Na weekje stilstaan start ze niet meer. Betreft een xm 2 liter 16v van 1997.
Startmotor draait gewoon rond, maar verder helemaal niks.
Op advies benzinepomp gedemonteerd en laten nakijken, deze werkt goed.
Alleen nu deze weer is aangesloten hoor je niks als het contact aangezet wordt, of als je start.
Het enige wat ik hoor is een tikje, volgens mij onder de rechter voorstoel vandaan.
De benzinemeter slaat echter wel uit.
Iemand enig idee, want ben zelf niet echt handig hierin oops .
Greetz
Thank you for driving my wife
benzine relais behoort tot de mogelijkheden…...zal niet de 1e keer zijn dat deze is overleden.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ennuhhhh waar zit dat kreng? twisted
Is dat tikje niet je startmotor , die nu te weinig stroom krijgt om rond te gaan ?
Krijg je wel benzine bij je injectoren ?
Vonken je bougies wel ?
Schematisch te werk gaan , kun je wegstrepen wat het wel doet .
Succes ,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
maar de benzinepomp zou je toch moeten horen als het contact aangezet wordt is mij verteld of klopt dat niet?
ernst schreef:ennuhhhh waar zit dat kreng?
vlak bij je ECU (zit waarschijnlijk bij je ECU “bak”/houder in)
ernst schreef:maar de benzinepomp zou je toch moeten horen als het contact aangezet wordt is mij verteld of klopt dat niet?
ja, gedurende een aantal seconden.
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ECU ? ? ? ? ?
Ik ben bang dat het niks gaat worden, toch maar van Gompel
bellen op haar op te halen smt135
Greetz
ernst schreef:ECU
:
:
:
:
:
Ik ben bang dat het niks gaat worden, toch maar van Gompel
bellen op haar op te halen![]()
Greetz
die ECU was alleen bedoelt ter locatie…... ops: heb je verder niet zoveel mee te maken zei het dat deze wel het relais aanstuurd.
maak er anders fff een foto van wat er onder die linker bak zit kan ik wellicht het relaitje aanwijzen. desnoods wissel je ze fff om. schilt je dan een bom duiten als het maar een relaitje is.
Ik ben kaal, dus bijna hetzelfde als blond shock , wil zeker een fotootje maken, maar welke linker bak wordt bedoeld?
Greetz

Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
Als je er voor staat zit er links zo’n zwarte plastic doos van, pak hem beet, 15 bij 25 cm, met een deksel er op, daar zitten je computers in.
ernst schreef:Ik ben kaal, dus bijna hetzelfde als blond
, wil zeker een fotootje maken, maar welke linker bak wordt bedoeld?
Greetz
zitten (waarschijnlijk) 2 of 3 relais bij in.
Als ìe benzine krijgt hoef je niet te kijken naar je relais.
Je hoort met contact aan de benzinepomp zoemen onder je achterbank ; even de zitting omhoogklappen en luisteren , voelen kan ook .
Succes.
XM TCT Ambiance`94
Dirk de Pirk schreef:Als ìe benzine krijgt hoef je niet te kijken naar je relais. Je hoort met contact aan de benzinepomp zoemen onder je achterbank ; even de zitting omhoogklappen en luisteren , voelen kan ook .
Succes.
TS (Ernst) wrote: Op advies benzinepomp gedemonteerd en laten nakijken, deze werkt goed. Alleen nu deze weer is aangesloten hoor je niks als het contact aangezet wordt, of als je start.

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Dat relais voor de pomp is de grote dikke die voorop de computerbak, onder het dekseltje zit. Dacht dattie een bruine kleur heeft
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
citroen23 schreef:Dirk de Pirk schreef:Als ìe benzine krijgt hoef je niet te kijken naar je relais. Je hoort met contact aan de benzinepomp zoemen onder je achterbank ; even de zitting omhoogklappen en luisteren , voelen kan ook .
Succes.
TS (Ernst) wrote: Op advies benzinepomp gedemonteerd en laten nakijken, deze werkt goed. Alleen nu deze weer is aangesloten hoor je niks als het contact aangezet wordt, of als je start.
OK,OK , ik wordt ook kaal , maar wat is er nou eenvoudiger om even te kijken of er benzine bij de motor komt.
Nou ja , zal wel niet dan .
XM TCT Ambiance`94
Ondanks de hulp van het forum, niet aan de praat gekregen en dus naar van Gompel laten brengen. Bleek dat de nokkenas sensor kapot was idea
Greetz