4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Nieuwe XM !!! (2000 TD) Gaspedaal valt weg….
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 03 november 2008 04:29 PM
  [ # 46 ]

Ja dat kan zeker, maar dan moet je ook koelvloeistof verliezen. En met het huidige koude weer is het vaak slecht te zien.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 04 november 2008 01:20 PM
  [ # 47 ]

De pomp regelt zelf wel de timing.
MAAR. dat is de dynamische timing.
Dus afhankelijk van het toerental van de pomp omgevings variabelen enz.

De pomp zelf moet je ook goed verdraaien om de statische timing correct te hebben. Anders begin je al met een verkeerde timing die je nooit weer goed krijgt! Hoe electronisch de pomp ook is.
Dit komt wel redelijk precies!
Vaak doen mensen het een beetje op gehoor en gevoel.
Dit kan prima zo, maar ideaal is het natuurlijk helemaal niet!
Ik stel mijn pomp altijd af met een meetklok. Dat is enige manier om het 100% goed te krijgen.

Tips om even te proberen:
- doorzichtig slangetje bij toevoer naar de pomp zelf. (dus echt die de pomp ingaat) Kijken of er lucht bellen inzitten
- maak de pomp even een beetje schoon. Hou er dan even een keukenpapiertje naast als je gaat starten.
Je gaat kijken of er ergens diesel in het keukenpapier komt.
Dan weet je of je pomp misschien ook lek is.
- en zoals eerder genoemd even met het balgje goed pompen.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 05 november 2008 01:10 PM
  [ # 48 ]

Zover ik weet kun je de elektronische pomp niet afstellen met een micrometer. Op een bepaalde plaats prik je er een staafje in, die schiet er dieper in als je de pomp op tijd draait.

P.s. dappieman, de verstuivers werken perfect! Na 3000km is de auto nog stiller geworden!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Smultie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 08 november 2008 02:25 PM
  [ # 49 ]
boukewerff schreef:

Ja dat kan zeker, maar dan moet je ook koelvloeistof verliezen. En met het huidige koude weer is het vaak slecht te zien.

Hhm, hij lijkt toch wat koelvloeistof te gebruiken… Sad

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 10 november 2008 12:31 PM
  [ # 50 ]
boukewerff schreef:

P.s. dappieman, de verstuivers werken perfect! Na 3000km is de auto nog stiller geworden!

Mooi zo!

Over het koelvloeistof gebruik.
Misschien je koelsysteem even onder druk laten zetten om te zien of het niet gewoon ergens lekt…
Als het je koppakking is neem even contact op ik stik in die dingen hier Wink
Heb een hele doos opgekocht een tijd terug.
Moet je ze alleen zelf monteren.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
Smultie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 10 december 2008 10:06 PM
  [ # 51 ]

Paar weken verder:
Tussentijds nog een paar keer de storing gehad, stilvallen op de snelweg is niet grappig. Bij een dieselspecialist geweest, maar die kon niks constateren in de pomp. Vervolgens via iemand hier op ‘t forum een tweedehands Lucas pomp kunnen regelen, deze is er vorige week ingezet.
Bij het inbouwen kwam de garage erachter dat de beunhaas die bij de vorige eigenaar het blok omgewisseld had, toch wel matig werk had afgeleverd: motorsteunen waren niet vastgezet ..... :s distributieriem van onbekend merk en nog wat kleinigheden.
De auto rijdt nu een stuk fijner, maar heeft nog steeds last van moeilijk starten (vooralsnog wel steeds in 1 keer) en wat witte rook bij iets bovengemiddeld gasgeven.
Nu heb ik net nadat de auto 4 uur stilgestaan heeft (met dit weer, dus ik denk wel een koud blok) vóór het starten even de handmatige pomp een paar keer ingedrukt. In ‘t begin voel je dan bijna geen weerstand, wat m.i. lijkt te duiden op lucht in ‘t systeem. Toen ik eenmaal een gezonde weerstand voelde, heb ik de motor gestart, en startte hij echt mooi.

Lang verhaal, maar toch nog een vraag:
Wat zijn de eerste plekken waar lucht in het systeem kan komen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Freek

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 10 december 2008 11:37 PM
  [ # 52 ]

Bij mij was dat bij een keerring aan de brandstofpomp, is een mechanische Bosch.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 11 december 2008 12:32 AM
  [ # 53 ]

Bij mij was het het pompje zelf dat problemen gaf. Kost geloof ik 3 tientjes.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 11 december 2008 01:23 AM
  [ # 54 ]

brandstoffilter kan ook nog, er ligt ook een o-ring onder de filterhuis!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Smultie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 11 december 2008 06:08 PM
  [ # 55 ]

Ga deze maar eens proberen eerst, idee van Sweef:

Ik had steeds erg last van slecht starten als mijn diesel langer dan een aantal uren had stilgestaan. Nergens oorzaak van valse lucht kunnen vinden. Ik wilde niet de opwarming van de diesel uitsluiten, wat wel een toegepaste truc is voor zover ik weet. Nu heb ik gister een electricsch opvoerpompje vòòr het filter gezet en met relais geschakeld: als ik nu voorgloei hoor je pompje even tikken… en start motor direct! Lekker hoor: de oorzaak niet weggenomen, maar wel een oplossing haha!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook