4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Probleem dat snel inzakken heet
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 12 november 2008 03:07 PM
  [ # 46 ]

Ik merk dat het niemand over ‘voldoende’ druk heeft in het systeem.
Levert de pomp genoeg druk en HD regelaar ?
Lijkt me logisch dit als eerste na te kijken.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 12 november 2008 03:32 PM
  [ # 47 ]

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar de pomp draait toch altijd als de motor loopt?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 november 2008 03:37 PM
  [ # 48 ]
CLL Martin schreef:

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar de pomp draait toch altijd als de motor loopt?

Ja maar levert maar op gezette tijden druk. Dit wordt geregeld door de hogedruk regelaar. (HDregelaar) die de retour afsluit als er druk nodig is.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 12 november 2008 06:49 PM
  [ # 49 ]

Je hoort de pomp dus ook niet aan- en afslaan, maar de drukregelaar die de sluis openzet en weer dichtgooit als je het mij vraagt ( ook al heb ik er ook niet heel veel verstand van ).  Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 november 2008 07:07 PM
  [ # 50 ]
Erict schreef:

Je hoort de pomp dus ook niet aan- en afslaan, maar de drukregelaar die de sluis openzet en weer dichtgooit als je het mij vraagt ( ook al heb ik er ook niet heel veel verstand van ).  Wink

Dat is juist. De pomp gaat echter lawaai maken als ie druk moet leveren.
De tik of klik komt uit de HD regelaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Supercitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 04-11-2008

Gepost: 14 november 2008 10:29 PM
  [ # 51 ]

je zou natuurlijk eens in kudelstaart langs kunnen komen…. Je woont toch in amsterdam? elke 1e zaterdag vd maand van 11 tot 16. aan de kudelstaartseweg 169 bij joop en ria van leeuwen naar beneden bij de vlaggen… achterin zijn we aanwezig.

Ik wil natuurlijk geen reclame maken, maar wel graag iemand helpen!

Mooi weer….................., dilemma! Motor of ds?

Profiel  
 
mario123
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 20-06-2008

Gepost: 12 november 2009 03:50 PM
  [ # 52 ]

Hallo,

Ben al enige tijd bezig ‘het lek’ te zoeken. Daarbij heb ik de achterste hoogteregelaar, voorraadbol en achter-veercilinders vervangen. Als ik de druk van de stuurbekrachtiging af haal zakt ie iets minder snel in, de pomp slaat nog steeds vaak aan. Ik wil graag de remservo testen. Ik heb begrepen dat ik dan de retourleiding even moet losmaken. Maar waar zit die remservo? (achter de beschermkap linksvoor? of moet ik onder de auto zijn?). Ik lees ook nog over verdeelblokjes die kunnen lekken??

Alvast bedankt!Mario

DS!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 november 2009 05:33 PM
  [ # 53 ]

paddestoel of hangend pedaal?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mario123
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 20-06-2008

Gepost: 13 november 2009 09:30 AM
  [ # 54 ]

Het is een hangend pedaal (een groen systeem uit een DSuper 1970, denk ik) in een ID uit 1965.

gr mario

DS!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook