16 van de 28
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

La Dame Blanche van C.D.P.F. : Te koop
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 486

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 12 november 2008 11:47 PM
  [ # 226 ]

Gistermiddag na een kort proefritje en laatste check-up de dame naar de keuring gebracht. Hopen dat ze snel aan de beurt is. Iedereen duimen voor de witte dame!
Gisteravond een informatief regio-avondje meegemaakt, ook nog wat onderdelen kunnen ruilen met een forumlid, welbestede avond gehad.

Gisteren dus naar keuring gebracht, ligt er vandaag een bekeuring op de mat wegens niet gekeurd zijn stupid Weer 90 euri lager budget… Tja dat zijn de risico’s die ik nam he.

Hé! Niet ophouden met duimen, doorgaan!

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 13 november 2008 12:04 AM
  [ # 227 ]

Tja, das nou jammer, CDPF. Daarom heb ik maar efkes geschorst. Maar kop op, met 1 flinke proefrit langs een flitser ben je ze ook zo kwijt.

Risico van het vak, zeg maar…. very good very good very good very good very good

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 13 november 2008 12:32 AM
  [ # 228 ]

Succes met de APK. Volgens mij hoeft het dit keer geen probleem te zijn na al je sleutelwerk.

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1061

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 november 2008 01:03 PM
  [ # 229 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

Gistermiddag na een kort proefritje en laatste check-up de dame naar de keuring gebracht. Hopen dat ze snel aan de beurt is. Iedereen duimen voor de witte dame!
Gisteravond een informatief regio-avondje meegemaakt, ook nog wat onderdelen kunnen ruilen met een forumlid, welbestede avond gehad.

Gisteren dus naar keuring gebracht, ligt er vandaag een bekeuring op de mat wegens niet gekeurd zijn stupid Weer 90 euri lager budget… Tja dat zijn de risico’s die ik nam he.

Hé! Niet ophouden met duimen, doorgaan!

We blijven veel op elkaar lijken. Ik kreeg dus ook een dag na dat ik de APK erop had een bekeuring thuis wegens geen geldige APK!  nono

Maar zoals je zegt dat zijn de risico’s. Overigens is de boete wel verhoogd. Ik betaalde begin dit jaar nog maar 75 euro.

Houd ons op de hoogte ik ben heel nieuwschierig.  :smt202

Wel lastig typen tydens het duimen. huh

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 15 november 2008 12:25 PM
  [ # 230 ]
Wolfman schreef:

Leuk om te lezen dat het allemaal verspoedig verloopt. Very Happy

Heel veel succes straks bij de APK.

Geen nieuws??

De spanning is haast niet meer te verdragen Rolling Eyes

knuffel

Profiel  

goldfishie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 149

Gepost: 15 november 2008 09:09 PM
  [ # 231 ]

Geen nieuws is goed nieuws?

Dont eat yellow snow…

Profiel  

Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 15 november 2008 11:49 PM
  [ # 232 ]

Mja. Zolang ze nog niet afgekeurd is, zou ik dat als goed nieuws kunnen beschouwen?

Mijn dame houdt er blijkbaar van om het spannend te houden. Afgelopen vrijdag word ik gebeld door de garage. Aangezien ik haar dinsdag al gebracht had (wel met de afspraak ‘zet maar neer dan kijk ik er zo snel mogelijk ff naar’), ging ik er vanuit dat ik nu de uitslag te horen zou krijgen. Het telefoongesprek ging echter zo:

Ik: “Met C.D.P.F, goedemiddag”
Garage:  “Hallo, met X van garagebedrijf X”
Ik: “Ha, meneer X. Zegt u het maar.”
Garage: “Eh, het betreft de witte DS…”
Ik: *voelt al enigzins nattigheid* “Ja, dat geval is hier bekend ja… Wat is ermee?”
Garage: “We hebben een klein probleempje. Ehm. Ze is tijdens de werkzaamheden afgeslagen, en ik kan haar met geen mogelijkheid meer starten. Kan het zijn dat de LPG op is?”
Ik: “Lijkt me stug, maar het zou natuurlijk kunnen. Sloeg ze ineens af?” (ik heb pas 110 kilometers gereden met haar, en weet dus nog weinig over haar verbruik. Behalve dat de eerste tankbeurt LPG erdoorheen vloog, maar dat was vóórdat ik de boel afstelde)
Garage: “Ja, ze sloeg af en ik kon haar niet meer starten. Ik heb het enkele malen geprobeerd, maar ze lijkt helemaal niets meer te doen.”
Ik: “Huh, das raar. Ze heeft mij nog nooit laten staan. Soms start ze weleens moeilijk, maar dat is vooral op benzine. Op LPG start ze normaal gesproken als een zonnetje.”
Garage (verbaasd klinkend): “Loopt ze ook op benzine dan?”
Ik (beledigd): “Uiteraard! Sterker nog: er zit nog aardig wat benzine in de tank. Daar zou ze op moeten starten.”
Garage: “OK, dan probeer ik dat zo nog even. Mocht dat ook niet lukken, dan bel ik u weer. Zou u dan morgen even willen komen kijken?”
Ik: “Bellen hoeft niet. Ik kom morgen sowieso wel even kijken, als dat mag.”
Garage: “Graag. Komt u dan zo vroeg mogelijk aub? Wij zijn open van X tot X uur morgen.”
Ik: “Prima, we zien elkaar morgen even en dan praten we erover”

Ik hang op. Ik denk: WTF? En daarna: had ik er misschien bij moeten zeggen dat je haar heel makkelijk verzuipt als je op benzine start? En weer daarna: Naaah, die man weet echt wel wat -ie doet, hij heeft die DSen nog meegemaakt in hun hoogtijdagen, komt echt wel goed.

<Avond>

<Nacht>

Zaterdagochtend: Ik laad mijn zoon in (Citrovirus-infectieprogramma is nu in volle gang Wink ) en rijd naar de garage. Aldaar tref ik een enigzins bedremmelde garagehouder aan, die -temidden van o.m. een AMI8, CX 2500 turbo 1ste type en een kitcar o.b.v. een 2CV- nogmaals verklaart: “ze wilde totaal niet meer starten. We hebben haar achter de garage geduwd. Hier zijn de sleutels. Is dat je zoontje trouwens? Wat een drolletje zeg.”
We lopen naar mijn dame toe, die er wat zieligjes bijstaat. Toch is ze op dat pleintje waar ze staat mooi nog de enige auto die zó de weg op kan! En dat terwijl ze omringd wordt door allemaal jonger spul als XMen, CXen, BXen, een Xantia TurboD en een verdwaalde ZX. Dat doet me dan wel weer deugd.
Aangekomen bij mijn dame vertelt hij dat hij de rechter sluiting van de motorkap niet los kreeg. “Die gaat zo stroef, dat moeten we waarschijnlijk even met z’n tweeën doen”.
Ik:“Eh. Oh. Dat klopt. Je moet éérst rechts doen, en dan pas links. Ik zie dat u eerst de linker gedaan heeft.” (Het viel me direct op dat 1 motorkapvergrendeling los zat)
Garagehouder: “Ja dat klopt. Ben benieuwd of jij hem wel los krijgt in je eentje dan *gniffel*”
Ik klik de motorkap weer dicht aan de linkerkant, trek vervolgens de rechter vergrendeling kinderlijk makkelijk open, en daarna de linker.
Garagehouder, met opgetrokken wenkbrauwen: “Hmm, OK… Als jij haar nou probeert te starten, kijk ik of ze überhaupt wel brandstof krijgt.”
Ik meld inmiddels vanuit de kofferbak: “Gezien de drukmeter op de LPG-tank zou er nog plenty gas in moeten zitten anders. Maarja, die krengen zijn ook niet altijd even betrouwbaar.”
Garagehouder: “Eh, nee, inderdaad”
Ik: “Ik zal haar gewoon even op benzine proberen te starten, dat moet er voldoende inzitten”
Garagehouder: “Dat had ik gisteren ook nog geprobeerd, maar ze deed helemaal niets meer.”

Ik doe 2 startpogingen, totdat ik benzine meen te ruiken. De benzinemeter staat echter lager dan ik me herinnerde, dus misschien toch? Omdat de accu bijna plat is door alle startpogingen van gisteren en vandaag, besluit ik geen risico te nemen. Ik haal even een jerrycannetje benzine bij een tankstation vlakbij. Deze mik ik in de tank, en daarna kijk ik even met kritische blik naar de ontsteking. Het 8mm. moertje wat de schuifstekkeraansluiting vanaf de bobine vasthoudt op de verdeler, zit iets los. Dat draaien we dus even aan. Tijd voor een nieuwe poging.
Ai. die accu is echt bijna leeg. Geen zin om die om zeep te helpen, is immers pas nieuw. Startkabels gevraagd aan de garagehouder, Xsara naast de DS gezet, en aan het infuus gedaan. Paar minuutjes wachten, en volgende poging. Bijna, bijna sloeg ze aan. Herhaal dit scenario enkel malen. Zoontje slaapt ondertussen de slaap der onschuldigen. Op een gegeven moment slaat de DS aan, kuchend, hoestend en proestend: ze was enorm verzopen. Terwijl het benzine-overschot aan alle kanten in, om en uit de uitlaat explodeert, begint de dame steeds netter te lopen.
Na een minuutje of 2 blijft ze gewoon netjes stationair lopen.
Ik zet de Xsaar weer weg, en sleep de garagehouder erbij om te bewijzen dat ze wel degelijk wil lopen Razz Hij verontschuldigt zich nog: “Toen ik 18 was, duwde ik ze gewoon op de brug als ze niet wilden lopen. Maar daar begin ik nu echt niet meer aan”
Ik: “Dat begrijp ik helemaal. Ik ben blij dat je me even de kans geeft om dit zelf recht te trekken, in plaats van te zeggen: kom maar weer ophalen, afgekeurd wegens onbetrouwbaar wrak. Nogmaals, ze heeft mij nog nooit laten staan!”
Garagehouder: “Nou, ook weer opgelost. Ik zal er maandag als eerste naar kijken, en dan hoor je het wel”
Ik: “Is goed. Ohja, nog één ding over starten op benzine…”

Na 2 korte berichtjes wilde ik jullie weer eens lastig vallen met een flink epistel. Voordat vlietmansje bovenstaande 3500 woorden weer samenvat in 1 kort zinnetje, doe ik dat zelf maar even Twisted Evil : Vanwege een klein technisch probleempje duurt het nog even.

Ze toont zich in ieder geval een echte dame: Ik moet heel erg bewijzen dat ik haar ECHT wil, voordat ze zich helemaal aan me geeft…  love

Profiel  

snoek1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 16 november 2008 01:35 AM
  [ # 233 ]

geweldig weer dit verhaal, echte liefde… weer enorm genoten en het komt goed met jou en je dame..

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 november 2008 12:14 PM
  [ # 234 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

Ze toont zich in ieder geval een echte dame: Ik moet heel erg bewijzen dat ik haar ECHT wil, voordat ze zich helemaal aan me geeft…  love

Noooit meer wegdoen, krijg je eeuwig spijt van!

Volgende week naar Parijs rijden en foto maken met de Eiffeltoren erbij Cool , foto plaatsen op het forum…

Geeft haar (en jou) eeuwige roem Wink

knuffel

Profiel  

patri
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 207

Gepost: 16 november 2008 12:42 PM
  [ # 235 ]

Tjonge jonge wat heb je een koppige dame.
Ik zal het bijna jammer gaan vinden dat de dame wordt goedgekeurd.
Want dan zal je een stuk minder gaan schrijven op het forum. Ik vind je schrijf stijl helemaal top. Maar ik zal voor je blijven duimen al zijn die helemaal bont en blauw van de laatste keeren.

Profiel  

Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 16 november 2008 11:19 PM
  [ # 236 ]
patri schreef:

Ik zal het bijna jammer gaan vinden dat de dame wordt goedgekeurd.
Want dan zal je een stuk minder gaan schrijven op het forum.

Maak je geen zorgen patri. Ik richt me vooral op de keuring nu omdat dat sowieso prioriteit nummer 1 is voor iedere niet-gekeurde auto, maar ook om nog enig budget over te houden. Die bekeuringen iedere keer snoepen een lelijk deel van mijn en haar budget weg, namelijk.
Maar ook na de keuring hoef ik (en jullie dus ook…) me echt niet te vervelen! Dan ga ik namelijk de boel keurig afwerken op technisch vlak, we hebben nog het bedrading/toerenteller vraagstuk, en mochten we daar ooit vrijwel klaar mee zijn, dan is er nog het plaatwerk wat rondom schreeuwt om een flinke hoeveelheid TLC…

Ik heb nog zoveel te doen aan deze auto, en om het overzicht te bewaren is het dan goed om doelen te stellen en daar prioriteiten in aan te wijzen, is mijn ervaring. Hopen dat ze morgen haar 1e prioriteit haalt Very Happy

Oh, en nog bedankt voor het duimen! De rest ook natuurlijk. Ben benieuwd hoeveel manuren mijn dame morgen kost, voor diverse bazen in Nederland. “Sorry chef, ik kan geen verslagen typen vandaag, ik moet blijven duimen.”
“Die motorwissel zal tot morgen moeten wachten mijnheer van Dreumel. Vandaag moet ik duimen.”
Radiobulletin: “In Brabant is vandaag een buschauffeur van de weg gehaald die al duimend de bus bestuurde. Hij verklaarde desgevraagd ‘slechts een mede-forumlid te willen helpen’. De politie zoekt nog uit wat de man bezielde.”

Profiel  

patri
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 207

Gepost: 17 november 2008 11:49 PM
  [ # 237 ]

Ik hoop dat het duimen van vandaag heeft geholpen. (ben een man van weinig woorden).

Profiel  

Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 19 november 2008 11:09 PM
  [ # 238 ]

@ patri: mensen van weinig woorden maken vaak de zinnigste opmerkingen.

Vandaag kwam het vonnis: Opnieuw afgekeurd Rolling Eyes

Afkeurpunten o.a:
-Stoel bestuurder zou los zitten (nooit iets van gemerkt maar dat kan ook bijna niet met alle onderdelen die strak tussen stoelleuning en achterbank gepakt zitten Wink )
-Ophangrubbers van tussendemper allebei gescheurd
-Lekzak LA was losgeschoten van veercilinder (vervang je RA, flikt LA je dit kunstje Confused )
-Bevestigingspunt van spatbord LV in wielkast is zo rot dat het niets meer vasthoudt. (Wist ik, maar vorige keuring geen opmerking over gekregen)
-Aandachtspunt: profiel op voorbanden

Toen ik opmerkte dat er nogal wat punten genoemd werden die niet op het lijstje van afkeurpunten stonden, stak de man gelukkig de hand in eigen boezem. Hij gaf ruiterlijk toe dat hij een vollediger punttenlijstje had moeten geven. Feit blijft echter, dat ik een veilige auto wil, en ik kan wel op mijn strepen gaan staan en zeggen dat hij alleen mag kijken naar oude afkeurpunten. Echter, als er dan een steekproef komt, dan is hij de Sjaak, en ik heb nog steeds geen gekeurde auto (laat staan een veilige).

Omdat deze punten blijkbaar vorige keer over het hoofd gezien zijn, gaan we even praten over hoe nu verder. Hij heeft aangeboden me te helpen met de nodige onderdelen (steunrubbers e.d.) en ik mag zijn brug gebruiken als hij hem niet nodig heeft. Toen ik mijn zorg uitsprak over eventuele komende bekeuringen bood hij zelfs aan om de auto geschorst op zijn terrein te zetten, dan mag ik daar komen sleutelen.
Erg aardig aangeboden, maar dan kan ik hooguit ‘s zaterdags een uurtje of 2 sleutelen vrees ik. Ook niet echt een optie IMHO.

Pluspunt: ik kreeg een vette pluim voor de uitgevoerde werkzaamheden m.b.t. de vorige afkeurpunten. Hij wilde eerst weten welke garage het voor mij gedaan had, en het duurde even voordat ik hem overtuigd had dat ik toch echt alles zelf heb gedaan.
Ook de kofferbak, die hij de vorige keer niet kon beoordelen omdat ik daar nog al mijn gereedschap en nóg meer onderdelen in had liggen, kon zijn goedkeuring wegdragen. Inclusief longerons en driehoekjes.

Nou goed, het is niet anders. Komende zaterdag de dame maar eens ophalen, en praten over de problemen die nu weer gevonden zijn. En de afspraak maken dat dit nu echt een definitief puntenlijstje is dan.

Iedereen bedankt voor het meeleven en het duimen! We gaan gewoon stug en eigenwijs verder, al baal ik nu wel even flink natuurlijk. Diep ademhalen en opnieuw aan de slag dan maar. Het is dat ik geen vrije dagen meer heb (ik heb veel dagen opgenomen voor en na de bevalling, toen mijn vrouw in het ziekenhuis lag), anders was ik in staat geweest om een ‘sleutelweek’ vrij te nemen.

3 keer = scheepsrecht?

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 november 2008 11:33 PM
  [ # 239 ]

Kom op, nog even doorbijten en je kan twee jaar gaan genieten (en hopelijk nog veel langer)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 19 november 2008 11:34 PM
  [ # 240 ]

Zeker….trois fois et quelque chose avec un bateau Laughing

Maarreuh wel een tikkie merkwaardig dat ie er zo weer wat punten bij afkeurt. Je bent wel uit het juiste hout gesneden om toch te willen zorgen dat alles verholpen wordt en je in ieder geval met een veilige voiture de straat op wilt. Ik vrees echter dat je nog wel even zoet bent. Kun je de auto op eigen terrein/oprit niet kwijt? Schorsen geeft zoveel rust en spaart bekeuringen…....

Succes Wink

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

16 van de 28
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook