aansluiting Continental Edison op achterspeaker
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 20 mei 2005 01:27 AM

Mede zwevers,

Wie zou mij met raad (en het liefst met daad) kunnen bijstaan in het aansluiten van een achterspeaker op mijn Continental Edison. De radio is reeds aangesloten op een voorspeaker (8 ohm) welke is voorzien van een potmeter voor de balans (lees: volume) met de achterspeaker. De voorspeaker werkt prima. Nu is onder hoedenplank bedrading aanwezig wat bedoeld is voor aansluiting op een achterspeaker. Intussen ben ik voorzien van een juiste achterspeaker, echter bij de aansluiting blijft enig geluid uit. De bedrading heb ik gecontroleerd, en zag er prima en origineel uit. Ik heb daarom het vermoeden dat er achter het dashboard bij de aansluiting op de radio er misschien iets niet goed is. Door het gat van de voorspeaker kan je niet echt makkelijk bij de aansluitingen komen om ze te controleren, en het lijkt zelfs dat het hele dashboard er voorheen moet. Zo gauw als het om electrische aansluitingen bij mijn DS gaat, heb ik vrees. Zeker als dit moeilijk bereikbare plekken zijn zoals achter het dashboard.

Heeft iemand ervaring/tips hoe een goede aansluiting kan worden gerealiseerd????

Groet,

Rob

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 mei 2005 04:09 PM
  [ # 1 ]

Je spiegel heeft 2 platte kanten op het asje (van de spiegel naar de ruit). Als je daar een steeksleuteltje (sleutelwijdte 7 mm volgens mij) op zet, haal je je spiegel zo weg. Daarna kan je je voorspeaker naar boven eruit halen (4 parkers) en kan je zo alle aansluitingen controleren. De Cont.Edison kan je nu ook losmaken (2 M5 boutjes aan de bovenkant) als je er nog beter bij wil. DASHBORD HOEFT NIET LOS!!! Shocked

Suc6,
                      Dago Langen.

Citroen!

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 21 mei 2005 04:57 PM
  [ # 2 ]
DriverD schreef:

Je spiegel heeft 2 platte kanten op het asje (van de spiegel naar de ruit). Als je daar een steeksleuteltje (sleutelwijdte 7 mm volgens mij) op zet, haal je je spiegel zo weg. Daarna kan je je voorspeaker naar boven eruit halen (4 parkers) en kan je zo alle aansluitingen controleren. De Cont.Edison kan je nu ook losmaken (2 M5 boutjes aan de bovenkant) als je er nog beter bij wil. DASHBORD HOEFT NIET LOS!!! Shocked

Suc6,
                      Dago Langen.

OK, bedankt voor de reactie. Ik was zelfs al zover gekomen met het verwijderen van de achteruitkijkspiegel en de voorspeaker. Ik vond echter niet dat ik daarmee voldoende ruimte had om het e.e.a. goed te kunnen bekijken/controleren. De potmeter zit nl. nog rechts onder het dichte gedeelte van het dashboard. Maar ik ga nu ook proberen de radio er maar uit te schroeven. Wellicht dat er dan weer wat meer ruimte/zicht is. Je hoort het wel…..

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook