ik vraag me af of het normaal is dat de knipperlichtindicator niet uit zichzelf uit gaat als je je stuur omdraait.
ben er inmiddels zo aan gewend dat het een automatisme is om het met de hand uit te zetten als de bocht gerond is.
maar nadat een vriend de TRS had geleend en me dit vroeg stond ik met m’n mond vol tanden; hoort dit zo of is het uitzonderlijk??
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84
Idiosyncratic. One word says it all.
maw, hij springt niet vanzelf uit
thnx, maar :
:
dat woord lijkt me juist het tegendeel te betekenen
Synoniem van idiosyncratic: eccentric
Synoniem van idiosyncratic: individual
Synoniem van idiosyncratic: odd
Synoniem van idiosyncratic: original
Synoniem van idiosyncratic: peculiar
Synoniem van idiosyncratic: strange
Synoniem van idiosyncratic: unpredictable
Synoniem van idiosyncratic: unusual
hoort het nu juist wel of niet
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, bij geen enkele CX gaat het knipperlicht automatisch uit
Ik denk dat omdat de schakelaar ver vanaf de stuurkolom zit dat technisch moeilijk op te lossen was.
Het is een kleine tol die je moet betalen voor het mooie design van het dash



Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Nee, die hoort NIET vanzelf uit te gaan. Moet je zelf doen. Ik weet eigenlijk niet wat de gedachte erachter is, maar citroen heeft er ongetwijfeld bewust voor gekozen. Het is natuurlijk wel zo dat je dan tenminste actief met het rijden en zo bezig bent. En echt veel werk is het natuurlijk ook weer niet
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.




Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
inderdaad het hoort zo. Bij de meeste auto’s zit de bediening van de richtaanwijzers direct op de stuurkolom waardoor een eenvoudig mechanisme voldoende is om bij het terugdraaien van het stuurwiel de lichtjes weer uit zetten.
maar nu ik dit zo schrijf zou het ook kunnen dat ze (ontwikkelaars Citroën) rekening hebben gehouden met de terugloopeigenschap van de Diravi waardoor de richtingaanwijzer wellicht per ongeluk uit zou kunnen gaan….
Mhhhhh…. ik denk dat het optie 1 is.
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik vind het (na 18 jaar ervaring) ideaal, dat het ding niet vanzelf uitspringt.
ok, driewerf dank
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
garagestmarien schreef:Ik vind het (na 18 jaar ervaring) ideaal, dat het ding niet vanzelf uitspringt.
Ik vind het na een paar maanden ervaring al ideaal dat het ding niet vanzelf uitspringt. Als je in een flauwe bocht zit en je knipperlicht aanzet en je gaat weer fftjes recht springt meteen het knipperlicht uit bij elke normale auto… bij de CX tenminste niet








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
RikvdS schreef:garagestmarien schreef:Ik vind het (na 18 jaar ervaring) ideaal, dat het ding niet vanzelf uitspringt.
Ik vind het na een paar maanden ervaring al ideaal dat het ding niet vanzelf uitspringt. Als je in een flauwe bocht zit en je knipperlicht aanzet en je gaat weer fftjes recht springt meteen het knipperlicht uit bij elke normale auto… bij de CX tenminste niet
Zo is het, de ideale oplossing van Citroen voor het probleem van uitspringende knipperlichten in flauwe bochten. Bij de GSA werkt het idemdito trouwens. Ook het aanzetten naar bijvoorbeeld rechts als je een afslag nadert in een linkerbocht gaat zo perfect. Raar eigenlijk dat dit nooit navolging heeft gevonden…....
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
hoezo navolging??
m’n 404 had dat ook al ( 1963), al zat de indicator aan het stuur, maar moest manueel terug worden gezet
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84



Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Mijn Dafje (‘63) heeft ook zo’n zelf-terug-moeten-zetten richtingaanwijzer. Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat de ‘zelfannulerende’ richtingaanwijzer een doorontwikkeling was, zodat je daar niet meer over na hoefde te denken. Lekker zinloos eigenlijk… Net zoiets als de ruitenwisser met regensensor, zodat je dat ook niet meer zelf hoeft te doen.
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
tja alles moet makkelijker en lui’er.. Zonde eigenlijk, echter maakt het de CX des te gaver!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,