verbruik lpg c4 picasso hoog met caravan
Strootje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 30-03-2008

Gepost: 18 augustus 2008 03:03 AM

hey allemaal !

Het verbruik met caravan komt uit op ong. 1op6 met lpg
Ook vind ik de trekkracht op lpg minder dan op benzine , heeft iemand de zelfde ervaringen of tips voor mij dan hoor ik ze graag Smile

C4 Picasso PureTech 165 S&S EAT6 Shine 2017

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 18 augustus 2008 10:21 PM
  [ # 1 ]

wij konden ook zo’n 220km rijden en moesten weer tanken (gas)
Ik vind dat eigenlijk nog wel netjes…....1 op 6 voor een relatief zware auto + caravan.

wij reden ook zo iets…......................

Met trekkracht verschil tussen gas en benzine kan ik niet met je eens zijn, mijn gevoel zij zelfs dat de dame op gas beter trok dan op benzine Very Happy Very Happy

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 27 augustus 2008 01:57 AM
  [ # 2 ]

Een benzinemotor op gas kan nooit beter trekken dan op benzine, energieinhoud van gas is vele malen lager en dat verklaart ook het hogere verbruik.
Van het relatief hoge verbruik op gas kijk ik niet van op, zeker niet voor zo`n zware auto met caravan….

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
RvL001
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 14-07-2008

Gepost: 27 augustus 2008 02:31 AM
  [ # 3 ]

Hoewel ik het met je eens ben wat betreft het gangbare gebruik van LPG, kan het in een bepaalde mate toevoegen van LPG bij een benzine mengsel zeker wel zorgen voor een stoot meer vermogen. Er zijn zelfs systemen waarbij LPG in een bepaalde mate in een diesel motor wordt ingespoten.

Dat heb ik althans ooit eens ergens gelezen. Natuurlijk kan ik dat artikel nergens meer vinden.

Neemt niet weg dat bij de huis-tuin-en-keuken installaties die de normale bestuurder heeft het inderdaad zo is dat er minder vermogen en met name is. Het laatste merk ik vooral. Op benzine komt de C4 1.6 een stukje makkelijker uit de lage toeren dan op LPG. Al is het een heeeeeeel stuk verbeterd sinds 1997, toen mijn vader LPG liet leggen in wat later mijn Daewoo Espero zou zijn Wink

Citroën C4 Berline Image, 1.6 16v LPG

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 27 augustus 2008 02:52 AM
  [ # 4 ]

Sinds er gasinjectie is gekomen is er een hoop verbeterd om op LPG te rijden.

Toevoeging van LPG bij een benzinemengsel huh , de schakelaar zorgt ervoor dat de motor op benzine loopt of op LPG en geen menging met elkaar.
Waarschijnlijk heb je een artikel ergens gelezen waarbij onderzocht is wat de effecten zijn van LPG met een benzinemengsel. Dat zoiets is geprobeerd met een dieselmotor begrijp ik niet en kan me ook geen voorstelling van maken.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 27 augustus 2008 10:32 AM
  [ # 5 ]

Re: verbruik lpg c4 picasso hoog met caravan

Strootje schreef:

hey allemaal !

Het verbruik met caravan komt uit op ong. 1op6 met lpg
Ook vind ik de trekkracht op lpg minder dan op benzine , heeft iemand de zelfde ervaringen of tips voor mij dan hoor ik ze graag Smile

Hoe heb je gereden? Laag toeren/hoog toeren.

Denk eraan dat je met een caravan erachter aanzienlijk meer vermogen vraagt en dus in een gebied moet zitten waar je motor ook meer vermogen kan leveren!

Ik heb geen ervaringen met een C4-picasso op LPG of met dezelfde motor met een caravan erachter.

Enige vergelijk wat ik heb is de Legacy op G2 die mijn vader ooit had. Die deed op LPG met de caravan erachter ongeveer 1 op 7 à 1 op 8. Maar de vijfde versnelling werd dan niet gebruikt (uh, niet: alleen in de lage gearing) en bij ca. 80 werd pas naar 4 geschakeld. Puur om de motor in een bereik met voldoende vermogen te houden.

Het optrekgedeelte van het nieuwe rijden kun je namelijk vergeten met een caravan erachter (het afremmen, anticiperen etc. kan natuurlijk wel).

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 27 augustus 2008 11:43 AM
  [ # 6 ]

Ik vind het gezien de combinatie niet eens zo heel slecht op LPG. Onze combinatie Berlingo 1.8 en caravan dronk ongeveer 1 op 8 afgelopen vakantie. Dit was het verbruik in Frankrijk althans, met bergen in het parcours en tegen de 100 km/h gemiddeld. Wij rijen niet in de 5e versnelling omdat er dan te weinig toeren gemaakt worden. Bij 95 km/h (teller) draait de Berlingo 3000 toeren en dat is 400 toeren boven het max.koppel. Die snelheid kan dus redelijk vast gehouden worden.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Strootje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 30-03-2008

Gepost: 30 augustus 2008 01:51 AM
  [ # 7 ]

hey EW !

bedankt voor je reactie en van de andere natuurlijk ook!

ik heb een halfautomaat en die regelt het toerental zelf 2500 trn maar bij het minste heuveltje schakelt hij gelijk terug ,ik heb hem toen overgeschakeld op manueel en toen ging het beter

C4 Picasso PureTech 165 S&S EAT6 Shine 2017

Profiel  
 
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 30 augustus 2008 01:57 AM
  [ # 8 ]

Gas heeft minder trekkracht inderdaad Rolling Eyes Ej jah, je caravan moet meer vooruit brengen dus dan kan het wel 1 op 6 zijn Very HappyVery Happy

Profiel  
 
Strootje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 30-03-2008

Gepost: 30 augustus 2008 02:18 AM
  [ # 9 ]
Pimperklaas schreef:

Gas heeft minder trekkracht inderdaad Rolling Eyes Ej jah, je caravan moet meer vooruit brengen dus dan kan het wel 1 op 6 zijn Very HappyVery Happy

aanss de reacties tehoren ben ik geen uitzondering met het verbruik,voor de rest ben ik super tevreden Smile

C4 Picasso PureTech 165 S&S EAT6 Shine 2017

Profiel  
 
T. Rozema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 20-08-2008

Gepost: 04 september 2008 12:07 AM
  [ # 10 ]

Re: verbruik lpg c4 picasso hoog met caravan

Strootje schreef:

hey allemaal !

Het verbruik met caravan komt uit op ong. 1op6 met lpg
Ook vind ik de trekkracht op lpg minder dan op benzine , heeft iemand de zelfde ervaringen of tips voor mij dan hoor ik ze graag Smile

Hallo Anton,

Ik weet niet hoe groot en zwaar de caravan is, maar het lijkt mij geen slecht verbruik.
Ik rijd met een C4 Picasso 1800 Prestige op LPG met een tandemasser, waarop een vierkante huif zit en een beladen gewicht van 1400 kg.
In de vijfde versnelling 86 km per uur op de teller heb ik dan een verbruik van 1 op 6. Met een gestroomlijnde aanhanger wordt dit verbruik denk ik nog wel beter.

Groeten

Ton Horse

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 04 september 2008 12:13 AM
  [ # 11 ]

Hoeveel toeren draait de motor dan Ton? 86 in vijf met een flinke caravan erachter klinkt mij niet gezond. Zeker een 6 bak in de Picasso?

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
T. Rozema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 20-08-2008

Gepost: 04 september 2008 10:11 PM
  [ # 12 ]
hogervp schreef:

Hoeveel toeren draait de motor dan Ton? 86 in vijf met een flinke caravan erachter klinkt mij niet gezond. Zeker een 6 bak in de Picasso?

Patrick

Hallo Patrick,

Het is geen caravan maar een aanhanger. In de hoogte komt hij ongeveer een halve meter boven de auto uit en in de breedte steekt de aanhanger niet uit. Ik heb een vijf versnellingsbak en rij met een snelheid van 86 km/h met de cc aan. de motor heeft hier geen problemen mee. Wanneer ik op de snelweg omhoog moet rijden omdat je bijvoorbeeld over een viaduct moet protesteert de motor niet en de snelheid blijft gelijk. Het toerental staat dan op 2200 toeren. Ik heb het verbruik met rijdend op benzine zowel in de vier als in de vijf vergeleken, maar dat maakt niets uit. dus gewoon op LPG in de vijfde versnelling. Als het toerental te laag zou zijn dan gaat de motor wel protesteren en zakt de snelheid.
Wanneer de omstandigheden het nodig maken. met tegenwind of harde wind schakel ik wel terug naar de vier. Onder normale omstandigheden is dit niet nodig.

Ton

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 06 september 2008 03:19 AM
  [ # 13 ]

Aha, ik heb het niet goed gelezen Ton. Dank voor je uitleg.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook