























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Je hebt een 2000 dus je kan ook starten zonder code: de sleutel op contact draaien en dan op de sleutel op de knop van de afstandsbediening drukken. Daarna starten.
Ik weet alleen ff niet of dit altijd werkt of gekoppeld is aan het ingesteld hebben van de 1 minuut.
Edit: in dit draadje staat een en ander:
Blijkt dat je idd de 1 minuut moet instellen, wil de truc met het knopje van de AB werken.





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Voor die ene minuut zie mijn op 1 na laatste opmerking op bovengenoemd draadje.
Dus contact aan, code **** en binnen 10 tellen C1C er achteraan.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Toch wel lekker, een XM zonder startcode
En gezien de prijzen van XM’s is de kans op diefstal toch al niet zo groot.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Zoo, alweer ruim een week verder.
De auto rijdt eigenlijk perfect, alleen heeft aardig moeite met starten (soms niet in 1 keer, andere keren lijkt ie op 2 cilinders te starten.)
Gisteren even de gloeibougies nagekeken, maar die kregen genoeg prik en waren nog in goede staat.
Anders potentiële oorzaken?!
De auto rookt ook aardig bij flink gas geven.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Smultie schreef:Zoo, alweer ruim een week verder.
De auto rijdt eigenlijk perfect, alleen heeft aardig moeite met starten (soms niet in 1 keer, andere keren lijkt ie op 2 cilinders te starten.)
Gisteren even de gloeibougies nagekeken, maar die kregen genoeg prik en waren nog in goede staat.
Anders potentiële oorzaken?!De auto rookt ook aardig bij flink gas geven.
Tijdens het rijden en dan bij het even goed doortrekken en wat meer toeren maken zwarte rook? Is vrij normaal, dan worden de roetdeeltjes er uitgeblazen. Is als het goed is maar eventjes.
Of bedoel je bij het starten? Als het dan wit is, en even later ophoudt, dan zou het wel eens lucht in je brandstofsysteem kunnen zijn.
Volg je hart, gebruik je hoofd.











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Waarschijnlijk lucht idd. Probeer voor het starten even met het handbalgje goed door te pompen. Zie je dan ook lucht in de leidinkjes en staart hij daarna goed? Word het zoeken naar het lek!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Dubbelpost….
Brian schreef:Smultie schreef:Zoo, alweer ruim een week verder.
De auto rijdt eigenlijk perfect, alleen heeft aardig moeite met starten (soms niet in 1 keer, andere keren lijkt ie op 2 cilinders te starten.)
Gisteren even de gloeibougies nagekeken, maar die kregen genoeg prik en waren nog in goede staat.
Anders potentiële oorzaken?!De auto rookt ook aardig bij flink gas geven.
Tijdens het rijden en dan bij het even goed doortrekken en wat meer toeren maken zwarte rook? Is vrij normaal, dan worden de roetdeeltjes er uitgeblazen. Is als het goed is maar eventjes.
Of bedoel je bij het starten? Als het dan wit is, en even later ophoudt, dan zou het wel eens lucht in je brandstofsysteem kunnen zijn.
Bij starten (vanwege het slechte starten neem ik aan) zie ik wat blauw/witte rook. Tijdens het rijden bij redelijk gasgeven zie ik ook wat witte rook. Bij echt volgas in z’n 2 of 3 krijg je wel zwarte rook ja, maar dat was ik al gewend van de vorige :’)






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Smultie schreef:
Bij starten (vanwege het slechte starten neem ik aan) zie ik wat blauw/witte rook. Tijdens het rijden bij redelijk gasgeven zie ik ook wat witte rook. Bij echt volgas in z’n 2 of 3 krijg je wel zwarte rook ja, maar dat was ik al gewend van de vorige :’)
Als het alleen maar lucht is is de rook echt wit (tenminste bij mij wel)
En tijdens het rijden witte rook….dat zou toch echt niet zo moeten zijn. Lijkt meer op water in het systeem
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Brian schreef:Smultie schreef:
Bij starten (vanwege het slechte starten neem ik aan) zie ik wat blauw/witte rook. Tijdens het rijden bij redelijk gasgeven zie ik ook wat witte rook. Bij echt volgas in z’n 2 of 3 krijg je wel zwarte rook ja, maar dat was ik al gewend van de vorige :’)
Als het alleen maar lucht is is de rook echt wit (tenminste bij mij wel)
En tijdens het rijden witte rook….dat zou toch echt niet zo moeten zijn. Lijkt meer op water in het systeem
Zou de timing van de brandstofpomp hier nog debet aan kunnen zijn.
P.s. wit of wit/blauw, daar wil ik geen geld op zetten. Kan goed alleen wit zijn. Het is wel vrij zichtbaar tijdens het rijden.
P.s.2 blaasbalgje… zit dat onder de motorkop in de buurt van het blok? (Linksachter?)




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Blaasbalgje is een zwarte knop die op een bus zit die weer gemonteerd zit aan de accubak. Je verhaal klinkt erg als mijn problemen die ik had.. De oplossing daarvan was: een nieuw opvoerpompje ( blaasbalgje ) en het omzeilen van de dieselvoorverwarming ( waar de brandstofslang uit het blok komt die naar het pompje gaat )
eXaMple schreef:Blaasbalgje is een zwarte knop die op een bus zit die weer gemonteerd zit aan de accubak. Je verhaal klinkt erg als mijn problemen die ik had.. De oplossing daarvan was: een nieuw opvoerpompje ( blaasbalgje ) en het omzeilen van de dieselvoorverwarming ( waar de brandstofslang uit het blok komt die naar het pompje gaat )
Omzeilen van de voorverwarming…. klinkt imho niet zo handig… of zit er meer achter?
Maaruh, m’n garagehouder had ‘t nog over de timing van de brandstofpomp. Is dit zelf makkelijk in te stellen en klinkt dit logisch met de genoemde problemen in ‘t achterhoofd?




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
nou ik denk dat je een electronische pomp hebt? die zijn volgens mij niet zo simple zelf in te stellen.
Ik zou eerder denken aan de goedkope oplossingen ( trust me ik ben getild met alle denkbare dure oplossingen )
en die voorverwarming stelt niet zo heel veel voor hoor. Met het huidige klimaat heb je het niet echt nodig. Er kan vooral valse lucht door aangezogen worden











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Het gaat hier even fout. De electronisch geregelde pomp heeft geen losse voorverwarming rechts naast het blok maar op het thermostaathuis. (Al zit daar geen thermostaat onder…) Dit is ook niet te by-passen. Dat je pomp niet op tijd staat kan, maar in principe, als alles goed werkt, doet de pomp dat zelf. Verder krijg je zover ik weet alleen zwarte rook als de pomp niet op tijd staat.
Ik blijf mijn geld op lucht inzetten, al kan de pomp ook overleden zijn. Ik spreek helaas uit ervaring….
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
witte rook kan toch ook water in het systeem zijn?