3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Uitwisselen motor
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 01 mei 2005 12:47 AM
  [ # 31 ]

Voor een GSA hoef je in ieder geval niet meer land en stad af om er één te zoeken….ik heb nog leuke witte staan…


Maja nu nog leuke motor vinden die weer de nodige verbaasde blikken op snelwegen te weeg brengt.

Zou een Bx blokje niet al genoeg zijn.. GTi 16 V of ga ik nu weer complete andere richting in..

of dan toch maar uitwijken naar ander merk.

Éen ding is zeker je kan er mooi een auto van maken die een simpele opgetunende uche uche….(niet ziek hoor) VW golf ver zal overtreffen

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 mei 2005 12:49 AM
  [ # 32 ]
Bull Frog Bleu schreef:

Éen ding is zeker je kan er mooi een auto van maken die een simpele opgetunende uche uche….(niet ziek hoor) VW golf ver zal overtreffen

Dat doet een GS-(A) toch wel!  Very Happy
(behalve op snelheid dan…..  Wink )

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 01 mei 2005 01:07 AM
  [ # 33 ]

FF vraag voor de fligh boys onder ons,,, wat zijn de RPM van ee sterling motor?
je weet wel zoals in een Tigermoth enzo,,, al zou ik dan een sterling willen uit een GeeBee ofso…
lijkt me echt gaaf om zoiets in een Gsje te ploppen… is immers ook luchtgekoeld .
toch?
greets van kreazyV8wuppo:die al diverse V8ten her en der ingeschroeft heb, al waren het 4 pitters van tevoren…..nie voor niks V Razz eight Kreazy,,,,,

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 13 mei 2005 05:58 PM
  [ # 34 ]

en anders een XM V^in het vooronder van een GS stoppen Smile

dan blijf je het merk nog een beetje trouw en zit er overigens meteen al een hydroliek pomp op Smile

En zoon blok heb je tegenwoordig voor weinig want de XM’‘s zijn op dit moment erg goedkoop.


De GSA staat er overigens nog steeds….dus nu jij nog Razz


Mooie uitdaging en een superverschijning op de weg

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 14 mei 2005 01:06 PM
  [ # 35 ]

Wat is er mis met een gewoon 1300 blok….

In onze X3 met 1300 blok worden we in de stoelen geperst als je gas geeft Very Happy (ik geef toe dat de betrouwbaarheid een beetje tegenvalt…...)

Ik zou gewoon weer voor een 1300 blok gaan. (dan wel met weber natuurlijk Wink )

Ga anders voor een lachgas injectie! (hebben wij ook eens in de acadiane gehad Twisted Evil )

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 14 mei 2005 04:09 PM
  [ # 36 ]
GoofBlikscha schreef:

Wat is er mis met een gewoon 1300 blok….

In onze X3 met 1300 blok worden we in de stoelen geperst als je gas geeft Very Happy (ik geef toe dat de betrouwbaarheid een beetje tegenvalt…...)

Ik zou gewoon weer voor een 1300 blok gaan. (dan wel met weber natuurlijk Wink )

Ga anders voor een lachgas injectie! (hebben wij ook eens in de acadiane gehad Twisted Evil )

Doe je iets niet goed. Wat is er onbetrouwbaar aan die motor dan? De meeste GSsen zijn geleverd met een Weber, je kan ook elke cilinderrij een Weber geven. Kost een berg en je hebt niet het ingenieuze carburateurvoetverwarmsysteem.

DIY injectie kan ook, VW 1600 cilinders en zuigers, GSX nokkenassen, ga zo maar door. Honderd PK of meer uit een G-type? het gaat, Citroen haalde in het lab ook meer dan 100 PK uit die motoren maar verwacht dan niet dat je de 50.000 KM haalt. Om nog maar niet te spreken over de ellende met de koppeling, versnellingsbak en aandrijfassen.

Een soort intelligente thermostaat die de luchtstroom regelt tot de ventilator zou een goeie zijn, GS motoren zijn op het zuinigst bij een buitenluchttemperatuur van over de 30 graden, dit omdat de motor overkoeld is. Ik heb jaren geleden gespeeld met het idee maar het kost veel tijd en geld aan R&D.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 14 mei 2005 04:48 PM
  [ # 37 ]

Qua batrouwbaarheid spreek ik alleen uit eigen ervaring, omdat onze 2 gsa’s vaak motor problemen hebben. (lekkage’s, tikken en ratels, enz.)

Volgens mij was de weber orgineel alleen op de x3 en pallas geleverd, maar later pas op alle types. De rest had nog een solex caburateur. (weet ik niet zeker, en van de GS al helemaal niet….)
De Solex caburateur rijdt ook wel lekker, maar met de Weber heb je net wat meer kracht. Is het trouwens typisch dat de tweede trap van een weber af en toe niet zo goed meekomt? onze gsa’s hebben dat namelijk allebei. (als je gas geeft, houden ze in bij het opengaan van de 2e trap. Als hij dan ineens wel meer benzine krijgt, gieren de banden over straat Very Happy

Twee caburateurs lijkt me ook nog wel een leuk idee…. toch maar eens kijken hoe dat te realiseren is….
Lachgas is ook wel leuk, maar onze aca hield dat maar een week vol, toen was het blok kapot…. (het was wel een leuke week Twisted Evil )

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 14 mei 2005 05:47 PM
  [ # 38 ]

Mocht iemand intresse hebben in een witte Citroen gsa X1
dan kan deze worden thuisbezorgd, ideaal voor degene die geenvervoer hebben.

Dit alles wel tegen de brandstofvergoeding.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 mei 2005 10:50 PM
  [ # 39 ]
GoofBlikscha schreef:

Qua batrouwbaarheid spreek ik alleen uit eigen ervaring, omdat onze 2 gsa’s vaak motor problemen hebben. (lekkage’s, tikken en ratels, enz.)

Volgens mij was de weber orgineel alleen op de x3 en pallas geleverd, maar later pas op alle types. De rest had nog een solex caburateur. (weet ik niet zeker, en van de GS al helemaal niet….)
De Solex caburateur rijdt ook wel lekker, maar met de Weber heb je net wat meer kracht. Is het trouwens typisch dat de tweede trap van een weber af en toe niet zo goed meekomt? onze gsa’s hebben dat namelijk allebei. (als je gas geeft, houden ze in bij het opengaan van de 2e trap. Als hij dan ineens wel meer benzine krijgt, gieren de banden over straat Very Happy

Twee caburateurs lijkt me ook nog wel een leuk idee…. toch maar eens kijken hoe dat te realiseren is….
Lachgas is ook wel leuk, maar onze aca hield dat maar een week vol, toen was het blok kapot…. (het was wel een leuke week Twisted Evil )

FF vlotterniveu controleren,en je luchtremkanaal incluus die sproeiers, dan si dat euvel van inhouden bij overgang 1 +2 opgelost.

greets van wupke:die kan lezen en schrijven met carburateurtjes…
GSA opfokke ? zet er dubbeloops van de alfasud op.. gaat als de brandweer.
Wink

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 20 mei 2005 01:51 AM
  [ # 40 ]

@wupke: Bedankt voor de tip, ik zal het van het weekend eens gaan proberen!

@Bull Frog Bleu:
nog even over de GSA, heb je er ook foto’s van??

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook