2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
portierraammechanisme
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 13 oktober 2006 07:51 PM
  [ # 16 ]

5-deurs kabels passen niet op een drie deurs, zijn te kort en moeilijk te verlenegen. Ik zou gewoon even op de sloop kijken daar staan er plenty en vaak electrisch, mechanisme heb je er zo uit. Ik zou wel van te voren even checken of de voorbereiding voor de raampjes al tot aan de deur stekker loopt. Is dit niet het geval moet je de hele kabelboom vervangen…......

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 14 oktober 2006 10:04 PM
  [ # 17 ]

hoe maak jij je kabels simpel langer dan? volgens mij heb je dan een nieuwe buitenkabel nodig,.....en die moet je dan weer ergens vandaan halen niet?

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 17 oktober 2006 03:37 AM
  [ # 18 ]

ik heb een setje 3-deurs liggen, ook meegenomen van de sloop omdat ik geen handbediende kon vinden en dacht dat het allemaal voorbereid zou zijn in de kabelboom….....niet dus. Heb er nog 50 euro voor betaald ook, zodra ik terug in nederland ben ga ik terug, ik denk dat ik ze wel om kan ruilen op mijn vaste sloop,.....maar dan moet er wel een handbediende 3-deurs staan want geld terug doen ze natuurlijk niet Sad
Dat simpel langer maken geloof ik dus helemaal niks van, je krijgt de hele klere zooi niet echt makkelijk uit elkaar, gelipte verbindingen staal op kunststof gaat gewoon niet makkelijk los zonder het kunstof te beschadigen.

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 23 oktober 2006 05:27 AM
  [ # 19 ]
Marco ZX AURA 1.4i schreef:

Sow ben dus niet de enige die heeft lopen kl##@& met electrische ramen Evil or Very Mad  Ik wou dus even de electrische bedrading, cv en de elec.raam mechanisme overzetten van een 5 deurs naar een 3-deurs. en idd is de bedrading en het raam mechanisme beide te kort !!

Dus heb nog een setje bedrading en het raam mechanisme over voor de voordeuren van een 5 deurs. Gratis en voor nopes (hopelijk valt het nog onder de topic Wink ) wil er gewoon iemand blij mee maken want ik was dat niet!!  Wink  (gereseveerd voor ZX-Enschede)

Al doende leer ik zeg ik dan maar Surprisedops:

mocht die reservering verlopen heb ik intresse voor mijn 5-deurs. Lijkt me wel gaaf om het electrisch te hebben:)

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Edgewalker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 09 november 2008 12:45 PM
  [ # 20 ]

Bij mij gaat het handbediende mechanisme van de bijrijdersportier (driedeurs) nogal stroef. Waar het aan ligt weet ik niet, maar is daar makkelijk bij te komen, ofwel, zou ik dat kunnen repareren?

Profiel  
 
J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241
Geregistreerd: 17-09-2007

Gepost: 09 november 2008 10:27 PM
  [ # 21 ]

Dat was bij mij ook het geval.
Als je echter je deur open hebt zit er bij het slotmechanisme een klein gaatje.
Hierin heb ik een keer siliconenspray gespoten uit een spuitbus met zo’n dun slangetje. Even wat van boven naar beneden bewegen zodat je het hele mechnisme voor je gevoel bereikt hebt (je kun dus niets zien hè).
Daarna een paar keer het raam open- en dicht gedraaid en vooral de volgende dag was het opmerkelijk hoe licht het hele spulletje op- en neer ging.

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  
 
Jaguar 420G
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 23-11-2019

- ZX Station Break
Gepost: 24 februari 2021 02:33 PM
  [ # 22 ]

Hallo, ik ben hier nieuw.
Dagelijkse auto is een ZX.
Electrische raam links is de kabel gebroken.
Denk, ga voor de gekkigheid bij ‘Ali’ zoeken.
Oeps, gevonden voor ‘weinig’.

https://nl.aliexpress.com/item/32809557019.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3a364c4dayHSTs

Daar kan je niet voor gaan prutsen.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook