Nu mijn huidige vervoer meer en meer moeite heeft met dagelijks presteren en ik moeilijk kan kiezen in zijn opvolging (een c5 heeft een te hoog tupperware gehalte) heb ik toch besloten om de diesel gereed te gaan maken voor APK. Buiten twee kokerpalk gaatjes niet erg spannend. Na een uitgebreide inspectie kwam ik weer nieuwe gaten tegen op niet zo’n heel bekende CX plek… Hebben jullie die ooit hier gezien? je kijkt naar de binnenkant achter het linker portier…
Hoe is ie het beste te fixen? Zijn hier toevallig malletjes voor net zoals de kokerbalken?














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die gaten heb ik helaas maar al te vaak gezien bij een cx…. de beste oplossing? Uitslijpen, en nieuwe plaat inlassen. Voor zover ik weet bestaat er géén repartiedeel voor. Wat je nog kunt doen is een stuk uit een sloop-cx slijpen en dat inlassen. Overigens: heb je de kunststof dorpel-beplating al eens losgehad, en de vloerbedekking? Ik ben bang dat je dan wel eens onaangenaamd verrast kunt worden….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Overigens: heb je de kunststof dorpel-beplating al eens losgehad, en de vloerbedekking? Ik ben bang dat je dan wel eens onaangenaamd verrast kunt worden….
Check eens de foto De kunstof dorpels had ik al verwijderd (liggen op de achterbank. Gelukkig is links enkel het onderste gaatje in de dorpel.
Rechts zitten er twee. Eentje ter hoogte van het midden van de bijrijders deur en eentje achterop. Skiees zijn in orde…
hoe is het binnenscherm?
want als die gaten daar al wat langer zitten is de binnenzijde wielkast waarschijnlijk ook niet zo mooi meer?
CX GTi Turbo 2 - All Black























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
dit soort gaten (en dan met name de gevolgen hiervan op de bodem van de auto) waren ook de ondergang van mijn 1e CX… Het kunnen (hoeft dus niet) voortekenen zijn van een boel meer narigheid die aan de buitenkant niet te zien is. Goed nakijken die bodem dus!
Verder een prachtige kleur voor een serie 2!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
is het niet zo dat die gaten juist worden veroorzaakt omdat het binnenscherm al door is? Dat was bij mij zo. Als je het achterwiel eruithaalt en even goed voelen hoog in de binnenkast van je achterwiel ben ik bang dat je daar een fors gat tegenkomt
Yke
Buiten het uiteinde van de koker voor het achterwiel heb ik niet te klagen over de wielkast. Je kunt ook niet echt door de gaten naar het wiel kijken..
Heeft er iemand zo’n stukje nog liggen? Maakt niet uit welke kleur!





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gewoon uitslijpen en plaatwerk inlassen; zo te zien zitten beide gaten op een deel waar weinig bochten en/of krommingen lopen dus kun je er redelijk eenvoudig een stukkie inknallen…
dunkt me..
Succes!
‘Spirit of avant-garde’
25trd schreef:dit soort gaten (en dan met name de gevolgen hiervan op de bodem van de auto) waren ook de ondergang van mijn 1e CX… Het kunnen (hoeft dus niet) voortekenen zijn van een boel meer narigheid die aan de buitenkant niet te zien is. Goed nakijken die bodem dus!
Verder een prachtige kleur voor een serie 2!
iemand die goed kan lassen komt een heel eind
@ pascal: om het netjes te doen ben je wel “even” bezig hoor
CX GTi Turbo 2 - All Black























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Evan schreef:iemand die goed kan lassen komt een heel eind
Tsja, had ik toen geweten wat ik nu weet, had de ST-38-NV nog wel rondgezweeft…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Evan schreef:25trd schreef:dit soort gaten (en dan met name de gevolgen hiervan op de bodem van de auto) waren ook de ondergang van mijn 1e CX… Het kunnen (hoeft dus niet) voortekenen zijn van een boel meer narigheid die aan de buitenkant niet te zien is. Goed nakijken die bodem dus!
Verder een prachtige kleur voor een serie 2!
iemand die goed kan lassen komt een heel eind
![]()
@ pascal: om het netjes te doen ben je wel “even” bezig hoor
en daarna alle holle ruimten vol met antiroest !!
blijft roestduiveltje hopelijk even weg…....
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje