weet iemand een adresje welke van 5 klokjes teminste 1
werkend kan maken. : m’n 5e klokje is inmiddels ook overleden…...
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Heb ooit in Berghem bij van Wim van Osch, Julianastraat/singel of zoiets, twee dezelfde klokjes aangeboden met verzoek er minstens eentje voor redelijke kosten werkend terug te krijgen.
Na een week of vier voor € 60 eentje goed terug, de andere kan ook werkend gemaakt worden voor € 90, geen ID wat er precies mis was/aan gedaan is.
Heb nu klokje uit sloper die perfect is, trouwens








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Dirk Sassen: 65 euro en 2 jaar garantie.













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Mijn klokje stopte er ook altijd mee, liep ongeveer drie kwartier.
Toen heb ik het klokje opengemaakt ( felsrand uitgebogen met een klein schroevendraaiertje) en van binnen goed schoongemaakt.
Daarna het bewegende deel ingespoten met siliconen smeerspray van Wurth.
Het loopt na bijna een jaar nog steeds (zelfs iets te snel)
misschien kan je hier iets mee?
Peter.
Het klokje kun je naar Aad Nijhof in Edam te sturen. Meestal 15euro.
Tel. 0299-368285
Lucas (ook DS23)
DS; "Objet de Culte"
Lucas de Haan schreef:Het klokje kun je naar Aad Nijhof in Edam te sturen. Meestal 15euro.
Tel. 0299-368285Lucas (ook DS23)
Bedankt Lucas…......... ga ik voor
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.


























Totaal aantal Berichten: 7598
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat is dat toch met die klokjes? Die van mij loopt sinds ik de auto heb - toch een jaar of 10. Ik haal de accu niet los als ik de auto stal, dus hij staat ook nooit lang stil.
Tijdje terug heeft iemand bedacht dat ‘t kwartsklokje uit een Peugeot 504 er hetzelfde uitziet en wellicht betrouwbaarder is ...












































Totaal aantal Berichten: 25673
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
het is meestal een combi van vervuiling en ruimte op de as. Maak em schoon en olie in met naaimachine olie. stel de speling van de onrustas af door de onderste saffier schroef omhoog te stellen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
pavang schreef:Mijn klokje stopte er ook altijd mee, liep ongeveer drie kwartier.
Toen heb ik het klokje opengemaakt ( felsrand uitgebogen met een klein schroevendraaiertje) en van binnen goed schoongemaakt.
Daarna het bewegende deel ingespoten met siliconen smeerspray van Wurth.
Het loopt na bijna een jaar nog steeds (zelfs iets te snel)![]()
misschien kan je hier iets mee?Peter.
Ik heb naar aanleiding van dit draadje ook maar eens mijn klokje eruit gehaald. Liep ook niet meer.
De tips van Peter doen wonderen, het loopt weer, en ... ik wist niet dat er verlichting in het klokje zit. Het lampje bleek stuk te zijn. Nadat er een nieuw lampje in zit heb ik prachtige verlichting in mijn klokje!
Soms wordt je van simpele dingen zo blij.
iemand misschien ooit een quartz uurwerk er ingebouwd oid ?
ik hoorde dat van een Peugot xxx en een Renault Clio erin zou moeten gaan maar misschien hebben andere misschien nog tips om het intern te ‘tunen’.
voorbeeld voor de ombouw :
http://www.halfords.be/BE/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=204800
maar misschien zijn er meer ideeen hierover
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Oei… het is dus een mechanisch werk? Dan heeft iedereen die zijn klokje gesmeerd heeft zonder het helemaal uit elkaar te halen en het op de goede punten te doen binnenkort een versleten klokje
Regel 1 bij mechanische klokken: NIET smeren als je er niks van kent. Dan begint het pas écht te slijten namelijk. (papa is horlogemaker en hij ergert zich aan mensen die met (kruip)olie in een klokje bezig zijn).

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
BunnY schreef:papa is horlogemaker en hij ergert zich aan mensen die met (kruip)olie in een klokje bezig zijn
Papa hoeft zich niet te ergeren…......hij mag ons ook haarfijn uit de doeken doen hoe het dan wel moet, volgens de geleerden….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ik denk: klokje uit elkaar gooien. Hertappen, olie op de goede plaat en weer in elkaar steken.
Als de klokjes nog compleet zijn wil ik wel eens vragen of papa er naar wil kijken hoor. Hij heeft toch klokjes nodig om op te oefenen…
Is daar interesse voor?

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Misschien kan papa het allemaal eens voordoen met wat foto’s en dan het hele zaakje naar de tiplijst via de moderators….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Je hebt er wel materiaal voor nodig. Het is niet gewoon uit elkaar gooien ofzo
Maar wil het gerust vragen hoor . Zal dan wel van een random mechanisch klokje zijn, want een DS klokje hebben we niet.
BunnY schreef:om op te oefenen…
Is daar interesse voor?
om te oefenen en als het nou pas bij de zesde lukt: dan “kost” het mij 5 klokjes.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.