





















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ops:
dat krijg je van dat snelle scannen als je eigenlijk aan een kinderkamer moet klussen….

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Van het weekend de achterruit gepolijst met een poetsmachine en koperpoets.. De wat grovere krasjes eerst fijn geschuurd.. De ruit is nu weer als nieuw. Alleen de binnenzijde nog..
Ik ben benieuwd naar het resultaat! Heb je een foto??

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Hier wat werk in progress.. De achterruit was compleet helder met af en toe wat kleine pitjes en krasjes. Als ze helemaal klaar is, zal ik er een goede foto van posten.. Echt super zo’n plexiglas raam

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
De grovere krassen heb ik er met deze schuursponsjes in combi met koperpoets uitgehaald (grove kant) Je kan ook schuurpapier gebruiken met hele fijne korrel. Na deze bewerking ontstaan er als het goed is doffe plekken. Deze poets je er vervolgens weer uit met koperpoets en een poetsmachine. Het resultaat is dan gewoon een als nieuwe(!) achterruit waar geen krasje meer in zit… Omdat ik nogal precies ben in dat soort dingen had ik er wel een paar avonden voor nodig. Uiteindelijk zie je geen verschil meer met een glazen achterruit. Voorwaarde is natuurlijk wel dat het kunststof niet vergeeld is. Ik zal binnenkort een fotootje posten… Eerst moet ik de binnenkant van de ruit nog doen.
tja… wat is er nou mooier dan een plexiglas achterruit..
Goed werk! Ik ga het binnenkort ook zo doen

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
t’is wel ff wat werk hoor. Met een iets grover (400) schuurpapiertje gaat het wat sneller voor grovere krassen.. Ik kies echter liever voor een fijnere korrel (in mijn geval dat sponsje) en wat langer schuren. Dat maakt het wat meer controleerbaar.
Nou ik ben benieuwd….
Jou kennende is dat raam bij montage mooier dan nieuw!
Het is ook echt fantastisch zo’n plexiglas achterraam!
CX GTI 1986 Rouge florentin
2cv6 1978 Vert Jade
2cv6 1982 Bleu
De betreffende dame gespot op Citromobile. Met plexiglas ruit, maar nog wel met de gele wieldoppen
Afgelopen zaterdag deze ID geleend omdat mn eend bij de garage stond. Na 3 kwartier in een pinksterfile gestaan te hebben sloeg de ID af en wilde niet meer starten.
Na drie kwartier op de vluchtstrook te hebben gestaan sloeg de dame gelukkig weer aan.
Toen ik zat te bellen etc. kwam er een snoek over de vluchtstrook aan, ik dacht die gaat me helpen. Maar nee hoor, reed me zonder blikken of blozen voorbij. Dat zie ik in de eendenwereld nog niet zo snel gebeuren.
Verder prettig gevaren met de dame.














































Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tijd voor een nieuwe bobine in de ID lijkt mij.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zoals her en der op het forum te lezen heeft de dame de nodige problemen gehad. Al met al een hoop vervangen in de achterliggende tijd:
nieuwe accu
nieuwe dynamo
nieuwe startmotor
nieuwe spanningsregelaar
nieuwe startrelais
nieuwe brandstofpomp
De stroomproblemen waren nu eindelijk verholpen:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/211079/
“Niet meer stuk te krijgen” volgens AZ.
Maar kreeg zojuist sms van hem:
“remplateau heeft versnellingsbak overmidden getrokken.. startmotor ligt los, hydrauliekpomp ligt los, remplateau ligt los, stukken gietijzer liggen onder de wagen!












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
what t f*k!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het is gebeurd toen AZ achteruit reed en plotseling remde omdat hij tegen een stoeprand dreigde te rijden. Hij staat nu op de sleepwagen van de ANWB te wachten.
ID gaat na reparatie waarschijnlijk in de verkoop. Meer pech ermee dan dat ze rijdt terwijl de 2CV’s van AZ al die tijd gewoon door blijven rijden zonder problemen.
Vraag van AZ: moet voor het vervangen van de versnellingsbak heel de motor eruit of kan die blijven zitten?
De motor kan blijven zitten, maar ik snap hier helemaal niks van.