Lekkende koelvloeistof slang
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 19 mei 2005 09:22 PM

Er zit een scheurtje/gaatje in een stukje koelvloeistof slang de kop/versnellingsbak van me ZX 2.0i 16v, zodra de temp van de koelvloeistof oploopt komt hier een fors straaltje uit. Hij vebruikt op dit moment dan ook 1 liter op zo’n 125km. Hoe kan ik zo’n slang tijdelijk afdichten? Dit ivm geen mogelijkheid op het moment om het systeem te legen. Ik heb de wagen eigenlijk morgenochtend 06.00 alweer nodig Sad
Het lijkt er overigens op dat het een stukje slang richting een ontluchtingsnippel loopt, zou ik ongestrafd dit stukje slang kunnen vervangen. Ik heb een foto ervan gemaakt, maar door gebrek aan licht zal dit niet echt duidelijk over komen. De foto staat in originele grootte op
, ik wilde de foto niet verkleinen zo is het nog een beetje duidelijk.

PS. dit is beter in overig op z’n plaats; te haastig gepost…mijn excuses

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 20 mei 2005 12:18 AM
  [ # 1 ]

Door er bijv. een bout in te draaien. Ik kan niet precies zien of het gaatje halverwege de slang zit of aan het eind. Anders moet je gewoon het lekke stukje slang afsnijden. En de slang weer vast maken.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 mei 2005 01:55 AM
  [ # 2 ]

Re: Lekkende koelvloeistof slang

_Razkin_ schreef:

Er zit een scheurtje/gaatje in een stukje koelvloeistof slang de kop/versnellingsbak van me ZX 2.0i 16v, zodra de temp van de koelvloeistof oploopt komt hier een fors straaltje uit. Hij vebruikt op dit moment dan ook 1 liter op zo’n 125km. Hoe kan ik zo’n slang tijdelijk afdichten?

Blijf er niet te lang mee doorrijden, zoiets kan je een lekke kop opleveren.
Vergeet de kop niet te ontluchten na het bijvullen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook