



Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
sweef schreef:géén idee!
Zul je op japanse sites moeten kijken, hoe japanse schakelaars werken, haha!
Oké, bedankt haha. Gelukkig is mijn japans niet slecht..




Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Hmmm.. Vanmiddag dashboardkastje er weer uit gehaald en inderdaad daar zat de cv unit. Trammelantlampenknopje er uit gehaald. Zitten bij een type 2 9 draden aan.
Van boven naar beneden:
1: grijs, grijs, grijs (dikke kabels. Links knipperlicht continue bij 12v, tik in het dashboard bij 12v, rechtsknipperlicht continue bij 12v)
2: paars, oranje, paars (dunne draadjes. Bij 12 v op de oranje zetten ging dashboardverlichting + stadslicht branden, 58 dus. Paars gaf beetje kortsluiting bij 12v ops: )
3: grijs, grijs, grijs (dikke kabels. Geen reactie bij 12v)
Bij de cv unit aan de ene kant stekker met 9 aansluitingen. en andere kant 2 pinnetjes + los draadje (antenne?) kon niet ontdekken hoe ik ‘t moest schakelen om de lampen aan te krijgen. Proberen kostte wel een zekeringetje :p heb ‘t maar weer in elkaar geschroefd voordat ik de dame van slag maak.. Iemand ideeën?























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bij de CV unit, meet je bij gebruik van de CV,welke draad een 12V puls geeft. dan neem je toch best een relais bij de hand,en haal je het trammelantlampenknopje er uit en meet je met een multimeter welke draden geschakeld worden op die schakelaar,dan kijk je op uwe stekker wat die 2 desbetreffende draden doen door ze te overbruggen.Als je de 2 goede draden hebt gevonden, zet je die,parralel, op een relais,welke je stuurt met de eerder gevonden 12V draad van de CV unit.
Hm, ik zag vanochtend dat mijn knipperlichten wél aangingen toen ik de auto openmaakte met de AB, maar de verlichting binnenin níet.
Strange!