3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

ooit aanschaf xm overwegen?
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 25 augustus 2008 04:06 AM
  [ # 31 ]
Pascal schreef:

Keuzes,keuzes…

Persoonlijk vind ik de C5 (I & II) wat tegenvallen qua veercomfort: drempeltjes kunnen niet zo hard genomen worden als ik dat gewend ben in m’n DSuper of CX..
Comfort is goed, maar de XM is stukken beter.

Dus, als je van sleutelen niet vies bent en je beurs laat het toe, ga voor een XM: zeldzamer, mooier, comfortabeler.

Need I say more?

Idem.

Ik heb wel mijn Comfort zetels vervangen voor type 2 stoffen vsx zetels
en ik heb nog nooit zo lekker gezeten Cool, voor mij geen andere wagen meer dan een XM, zo lang ik haar kan onderhouden/betalen natuurlijk. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27985

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2008 09:36 PM
  [ # 32 ]
McDean schreef:
Xsara Coupe schreef:

Zit je onder de plak Daan? Wink  Laughing

Xsara Coupe

hoezo???  Laughing

Ach met een xantia V6 als toekomst zicht kan ik prima leven Laughing Lien wil graag een automaat op den duur, prima maar dan wel met een V6 Cool

maar voorlopig de 1.8 16V

Probleem is denk ik dat je elke keer uit die stoelen met komen om te tanken bij zo’n V6 met automaat Wink

Overigens zit ik prima in mijn CX VIP stoelen, daar zit je zeker niet op maar in Cool

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 25 augustus 2008 11:29 PM
  [ # 33 ]

Nou, ik heb geen problemen met de XM-stoelen, maar ik ben ook niet zo groot. Ik ben zelf nog geen auto tegengekomen die beter zit, maar heb ook nog niet mogen genieten van oudere Citroëns, behalve de CX maar toen was ik te jong om te oordelen over het zitgenot. Alleen de hoofdsteunen van een XM zijn waardeloos. Daarentegen, ondersteuning van de bovenbenen is in de C5 alleen maar slechter. Maar in een C5 heb je wel weer minder last van windgeruis, en heeft andere leuke snufjes die niet bestonden tijdens de ontwikkeling van de XM.

Trouwens, voor de mensen die houden van het ‘karakter’ van de XM… de C5 heeft ook van die karaktertrekjes - spiegels die onder bepaalde omstandigheden niet meer inklappen, de rechterspiegel die niet meer bijdraait met achteruitrijden, ramen die tijdens het sluiten weer opengaan en andersom. Goed, allemaal overkombaar maar denk maar niet dat de XM de enige wagen is met elektronische problemen.

Groetjes Erik!

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 26 augustus 2008 12:33 AM
  [ # 34 ]

De serie 1 en 2 C5 met de C8 zijn imo de meest slechte Citroëns ooit (na ahum…de Axel). Zoveel terugroepacties en modificaties heeft Citroën nog nooit gehad.

De XM mag dan wel kwaaltjes hebben, die stellen maar weinig voor vergeleken met de bovengenoemde types.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

Gepost: 26 augustus 2008 12:38 AM
  [ # 35 ]

Klopt, we hebben thuis al veeeeel geluk gehad met de C8, de C5, nog effe afwachten Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

struiK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105

- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Gepost: 26 augustus 2008 12:46 PM
  [ # 36 ]

Koop maar gewoon een XM, je krijgt gewoon meer voor je geld. Zeker bij ons in België, kost een XM niet veel. Voor 2 à 3000€ heb je er 1 van de laatste serie, met niet te veel kms.

Dan nog iemand kennen die na zijn uren aan citroens sleutelt en het kan niet meer stuk.

Tussen C5 en XM zeker voor XM gaan. Mooier en veel betere prijs/kwaliteit verhouding.
De XM’s gaan makkelijk een paar honderdduizend km’s mee, Van de C5 weet ik dat nog zo niet.
Als je moet kiezen tussen XM en C6, dan is het een andere zaak natuurlijk.

KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 26 augustus 2008 01:57 PM
  [ # 37 ]

Een XM is een fantastische wagen. Mooi ontwerp, het rijdt als een vorst en je hebt nog eens wat te doen in het weekend.

Qua typekeuze zit ik een beetje met een BX-oide dilemma. Het type 1 dashboard is het mooist, maar jammer genoeg zit de serie 2 (BX serie 3) veel beter in elkaar. Minder windgeruis, minder herrie, alles voelt steviger. Kortom: de pragmaticus gaat dan eerder voor een serie 2, terwijl de echte designfetisjist toch moet gaan voor een serie 1.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 augustus 2008 02:08 PM
  [ # 38 ]

Ik vind het verschil tussen BX-en overigens groter dan bij de XM. Maar misschien is het verschil voor mij ook niet direct voelbaar na maanden in een basisbix te hebben gereden. Daarnaast heb ik slechts een kwartier in een XM van de laatste serie gereden (TCT).

