Modelletjes (pas op! Veel foto’s! Modemschroeier!)
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 mei 2004 01:23 AM

Hier wat foto’s die een professionele fotograaf (mijn vader) laatst even voor mij gemaakt heeft. Niet in een studio, maar gewoon in de tuin.



Op de Eend heb ik de kleuren van mijn echte Eend gebaseerd. Alleen mijn Echte Eend heeft wat helderdere kleuren (= mooier). De Eend is in schaal 1:17, de caravan (een Erba Puck) in 1:18. Overigens, het zijn echt 2 verschillende foto’s.


Hier dezelfde caravan, maar dan met een Eend in de juiste schaal. De Eend is een model van de Eend die geprepareerd is voor de rally Parijs-Persepolis-Parijs uit 1971 (afstand: 13500km). Ik heb juist deze Eend er voor gezet omdat die vast (weet ik dus niet zeker) een zwaardere motor heeft en dus meer geschikt is om die caravan te trekken. Heeft iemand meer info over deze Eend ?


Dit is een speelgoedauto (geen model) naar een Eend die in 1978 mee deed aan de Raid Afrique. Ik weet niets van deze rally of deze Eend. Wel weet ik dat op deze foto alles mooier lijkt dan het is ...


... want hij ligt een beetje uit elkaar Sad
Heeft er iemand ook over deze Eend meer info?


Van rechts naar links: een 2-euro muntstuk (echt, geen vergrote versie, niet nagemaakt, niet mee geklooid), een fout model van een Charleston Eend in 1:87 en een zelfgebouwd Dübener Ei in schaal 1:87. Niet een perfect model, het is namelijk van oud papier, een paar spelden en heel veel lijm gebouwd. De kleur grijs is velgenspray, de zwarte lijntjes CD-marker en het witte is Heller modelautoverf. De wielen kunnen overigens echt draaien, de trekstang is van ijzerdraad. Het hele model (inclusief trekstang) is 2,5 cm lang.

Misschien moest ik de foto’s maar eens oppoetsen met 1 of ander programmatje ... Iemand tips?

Geenvan alle Eenden heeft een trekhaak, ik heb wel een trekhaak gekregen bij de Puck, maar die zit er nog niet onder, hij past niet goed. Voor de 1:87 Eend heb ik wel een trekhaak die past. Gemaakt van ijzerdraad en die kan met een plakbandje vastgezet worden. Ik was/ben em alleen een beetje kwijt. Het ding is ook gigantisch groot, dus de onderkant is na montage alvast niet meer om aan te zien.

En ik twijfel nog steeds of dit topic op de juiste plaats staat ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 23 mei 2004 02:08 AM
  [ # 1 ]

Je gelooft het niet,

maar 1:87 modelfabrikanten leveren zelfs losse trekhaken !!

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 23 mei 2004 02:13 AM
  [ # 2 ]

Die gele Parijs-persepolis + een retourtje,
Is volgens mij een 2cv A (ovaaltje rond dubbele chevron),
die heeft origineel een motor van 375cc.

dit vond ik op www.cats-citroen.net :

Dit vond ik over de 375cc motor:
- geplaatst in Citroën 2cv A en 2cv AU (besteleend)
- 9hp
- topspeed : 65km/u

De motor zat ook in de Sahara prototypes (behalve het 3e?),
maar voor het productiemodel zijn twee 12pk 425cc’s gebruikt.

Normaal gezien is die eend dus niet sterker dan die gauloise-eend,
Als ik op de bumpers&dashbord; af ga, is het een AZAM,
dus met een 425cc.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 mei 2004 02:32 AM
  [ # 3 ]
XTR schreef:

Je gelooft het niet,

maar 1:87 modelfabrikanten leveren zelfs losse trekhaken !!

Klopt, maar die had ik even niet voorhanden (tegenwoordig wel hoor). En het is ook een beetje moeilijk om in schaal 1:87 van troep en rommel een mooi lijkende koppeling die daar omheen past in elkaar te frutselen. De koppeling is dan nu ook gewoon een oogje (aan de caravan) en een haakje (aan de Eend).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook