2 van de 2
 < Vorige 1 2

Kachel & aanjager niet optimaal
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 183

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 07 november 2008 09:10 AM
  [ # 16 ]

zal me even snel voorstellen ik ben sander jansen uit enschede.

ik heb een pallas van 83 gekocht maar de kachel motor draai helemaal niet is dit ook een probleem wat vaker voor komt !

em hoe kan ik die kachel temperatuur klep testen op zijn werking !

als iemand een idee heeft hoor ik dat graag natuurlijk

m.v.g Sander

Profiel  

albers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 08 november 2008 02:44 AM
  [ # 17 ]

onvoldoende ontwaseming

Geachte CX type 1 gebruikers. Ik heb pas een type 1 break 1985 verworven. Ook bij mij komt er te weinig lucht langs de voorruit waardoor de ramen, zeker bij vochtig weer op het gevaarlijke af beslaan. De klep bij het expansievat staat open. De distributeur werkt goed. Volgens de garage zou de kachelradiator verstopt kunnen zijn. Hoe is dit zo eenvoudig mogelijk te controleren en te verhelpen?
Mijn vorige break, een type 2 1986, had dit probleem niet.
Hoe werkt eigenlijk de afvoer van de interieurlucht. Aan de achterkant zitten buiten twee roosters, kennelijk om de lucht af te voeren, maar ik zie van binnen nergens roosters waar de lucht naar buiten kan. Of gaat dat via de gaatjes in de hemel?

In afwachting van wijze raad, Coen Albers

Profiel  

albers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 08 november 2008 02:44 AM
  [ # 18 ]

onvoldoende ontwaseming

Geachte CX type 1 gebruikers. Ik heb pas een type 1 break 1985 verworven. Ook bij mij komt er te weinig lucht langs de voorruit waardoor de ramen, zeker bij vochtig weer op het gevaarlijke af beslaan. De klep bij het expansievat staat open. De distributeur werkt goed. Volgens de garage zou de kachelradiator verstopt kunnen zijn. Hoe is dit zo eenvoudig mogelijk te controleren en te verhelpen?
Mijn vorige break, een type 2 1986, had dit probleem niet.
Hoe werkt eigenlijk de afvoer van de interieurlucht. Aan de achterkant zitten buiten twee roosters, kennelijk om de lucht af te voeren, maar ik zie van binnen nergens roosters waar de lucht naar buiten kan. Of gaat dat via de gaatjes in de hemel?

In afwachting van wijze raad, Coen Albers

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 november 2008 03:44 PM
  [ # 19 ]

Re: onvoldoende ontwaseming

albers schreef:

Door die gaatjes in de hemel en uiteraard langs de zijkant, want dat is ook niet luchtdicht, natuurlijk.
Ik heb even de hemel bij mijn auto eruitgerukt en de bekleding van de achterste stijl. Dan zie je daar nog wat gaten naar de holle ruimte:

Profiel  

sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 183

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 09 november 2008 12:45 AM
  [ # 20 ]

ik heb de motor van de kachel weer draaiend.

maar ik zoek iemand die mij uit kan leggen hoe de temepratuur instelling werkt.

ik heb een 2500 pallas ie van 83

ik hoor dat er een klepje bediend word. maar dat is ook alles de kachel blijft warm !

kan het zijn dat het motortje het klepje niet meer bediend !

Profiel  

voorlopigniels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 09 november 2008 01:43 PM
  [ # 21 ]

Ik geloof het niet zo erg dat die roosters bij de achterruit van de break lucht afzuigen. Ik heb ze er ooit eens uitgehaald (niet eenvoudig) maar die dingen zijn voor zover ik me kan herinneren dicht en dus nep. Waar zou dan de ontluchting bij een berline zitten?

Verder: als de ventilator giert zal hij er op termijn vanzelf een keer mee ophouden. Zoemen is goed maar gieren en piepen is fout.

Ik weet niet hoe de temperatuur instelling precies werk maar ik weet wel dat het lastig om de temp goed te krijgen. Beetje vaag systeempje

Niels

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 november 2008 01:50 PM
  [ # 22 ]

Sorry Niels, maar die roostertjes zijn niet dicht. Het is ook niet zozeer voor afzuiging, maar om de druk te verwerken bij het sluiten van de portieren. Bij een berline zit dat voor de achterste zijruit.

Profiel  

voorlopigniels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 09 november 2008 10:14 PM
  [ # 23 ]

Ik neem zomaar aan dat het dan ook echt zo is Wendela!
Altijd gedacht dat de roosters bij break voor nep waren.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 november 2008 10:57 PM
  [ # 24 ]

Ze zijn ook nodig voor als je inderdaad dus je kachel aan hebt. Dat zorgt voor de luchtverplaatsing. Alleen lucht naar binnen blazen die nergens naartoe kan is niet goed, natuurlijk.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook