Daar kan ik wat mee. Ik zal even kijken waar ik het signaal dan vandaan ga halen. In ieder geval pak ik inderdaad die 2 draadjes voor de knipperlichten, ieder draadje voor 1 kant. En als ik inderdaad met die stekker werk hoef ik geen diode te gebruiken.
Eerst zat ik te denken om hem voor de zekeringkast te plaatsen zodat de stroom nog door de kast heengaat, maar denk toch dat ik eerst even onder de stoel ga kijken.
Het heeft even geduurd maar het werkt. Ik heb het onder mijn stoel doorlaten lopen en dan via de de dorpel LV naar de zekeringkast gehaald. Als je onder de stoel kijkt zie je de draad lopen, maar daar ligt ook de draad van mijn stoelverwarming dus dat vond ik zelf niet zo erg. Verder zie je er naar mijn idee niks van dat er een draad loopt. Ik had geen zin om die hele stoel eruit te halen ivm het ontbreken van een goede torx-doppenset.
Morgenmiddag nog maar even ernaar kijken. Heb volgens mij een draadje fout verbonden Nu gaat ipv knipperrechts mijn stadslichten knipperen
Gelukkig weet ik in welk stekker blok ik moet zoeken en dan is het zo gevonden lijkt me.
Zo zaterdag gaan dan als het goed is de lichtmetalen velgen eronder Weet nog niet wat ik met het staal ga doen, maar denk dat ik dat ergens wegleg waar bijna nooit iemand komt.
Donderdag ga ik waarschijnlijk ook mijn telefoonlader halen voor in de 12v aansluiting. Ik heb zo’n universele besteld met een plugje die je kan veranderen zodat je ook andere telefoons erop aan kan sluiten. Die plugjes moet je los kopen en die ik nodig heb voor mijn telefoon stond heel lang in de bestelling. Nu is die eindelijk binnen als het goed is en ga ik van de week even op de sloop een sigarettenaansteker halen met zo’n afdek-kapje en die in mijn dashboard-kastje zetten. Zo is dat ook weer netjes weggewerkt.
Binnenkort mag ze ook wel weer een wasbeurt gebruiken, want ik was laatst in de regen over een boerenweggetje gereden. Dat was niet zo verstandig want nu is ze dus weer smerig. Als ik eraan denk laat ik even naar een heel,miniskuulkleinpitje in mijn ruit kijken voor de zekerheid en mss even laten repareren of zelf doen. Maar verwacht dat het niet ernstig is. Het is een klein pitje van een klein steentje, waardoor de ruit een beetje beschadigd is aan het oppervlak. Ik weet alleen niet zeker of er echt lucht inzit. Vrees van wel, want soms heb ik een vermoeden dat ik een zwart puntje erin zie
Net erachter gekomen dat mijn raamschakelaar van het passagiersraam aan de bestuurderskant stuk is. Het raam ging niet meer omhoog. Dus even met een schakelaar van de achterramen dichtgedaan en morgen even kijken of ik een nieuwe schakelaar erin kan zetten.
Lekker is dat Bouw ik een 12V aansluiting in in mijn dashboardkastje. Zit er nog niet lekker in, moet ik nog een keer naar kijken. Heb ik een autolader gekocht voor mijn telefoon. Prop ik die erin. Doet ie het niet
Prop ik een Voltmeter erin. De massa op de achterste en de plus op die huls. Geeft keurig 12,3V aan. Ik vrees trouwens dat mijn accu niet helemaal lekker meer is, want 12,5V bronspanning is een beetje weinig en bij stationair lopende motor is het 14,2V. Beetje laag dus…. Maargoed, ik denk ik prop hem dan in de orginele aansluiting. Geen reactie. Voltmeter erin -12,3V
De stekker kan naar mijn idee maar op 1 manier gemonteerd worden. Misschien nog maar eens naar kijken vanavond. Dan probeer ik mijn sigarettenaansteker, die springt gelijk terug. En bij die in mijn dashboardkastje past hij er niet in
Dus dat is niet te testen. Dan maar de lader bij de AX proberen. Nu vrees ik toch echt dat de lader niet goed is, want in de AX deed ie het ook niet
Dan vanavond maar even in de Berlingo proberen en anders morgen die lader terugbrengen.
Al me al vandaag weer een heerlijk (NOT) uurtje lopen kl*ten voor de niks. Dan nu nog een manier vinden om die 12V aansluiting goed vast te zetten. Ik had het al met wat lijm geprobeerd maar vrees dat het plaatje die als ring dient een beetje krom is.
Misschien dat er morgen weer wat foto’s komen, want dan ga ik mijn lichtmetalen velgen eronder leggen

Totaal aantal Berichten: 27966
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als die lader het in 2 auto’s niet doet lijkt me het probleem duidelijk. Nog even in de Berlingo testen en terug met dat ding
Ben benieuwd naar de velgen
Orginele GTi velgen toch?
Ja morgen ga ik dat ding terugbrengen.
Het zijn inderdaad orginele GTi velgen. Ik heb ze alleen in een andere kleur gespoten. Een iets donkerde kleur. Motip 4010 ipv 4007, maar zijn ze wel goed gelukt voor het oog van afstand. Als je van heel dichtbij gaat kijken dan moest ik het in een spuitcabine doen, want dan had je geen last van stof en de ideale temp. Maar ik ben er wel tevreden mee met hoe ze er nu uitzien.
Heb je trouwens al gele lampjes?

- CX 25 GTi Turbo 2
Was niet voor mijzelf
We wachten op de foto’s

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik had ook een lader liggen met een soort bolle plastic punt waar het metalen pieletje uitkwam, door die bolle vorm doet die lader het niet in de BX aanstekeraansluiting.
Eveneens ben ik tevens ook.
Trouwens,
De huls van de aanstekker is massa, en het kleine bolletje achterin de plus, zit het bij jou andersom? of lees ik dat verkeerd.
Anders kan ik wel raden waarom de lader stuk is
Dan zal ik dat wel fout gedaan hebben Vreemd dat ik dan een draadje met stekker krijg die, lijkt mij, voor massa bedoeld is die ik aan het puntje moet doen ipv de huls
De velgen liggen eronder. Misschien dat ik zo nog even foto’s maak. Daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Eerst die camera eens zoeken.
Welke kleur zwart zou ik eigenlijk gebruiken voor het zwarte vlak tussen mijn achterlichten? Ik zat namelijk te denken om ooit die stickers eraf te halen en de kentekenplaat en dat vlak dan te gaan spuiten in de orginele kleur. Dan zie je niks meer van die stickers en is het ook weer mooi zwart. Maar welke Motip kleurcode zal ik daarvoor moeten gebruiken? Ik heb nog wel een zwarte bus, maar vrees dat dat echt te zwart is.

- CX 25 GTi Turbo 2
Dat is gewoon weg te poetsen hoor
Vorige week ook nog gedaan bij een BX
Ga ik dat een keer bekijken