Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik weet niet hoe accuraat mijn thermometer is, maar hij staat altijd strak op 80 graden en niet op 90, laat staan 95, errug heet, dacht ik.
Koelvloeistof is het probleem niet denk ik, temp zo rond de 90 graden.
Heb wel het idee dat het veranderd is, het was niet zo.
Die kleppen of het motortje, waar zit dat ergens??
Als ik m 28 zet gaat het wel goed, wordt het goed warm binnen.
Thermostaat een bekend probleem, had dat niet eerder gehoord.
Preventief nieuwe inzetten dus?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ries schreef:Ik weet niet hoe accuraat mijn thermometer is, maar hij staat altijd strak op 80 graden en niet op 90, laat staan 95, errug heet, dacht ik.
Bij mij ook 80-85 sinds de koppakking en nieuwe thermostaat. Oplopend tot 90-95 bij filerijden enz. Voorheen strak op 90 en nauwelijks daar van af te tremmen….Erg afhankelijk dus van thermostaat denk ik….

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
verkuilm schreef:Koelvloeistof is het probleem niet denk ik, temp zo rond de 90 graden.
Die kleppen of het motortje, waar zit dat ergens??Als ik m 28 zet gaat het wel goed, wordt het goed warm binnen.
Ik heb ooit een rotte thermostaat gehad (open stand vastgerot), maar dan is het swinters echt niet warm te krijgen in het interieur als je blijft rijden. Ook de ramen ontwasemen zeer matig in dat geval….

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
verkuilm schreef:Koelvloeistof is het probleem niet denk ik, temp zo rond de 90 graden.
Die kleppen of het motortje, waar zit dat ergens??
Volgens mij kunje er bij als je het dashboardkasje verwijderd (mits je geen plofzak hebt) en dan zit ie ergens links, als het goed is zie je hem zo zitten een kastje van 6 bij 10cm ongeveer. Als je er van boven niet bij kan, zul je het via de onderzijde moeten doen, links naast de ventilator zou je het dan moeten zoeken.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Brian schreef:Matthijs2006 schreef:Ik denk meer aan Fahrenheit en Celsius….
Het verschil tussen Fahrenheit en Celsius is een elektronisch in te stellen setting en is niet meer dan een ander getalletje op het display.
ops:
ops:
Vandaag eens helemaal naar de F geschoven en idd; ik kon ineens 80 graden instellen.
Weer wat wijzer over mijn auto

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mijn motor duid altijd iets onder de 90° C aan en bij file rijden plat op de 90°C markering.
Ook kan je de buitenvoeler eens chekken.
Die kleppen of het motortje, waar zit dat ergens??Als ik m 28 zet gaat het wel goed, wordt het goed warm binnen.
probeer eerst es dat voelertje in je plafoniere schoon te maken of vervangen.. ook hier ligt het vaak aan..
was ook al gemeld dacht ik
trouwens 20 graden blaast die van mij ook geen warme lucht, denk dat het ook al gauw 20 graden is in een auto door andere omstandigheden ( motor ed, lichaam temp etc. dus wat doet de climate dan.. koude lucht bij blazen dat ie weer op 20 zit.
ook ik heb hem meestal op 23/23,5 staan..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
verwarming
mijn auto wordt ook pas warm als ik 24 graden of meer instel. Ik zou graag eens de kleppen die de kachel ‘bedienen’ bekijken net als het kastje ergens bij het dashbordkastje. Echter…mijn auto heeft airco.
Hoe pak ik dit aan? graag een reactie.
Re: verwarming
leo greiner schreef:mijn auto wordt ook pas warm als ik 24 graden of meer instel. Ik zou graag eens de kleppen die de kachel ‘bedienen’ bekijken net als het kastje ergens bij het dashbordkastje. Echter…mijn auto heeft airco.
Hoe pak ik dit aan? graag een reactie.
Ik denk dat ik het dashboardkastje er maar eens uithaal.
Bij dit soort klachten kijk je naar de volgende dingen;
Is de motor op temperatuur? Neem aan de linkerzijde het regelmotortje los op de kachel. Als je dan de kachelklep bedient kun je voelen of het warmer of kouder. Als dit het geval is dan vervang je het servomotortje. Deze klacht komt wel vaker voor en dus ook bij op deze manier opgelost.
Su6
Henk
Gevonden hier ergens op het forum. Het heeft me perfect geholpen.
Het is een fotoverslag van het verwijderen van het servomotortje welke de klep(pen) aandrijft van de kachel bij type 1 xm, misschien ook wel type 2 maar dat weet ik niet.
http://www.citroen-ds-id.com/index.html?xm/XM_Heater_Flap_Servo.html
Heel veel succes allen met een koude xm, zeker nu met die vorst.