Net zoals BX-en geld hier ook dat ik het een prima alternatief vind voor vele andere wagens die op hun beurt meer nadelen hebben in het dagelijkse gebruik. (GS<>BX en CX<>XM)
En ook hierbij vind ik het dashboard van de 2e serie veel afbreuk doen aan de totale sfeer van de wagen. Al zou ik er bij een XM nog wel eens op willen overstappen als ik een geschikte G3-wagen tegenkom.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2431

Gepost: 27 augustus 2008 04:17 AM
  [ # 39 ]
mpostma schreef:

Een XM is een fantastische wagen. Mooi ontwerp, het rijdt als een vorst en je hebt nog eens wat te doen in het weekend.

haha

Persoonlijk zou ik voor een serie 1 break 2.0i op LPG gaan, daar heb ik meerdere weekenden vol plezier aan kunnen besteden.  Laughing

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 03 september 2008 01:03 PM
  [ # 40 ]

Ik ben in de “gezegende” omstandigheid dat ik een BX uit 88 heb waar onlangs een nieuw interieur in is gezet. De oude stoelen zaten lekker maar de nieuwe (uit 1993) zitten echt veel beter.

Dan de vraag van de TS, C5 of Xm?

Xm natuurlijk. Ik heb C5 gereden, mooie auto, echt waar. Maar het blijft de opvolger van de Xantia. (Ik ken trouwens iemand die Xm stoelen in zijn Xantia heeft gezet, maar dat terzijde) Mijn C5 had een aantal vreemde storingen die waarschijnlijk veroorzaakt werden door een wrak massacontact. Ik was blij toen ik hem na een maand of 5 weer mocht inleveren bij de leasemaatschappij.
Ik ben toen gelijk overgestapt op Xm. Echt een wereld van verschil. Meer ruimte, meer comfort, echt teveel om op te noemen.

Let echter wel op. Je bent student en dan kost zo’n wagen echt een boel geld. Het is een automobiel, geen auto, om even in het jargon te blijven he. Weinig gemaakt dus duur.

Als je echter handig bent kun je een heleboel zelf oplossen.

Een Xm is een hele fijne wagen.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 september 2008 05:22 PM
  [ # 41 ]
struiK schreef:

Neen! Waarom? ik heb ze allebij. Laughing

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 03 september 2008 09:57 PM
  [ # 42 ]
Blooper1963 schreef:
struiK schreef:

Neen! Waarom? ik heb ze allebij. Laughing

Dan krijg je weer het probleem dat je elke dag moet kiezen met welke je weg gaat Wink

een luxe probleem noem ik dat Laughing

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 03 september 2008 10:47 PM
  [ # 43 ]

Probleem is denk ik dat je elke keer uit die stoelen met komen om te tanken bij zo’n V6 met automaat

zegt meneer mt een cx gti turbo Laughing  Laughing

gewoon voor een v6 gaan Cool  zweer erbij Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 03 september 2008 11:05 PM
  [ # 44 ]

I know Laughing
Vandaar dat ik ze even waarschuw, want ik weet waar ik het over heb Razz

Goed, de Xsara is redelijk zuinig Wink

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 07 september 2008 05:12 PM
  [ # 45 ]
Paul Cornelisse schreef:

Ik ben in de “gezegende” omstandigheid dat ik een BX uit 88 heb waar onlangs een nieuw interieur in is gezet. De oude stoelen zaten lekker maar de nieuwe (uit 1993) zitten echt veel beter.

Ik heb een keer meegereden in een BX 14 Deauville uit 92 toen de XM bij een garage stond. De stoelen vond ik gewoon te zacht, na een kwartier snelweg had ik al pijn in mijn rug. Het kan natuurlijk dat de stoelen erg afgezeten waren want het was een leenauto. Voor de rest een hele fijne auto. Cool

En ontopic: Een XM is een verre van probleemloze auto. Dat hangt natuurlijk deels van de motor af. De beste keus lijkt mij een 2.0 16V, zeker als je nog studeert. Schijnt een eenvoudige, redelijk betrouwbare motor te zijn die zeker voldoet voor de XM.

Een C5 kan natuurlijk ook, al ben je daarmee meer een grijze muis dan met een XM. Ik vind de C5 niet lelijk maar het is gewoon niet zo’n bijzondere auto.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook