Open luchtfiler volcane?
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 12 mei 2004 03:16 AM

Weet iemand of dit de moeite waard is om op 1900 (volcane) motor te plaatsen? Zal vast wel worden gemaakt voor de peugeot types…
Maakt het ook nog wat uit qua geluid bij injectiemotoren? D

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 mei 2004 06:23 AM
  [ # 1 ]

Is altijd de moeite waard, het geluid zal wel wat sportiever worden, echt dat gebrom. Vermogen/trekkracht neemt ook iets toe, omdat de motor beter kan “ademen”. Heb zelf positieve ervaring ermee gehad met mijn Xsara. Dit was weliswaar een diesel, maar ik denk dat er voor benzine motoren nog meer voordeel is.

Gewoon een universele openluchtfilter kopen en met PVC buizen en verloopstukken van de gamma inbouwen.

Als je interesse heb? mail me dan, ik heb het setje dat ik ooit een weekje in mijn Xsara heb gebruikt nog liggen, compleet met PVC buizen en verloopstukken. Moest vanwege onderhoud en problemen met de Airco het setje eruit halen, aangezien het een bedrijfsauto was. Heb daarna geen tijd en zin meer gehad om het weer in te bouwen.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 mei 2004 08:57 PM
  [ # 2 ]

Ik merkte wel iets meer trekkracht met optrekken, aangezien de 1.9D nou niet bepaald de snelste is. Verder deed het gebrul, doen lijken alsof er een dikke turbo motor inzat, ipv een 1.9D Very Happy

Ach ja, schrikt iedereen weer even wakker als je over de Kruiskade, Nieuwe Binnenweg, etc in Rotterdam rijdt Twisted Evil

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 16 mei 2004 02:01 PM
  [ # 3 ]

wat word er eigelijk bedoeld met een open lucht filter ??

Heb al een tijdje het idee om op mijn 1.8 furio iets te toen qua aanpassing voor het luchtfilter. Waar ik aan denk… een soort ram-air systeem.

De furio bumper heeft onderaan midden een gat. Daar wil ik eigelijk een brede trechter achter plaatsten waar een slang aan is verbonden die vervolgens direct naar mijn luchtfilter huis gaat.

De gedachte is dat de koude rijwind dan door een slang rechtsreeks naar de intake wordt geleid.

Hebben we het dan over hetzelfde? zo nee… heb ik er eigelijk wat aan of….

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 mei 2004 07:04 PM
  [ # 4 ]

Ik heb in de Autostyle catalogus weleens gelezen dat zo een Air-Intake vanaf de bumper, de (koude) rijwind in het luchtfilterhuis perst.
Er stond ook bij dat ze na het aanbrengen van het systeem bij een Golf 5PK vermogenswinst vonden op een testbank.

Sorry voor het vloeken, maar het is verdo*&@#$%^& altijd een Golf Evil or Very Mad

Wat de AutoStyle catalogus betreft, volgens mij staan er meer lekkere (half-naakte) dames in, dan nuttige dingen voor de auto Razz

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 17 mei 2004 01:43 AM
  [ # 5 ]

Merci!

Bedankt!

Ik ga maar zo’n ding kopen denk.
Ik zag dat ze al voor 25 euro een setje hebben, is leuk om eens te proberen.
Kan ik altijd nog voor een duurdere gaan.  D

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 mei 2004 05:28 AM
  [ # 6 ]

Als je interesse heb, mag je dat setje van mij wel overnemen, het openluchtfilter dat ik heb is er eentje van 50 euro (excl. verloopstukken).
Voor 25 euro mag je het setje wel overnemen, incl. de verloopbuizen en klemmen. Ik doe met dat setje toch niets meer.
Stuur maar een mailtje als je interesse heb.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook