de toevoer af te sluiten. Die uiterste stand truuk is maar om een idee te krijgen.

Toevoer afsluiten: steek een voeler maat tussen het leiding blokje en het stuurhuis en draai de boutjes weer aan.

Had ik al verteld , maar misschien dat het van een mod iets eerder aangenomen wordt Idea  Laughing  Laughing  Laughing

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 augustus 2008 08:02 PM
  [ # 18 ]

weet ik. Maar de medemens is niet zo goed in lezen. en ja van een mod neemt men antuurlijk alles gelijk aan!  Laughing

Maargoed. LUISTERT NAAR BENJAMIN!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 11 augustus 2008 08:08 PM
  [ # 19 ]
bogaard77 schreef:

weet ik. Maar de medemens is niet zo goed in lezen. en ja van een mod neemt men natuurlijk alles gelijk aan!  Laughing

Maargoed. LUISTERT NAAR BENJAMIN!

Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Horse

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 11 augustus 2008 08:18 PM
  [ # 20 ]

het aannemen, had ik al gedaan, en wou dit gaan testen .. alleen gevoelsmatig, denk ik dat het van een van de retouren is, en wou ik de stuurhuis even laten voor wat het was en deze als laatste gaan bekijken.

Maar deze was zeker nog niet van mijn lijst ..

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 11 augustus 2008 11:00 PM
  [ # 21 ]
vlietmansje schreef:

De hoogteregelaars zitten links in de wagen. Voorste zit zo’n beetje bovenop de onderste draagarm, en kun je zien als voorspatbord en afdekplaat eraf is.
Achterste zit achter de afdekplaat bij het achterwiel, en kun je zien als achterspatbord (en afdekplaat) eraf is.

Nog even hierop terug komend .. zitten hier dan ook de retour leidingen ? en zo ja hoe maak ik hierin het onderscheid ?

wil er in het weekend even naar gaan kijken, maar zoals ik reeds melden heb ik hier zelf nooit wat meegehad en de kennis is mooi meegenomen Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 augustus 2008 12:03 PM
  [ # 22 ]
bogaard77 schreef:

Retouren: De retouren van de lekzakken kan je checken. Ik denk eerder dat de hoogte regelaars lekken. Die hebben ook een retour. Die mogen een heel klein beetje drupelen.
Dan zit er nog een retour LEIDING op de hoogte reg. Die mag in rijdstand eigenlijk NIET lekken. Die kan je erafschroeven en dan een ander stuk leiding met een slang eraan erin schroeven en in een bakje laten uitkomen. NIET de auto laten zakken! Ook niet instappen en dan weer uitstappen: De auto zakt dan en pompt zich omhoog, Als je uitstapt zet de HR de sluis open!

LEZEN Lupolo!

Wijst zich vanzelf wat de retour is.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 12 augustus 2008 07:18 PM
  [ # 23 ]
bogaard77 schreef:
bogaard77 schreef:

Retouren: De retouren van de lekzakken kan je checken. Ik denk eerder dat de hoogte regelaars lekken. Die hebben ook een retour. Die mogen een heel klein beetje drupelen.
Dan zit er nog een retour LEIDING op de hoogte reg. Die mag in rijdstand eigenlijk NIET lekken. Die kan je erafschroeven en dan een ander stuk leiding met een slang eraan erin schroeven en in een bakje laten uitkomen. NIET de auto laten zakken! Ook niet instappen en dan weer uitstappen: De auto zakt dan en pompt zich omhoog, Als je uitstapt zet de HR de sluis open!

LEZEN Lupolo!

Wijst zich vanzelf wat de retour is.

overheen gelezen inderdaad !, druk druk druk excusses !, staat er inderdaad duidelijk !

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 27 augustus 2008 11:25 PM
  [ # 24 ]

Momenteel stijgt de auto sneller na het vervangen van de twee achterste veerbollen, bleek ook nog een remcilindertje lek te zijn .. ook deze gemaakt.

Maar ze zakt nog steeds vrij snel .. heb de aangegeven punten nog niet kunnen doorlopen maar vroeg mijn af of het ook aan de veercilinders kon liggen, ik zie geen lekages (extern) maar zou het kwaad kunnen of zou het probleem ook kunnen liggen bij de veercilinders ?, of zijn deze te klein, om de auto vrij snel te laten zakken.?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 augustus 2008 02:06 PM
  [ # 25 ]

Nee zou kunnen maar is volgens WvdL te A zeldzaam. je hebt in dat geval een grote lekstroom door je lekzak en retour slangetje.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 31 augustus 2008 02:12 PM
  [ # 26 ]
bogaard77 schreef:

Nee zou kunnen maar is volgens WvdL te A zeldzaam. je hebt in dat geval een grote lekstroom door je lekzak en retour slangetje.

bedankt ga hier weer verder mee ..

WvdL te A ? = .. ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 augustus 2008 02:15 PM
  [ # 27 ]

Wimvan der Laan

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 augustus 2008 05:55 PM
  [ # 28 ]
lupolo schreef:
bogaard77 schreef:
bogaard77 schreef:

Retouren: De retouren van de lekzakken kan je checken. Ik denk eerder dat de hoogte regelaars lekken. Die hebben ook een retour. Die mogen een heel klein beetje drupelen.
Dan zit er nog een retour LEIDING op de hoogte reg. Die mag in rijdstand eigenlijk NIET lekken. Die kan je erafschroeven en dan een ander stuk leiding met een slang eraan erin schroeven en in een bakje laten uitkomen. NIET de auto laten zakken! Ook niet instappen en dan weer uitstappen: De auto zakt dan en pompt zich omhoog, Als je uitstapt zet de HR de sluis open!

LEZEN Lupolo!

Wijst zich vanzelf wat de retour is.

Misschien is het handig om onderscheid te maken tussen retourleidingen en lekleidingen.

overheen gelezen inderdaad !, druk druk druk excusses !, staat er inderdaad duidelijk !

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 september 2008 12:59 PM
  [ # 29 ]

Veercilinders zijn bijna nooit de oorzaak van snel inzakken, stuurhuis, hoogteregelaars en remservo vaak wel.

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 september 2008 02:48 AM
  [ # 30 ]

Ik heb eigenlijk geen nieuw antwoord maar een nieuwe vraag: als de wagen in de hoogste stand staat duurt het beduidend langer voordat de pomp aanslaat.
Komt dat nu doordat veercylinders en hoogteregelaars in een minder uitgesleten positie staan of komt dat doordat de veerbollen als voorraadbollen gaan fungeren. Er is immers een directe verbinding tussen veerbollen en voorraadbol doordat de hoogteregelaars helemaal openstaan.??

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook