2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Geen 13 polige Jaeger aansluiting op trekhaak C4 picasso??
Gepost: 02 oktober 2008 12:09 PM
  [ # 16 ]

En het grootste probleem is dat het uitschakelen van die mistlamp(en) op de auto waarschijnlijk een goedkeuringseis is, vandaar dat de importeur geen toestemming geeft voor de montage van deze stekkers, lijkt mij.

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 03 oktober 2008 11:23 PM
  [ # 17 ]

Vandaag een monteur gesproken.  De kabelaansluiting op de achterkant van de jaeger aansluing zorgt door de korte afstand tussen deze aansluitngen voor wervelstromen tussen die aansluitingen. Deze wervelstromen beinvloeden de werking van de boordcomputer. Bij de multicon liggen deze aansluitngen verder uit elkaar.
Heb nu een overgangskabel ontvangen waarbij de aansluitingen op de jaeger aansluiting aan de contrastekker zijn gevulcaniseerd waardoor er geen beïnvloeding kan opreden.
Dit probleem is natuurlijk weer een gevolg van het “one wire” systeem waarvan citroen bij deze auto gebruik maakt voor de signalen van en naar de computer.
Mogelijk heeft iemand iets aan deze info!
Groeten en prettig weekend, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
C4Marco
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 18-08-2007

Gepost: 04 oktober 2008 05:59 PM
  [ # 18 ]

@cornelus079.
De monteur heeft jou afgescheept met een BS verhaal. Als de aders in de kabel langs elkaar lopen, wat is dan het belang van de tussenafstand van de aansluitpennen in de steker?

Groetjes Marco

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 04 oktober 2008 06:05 PM
  [ # 19 ]

Zo als al eerder aangegeven in deze topic….......er is geen technische reden voor het niet plaatsen van een Jeager stekkerdoos.

En nog maals ik kon gewoon kiezen.

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 05 oktober 2008 02:59 AM
  [ # 20 ]
Hansdj schreef:

Zo als al eerder aangegeven in deze topic….......er is geen technische reden voor het niet plaatsen van een Jeager stekkerdoos.

En nog maals ik kon gewoon kiezen.

Ik ook, dealer belde mij keurig op of ik een Jaeger of Multicon wilde hebben.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 05 oktober 2008 07:21 PM
  [ # 21 ]

Als de Jaeger stekkers niet zouden voldoen waren ze allang uit de handel, cq werden ze niet meer toegepast op de caravans.

Volgens mij is er geen goeie instructie vanuit Citroën Nederland naar de dealers betreffende de trekhaakaansluitingen. Ik heb een 13 polige Jaeger aansluiting. Bij mij doet de aansluiting niet wat het moet doen: De parkeersensoren worden niet uitgeschakeld en ook doet mijn constante geschakelde stroom het nog steeds niet. Hier zijn ze drie keer mee bezig geweest maar elke keer lukte het niet met verschillende uitleg. Nu weet ik dat er enkele op dit forum zijn waar het wel perfect werkt, ook het uitschakelen van de sensoren en het mistachterlicht. Kennelijk ligt het aan de monteur cq dealer. (het ligt aan mijn laksheid dat ik er niet feller achteraan ga).

Ik zou een Jaeger eisen, OF een fatsoenlijke uitleg!

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 06 oktober 2008 11:18 PM
  [ # 22 ]
C4Marco schreef:

@cornelus079.
De monteur heeft jou afgescheept met een BS verhaal. Als de aders in de kabel langs elkaar lopen, wat is dan het belang van de tussenafstand van de aansluitpennen in de steker?
Groetjes Marco

In de kabel zijn de adres geisoleerd. Bij de aansluiting ontbreekt die isolatie en is alleen de onderlinge afstand tussen de aansluitpunten bepalend voor een goede functioneren. Deze onderlinge afstand is bij de Jaeger inderdaad aanzienlijk kleiner dan bij multicon.  De verklaring van de monteur vind ik dan ook plausibel zeker als ik kijk naar de kosten van de verloopkabel die aanzienlijk duurder is dan het monteren van een andere stekkerdoos.
Groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
C4Marco
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 18-08-2007

Gepost: 07 oktober 2008 02:18 AM
  [ # 23 ]

Gerard,
Het is prima dat je tevreden bent met de verloopkabel, echter het verhaal van de monteur klopt niet. De elektro magnetische beinvloeding laat zich niet tegen houden door een isolator, alleen door een geleider. (afscherming) De onderlinge afstand van de aansluitpennen is alleen belangrijk voor de gebruikte aansluitspanning. (deze is erg laag) De lengte van de kabel en de onderlinge afstand van de geleiders in de kabel zijn veel belangrijker als je spreekt over onderlinge beinvloeding.
Het leveren van een kant en klare verloopkabel lijkt mij ook goedkoper voor een dealer als het leveren van een andere stekkerdoos die dan ook nog gemonteerd dient te worden.
Als je werkt met een verloopkabel introduceer je wel een extra overgangsweerstand in de bedrading. Ik schat deze op zo’n 100mOhm. Als je deze meeneemt in in b.v. het vermogen welke jouw koelkast in de sleurhut kan leveren, wordt dit met zo’n 15 tot 20% gereduceerd!
Ik zou toch kiezen voor een aansluiting zonder verloopstekkers.
Groetjes Marco

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 07 oktober 2008 02:46 AM
  [ # 24 ]

Marco….................ik had het niet beter kunnen verwoorden,alleen nu nog even sleurhut voor caravan vervangen en het is een perfect verhaal. Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
C4Marco
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 18-08-2007

Gepost: 07 oktober 2008 11:45 PM
  [ # 25 ]

Sleurhut was niet denigrerend bedoeld. Ik ben zelf een trotse bezitter van een Hobby 440SF uit 2007. Deze heeft een goed functionerende 13 polige Multicon steker. Hierbij moet ik bijvermelden dat deze de nodige opstartproblemen heeft gehad. In het begin zat er geen +12V in de contactdoos voor de koelkast (Pen 10). Daarna werkte het nog niet. Na meting bleek dat de 0V voor de koelkast ook niet was aangesloten (Pen11).  Deze heb ik toen zelf maar getrokken. Dit scheelde een ritje naar de dealer. Ook is een keer de schakelaar die detecteerd of de steker is gestoken, blijven hangen. Dan krijg je vreemde problemen. De parkeersensoren doen het niet meer en als je richting aangeeft, knipperen de lampen snel. De auto meet schijnbaar de stroom door de lampen in de aanhangwagen. Als er een defect is geeft hij dit aan d.m.v. snel knipperende richtingaanwijzers.  Rolling Eyes

Groetjes Marco

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 08 oktober 2008 12:08 AM
  [ # 26 ]

Very Happy Very Happy Very Happy Wink

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook