Ik heb een keer meegereden in een BX 14 Deauville uit 92 toen de XM bij een garage stond. De stoelen vond ik gewoon te zacht, na een kwartier snelweg had ik al pijn in mijn rug. Het kan natuurlijk dat de stoelen erg afgezeten waren want het was een leenauto. Voor de rest een hele fijne auto.
Een Deauville heeft standaard zitzakstoelen, zonder enige vorm. Bij een BX moet je echt de gti-vorm stoelen hebben, die zitten geweldig.

Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Tjerk schreef:
Een XM is een verre van probleemloze auto. Dat hangt natuurlijk deels van de motor af. De beste keus lijkt mij een 2.0 16V, zeker als je nog studeert. Schijnt een eenvoudige, redelijk betrouwbare motor te zijn die zeker voldoet voor de XM.
Helemaal mee eens. Mijn 2 liter is nog steeds redelijk probleemloos en met een volle tank (90 liter) kom je echt 1100 kilometer ver
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
XM’s zitten vol vage dingen die vage problemen veroorzaken. Ongeacht welke motor er in zit.
Vorige week deed de kachelmotor niks meer, zekering zag er op het 1e gezicht heel uit. Kachelmotor gedemonteerd, halve dashboard uit elkaar gehaald, ander kachelmotor erin en alles weer teruggezet en 0,0 resultaat. Bij nader onderzoek van het zekeringkastje onder de motorkap, bleek de zekering gewoon zwartgeblakerd. Niks te zien aan de buitenkant, totdat ik de zekering er onmogelijk uit kreeg.
De connector van de zekeringhouder eruit gehaald, betrokken draad eruit getrokken en met een zwevende zekering aan de accu gezet.
Voila, weer frisse lucht totdat ik vanmiddag het contact aanzette en de auto zowat opsteeg omdat beide fans op turbo-stand staan te loeien.
Ben benieuwd wat het volgende probleem wordt als dit is opgelost….
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Tja, je bent Citrofiel of niet hea… En idd elke XM heeft dat soort problemen wel maar toch is de ene motor net wat probleemlozer dan de andere.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Tjerk schreef:Tja, je bent Citrofiel of niet hea… En idd elke XM heeft dat soort problemen wel maar toch is de ene motor net wat probleemlozer dan de andere.
Motoren zijn het probleem niet, die overleven de auto als er onderhoud wordt gepleegd en normaal mee wordt gereden. Alle problemen er omheen geven de auto “Karakter”
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002