




















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
185R14 betekent 185/80R14 ...
pp! schreef:
en als ik m’n instructieboek doorspit kom ik toch echt 185/70R14 tegen als maat.en bij cx basis staat:
185R14 (alle CX außer GTI Turbo)
195/70R14 (alle CX)
195/65R14 (alle CX)
Ik lees toch echt 195/70R14 alle CX
Waar het om gaat is dat je als je LM op je 22TRS hebt dat er dan ook 195 op hoort.
Sterker nog, de 22TRS staat standaard op 5,5J14 stalen velgen met voor 195/70R14 en achter 185/70R14.
Pre-84 bestond de combinatie 185 op LM 6J14 wel, maar ook toen al snelheidsindex H!
rijd toch niet veel harder dan 160 km/u.
zal er zo even naar kijken als ik ‘r weer ophaal welke banden er precies op zitten
hoe hard je rijdt maakt niet uit, een hogere snelheidsindex betekent hogere slijtvastheid, stijfheid van wang en loopvlak, betere warmteafvoer. Dus daar heb je ook wat aan bij 120km/h
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
nou, hierbij het verlossende woord:
voor spoort ze prima, mooie waardes:
caster linksvoor: -42 minuten
rechtsvoor: - 36 minuten
camber linksvoor : 0
camber rechtsvoor: -24 minuten
sporing totaal voor 06 minuten
zowel links als rechts beiden 03 minuten
MAAR
camber linksachter: -18 minuten
camber rechtsachter: -3 graden & 36 minuten!
schijnt dat ze in het verleden een mega duw/dreun/aanrijding oid heeft gehad, want achteras is niet wat het moet zijn.
en is het echt zo erg dat er niet de juiste banden om zitten??
iemand een “truckje"of oplossing hiervoor???
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84
waarschijnlijk is de meest eenvoudige oplossing voor je problemen aan de achterzijde het vervangen van je achtersubframe…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
zijn de ADALs wel ok?
en is het echt zo erg dat er niet de juiste banden om zitten??
over de maten zou ik me minder zorgen maken dan het merk, maar optimaal is het niet.
185R14 betekent 185/80R14 ...
Als het echt banden zijn uit de tijd voor de profielen dan is de hoogte idd rond de 80% (83% iirc)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
adals,...... zou kunnen, gaat dat gepaard met piepjes, kraken usw?
heb ook het gevoel dat ze aanloopt bij een bepaalde snelheid.
maar zoals eerder beschreven> hoe check ik dat , als newbee??
en als ik ze vervang, meteen allebij de kanten doen? of is het zwaar specialistisch?
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84
haha, wat heeft toch iedereen tegen conti’s
Gisteren een nieuwe demo auto toch maar voorzien van 4 michelins, omdat de conti’s vierkant waren geworden door 1/2 jaar stilgestaan te hebben
die Duitsers kunnen zelfs geen banden maken
pp! schreef:adals,...... zou kunnen, gaat dat gepaard met piepjes, kraken usw?
yup bij het inveren etc., grote kans dus dat er iets mis mee is, in elk geval aan de kant waar het camber fout was.
hoe check ik dat , als newbee??
en als ik ze vervang, meteen allebij de kanten doen? of is het zwaar specialistisch?
ik vond het een rotklus, speciaal gereedschap is handig, kost je veel tijd. Maar toch doe je ze meestal aan beide kanten tegelijk.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
welk speciaal gereedschap heb je er dan voor nodig/ is er voor gemaakt? Heb ze ook wel eens gedaan maar had nou niet echt het idee dat het echt zo ongemakkelijk ging. (behalve al die bouten die zo fu****ing vast zaten )
ik ben ook benieuwd, idd die bouten willen wel eens vast zitten, maar met de luchtsleutel is dat ook geen probleem
verder valt er weinig af te stellen oid…?
CX GTi Turbo 2 - All Black
sorry dat “wij” nieuw komers beledigen, dat is absoluut niet de bedoeling.
wat de bedoeling is is elkaar te helpen, en sorry dat ik het zeg maar die hulp ben je volgens mij hard nodig.
je moet inderdaad het uitlijnen overlaten aan iemand die cx ervaring heeft.
maar ik las dat je niet originele wielbouten hebt gebruikt, zou me niets verbazen als dat iets met je probleem te maken heeft.
en anders kan het ook nog zijn dat 1 van de velgen gescheurd is.
of misschien is het balanceren niet goed gegaan, een andere mogelijkheid is dat je remmechnieken de net geplakte loodjes van de binnenkant van je velg hebben geschraapt.
ik hoop dat je er iets aan hebt.
succes!
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als je de stabilisatorstang goed uit de weg trekt is het allemaal niet zo moeilijk nee. De bouten waar de stabilisatorstang aan de draagarm zitten zijn meestal de probleem gevallen, en daar krijg je over het algemeen geen lucht tol op. Een zeer lange ringsleutel is daarvoor een mooie oplossing.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
pp! schreef:je n´est-ce pas
kun je hier ook de vertaling bij leveren? Ik begrijp t niet ops:
fftopic Dit moet zijn: je ne sais pas, hetgeen betekent ik weet het niet.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Citrophile schreef:pp! schreef:je n´est-ce pas
kun je hier ook de vertaling bij leveren? Ik begrijp t niet
ops:
fftopic Dit moet zijn: je ne sais pas, hetgeen betekent ik weet het niet.
sorry, no offence, maar dit is toch een autoforum, geen dictee????>>
spreek goed Frans en Italiaans, en vloeiend Duits & Engels, maar schrijven is een ander issue
wil mezelf wederom citeren:
edit:
ben een rookie hier, weet weinig tot niets van CX-en en Citroens.
wil en kan snel leren en vind het leuk om te sleutelen.
merk hier op ” jullie ” forum redelijk wat scepsis naar ” nieuwe” adepten.
prima, is jullie feestje en ik ben een non invited guest.
maar als men hier wil leren, informatie wil vergaren oid. wordt het hier wel enigszins moeilijk gemaakt, no offence
maw> lekker belangrijk, waar gaat het hier nu eigenlijk over, over spel/taalfouten of over problemen met je Citroen en evt. oplossingen??
geef liever antwoord op de vraag ipv. muggenziften
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Het is geen aanval, merkte alleen een klein, grappig spelfoutje .
Ik zie het nu pas dat je nieuw bent…we helpen je graag verder met je problemen!
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!