Simmetje schreef:Dat is mooi, leek me al niks voor de persoon in kwestie, maar you never no..
Ik zou zelf eerst de ECU even wisselen. Dit is simpelt te doen en dan kun je dit uitsluiten. Werkt dit niet, dan de gaspedaalsensor vervangen. Helpt dit ook niet, dan zit er weinig anders op als op zoek te gaan naar een andere pomp.
Simmetje,
de ECU wisselen klinkt eenvoudig, maar waar haal ik snel (en ‘t liefst ook niet al te duur) een ECU vandaan? Zou de ECU uit mijn ‘96 TD SX voldoende zijn om te testen?




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Dappieman had er toch nog een liggen meldde hij op de vorige pagina?
Ah, klopt, heb je gelijk in ook.
Maar dan blijft mijn vraag nog wel staan of de uitvoering van de XM van invloed is op de ECU die erin zit.
Smultie schreef:Ah, klopt, heb je gelijk in ook.
Maar dan blijft mijn vraag nog wel staan of de uitvoering van de XM van invloed is op de ECU die erin zit.
Ik heb er inderdaad 1 liggen. En de gaspedaal’potmeter’ sensor ook nog.
naar mijn weten is de computer opzich niet verschillend.
Het enige wat wel verschilt is dat de ene een code in de sleutel heeft en de andere via een paneeltje.
Ze zijn wel met verschillende nummers geleverd.
Ik heb dus geen idee of dit op de werking invloed heeft…
Kwa sensoren in het blok e.d. zijn ze wel gelijk.
Anders moet je even je nummers die op de computer staan doorsturen.
Dan kan ik ze vergelijken en ik kan ook wel even in de kabelbomen kijken van de xm versus mijn xantia blok(komt uit 97) waar die computer af komt.
Als ze gelijk zijn is het zowiezo te proberen.
En je kan hem wat mij betrefd altijd zo proberen…
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Dappieman, houd ik zeker in m’n achterhoofd.
Ik laat de garage deze week nog even zelf achterhalen wat het probleem kan zijn, daarna zal ik een boel tips van dit forum die kant op slingeren :’)
Kreeg gisteren een mailtje van m’n schoonvader/garagehouder, of ik een stukje wou rijden in de 2000 XM.
Uurtje rondgereden en zoveel mogelijk de situaties opgezocht waarbij de auto in eerste instantie uitviel. Niks van dat gedrag teruggezien.
Achteraf hoorde ik dat de ECU, de gaspedaalsensor en het brandstoffilterhuis zijn vervangen. Rijdt weer als een zonnetje
Volgende op de lijst om aan te pakken: hydraulisch. Duurt erg lang voor hij op hoogte komt en gaat gepaard met een foutmelding op ‘t linkerdisplay.




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Mooi! goed geregeld hoor
Was toch zonde geweest als zo’n mooi exemplaar nooit meer rond zou rijden! :




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Smultie schreef:Volgende op de lijst om aan te pakken: hydraulisch. Duurt erg lang voor hij op hoogte komt en gaat gepaard met een foutmelding op ‘t linkerdisplay.
zit er wel genoeg LHM in het vaatje? en wat is dan de melding die je krijgt?
Mijn dame komt smorgens ook traag uit de veren maar ik krijg geen foutmelding. Ik moet ook nodig eens langs Chyparse ( of een ander )
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Smultie schreef:
Volgende op de lijst om aan te pakken: hydraulisch. Duurt erg lang voor hij op hoogte komt en gaat gepaard met een foutmelding op ‘t linkerdisplay.
Daar heeft mijn dame ook last van. Al een vraag gesteld in een ander topic:
mpostma schreef:
par eXeMple! schreef:Thnx!
Zo te zien moet ik dus wel degelijk aan een slechte pomp denken!par eXeMple! schreef:De auto komt moeilijk meer omhoog (bijv. bij gymmen), en doet er iig veel te lang over. Dan krijg ik vaak de displaymelding “Hydrauliek druk” en moet ik gas bijgeven om de auto omhoog te krijgen.
Bollen zijn 15000 km terug op druk gebracht, systeem is schoongemaakt en gespoeld, nieuw LHM (blauw) er in, niveau is goed. Kan dit aan de pomp liggen of moet ik het elders zoeken?Ja, zou kunnen. Maar sluit drukregelaar en debietverdeler of vervuiling daarvan ook niet uit.




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Precies ik laat eerst die vervuiling maar eens aanpakken. Ik heb het vage vermoeden dat er koffiedrab in mijn systeem zit..
Als dat geen resultaat oplevert kijk ik wel weer verder.





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Smultie schreef:Hhm, snap niet dat ik niet gewoon de foto’s zie…. maar zal wel aan mij liggen
Je hebt de verkeerde link van imageshack gekopieerd, je moet de link hebben waar FORUM voor staat.
Ries schreef:Smultie schreef:Hhm, snap niet dat ik niet gewoon de foto’s zie…. maar zal wel aan mij liggen
Je hebt de verkeerde link van imageshack gekopieerd, je moet de link hebben waar FORUM voor staat.
Dat doe ik





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Oh, dat heb ik ook vaker met imageshack gehad, herinner ik me nu.
Als je er achter en je klikt op voorbeeld dan werkt hij wel, klik je op OK dan staat de rode link er weer.
Werkt niet goed op dit forum lijkt het.
O ja. Tijdens de proefrit dinsdag had ik alweer 3 keer de verkeerde code te pakken :’(
Dus als ik er morgen weer eens een flinke rit mee wil gaan maken wil ik
a) de code aanpassen naar de code van de ‘96 XM.
b) weer instellen dat ik 1 minuut de tijd heb om te starten zónder code na openen van de deuren.
Op a) heb ik gelukkig zelf ‘n antwoord, maar op b)..... ik heb het ooit hier op dit forum gevonden, maar heb me rotgezocht en niet meer kunnen vinden.
Iemand die nog een linkje naar het topic weet te vinden?