Vraag: Ik probeer uit te vinden wat nou smorgens de beste manier is om de ruiten te ontwasemen met de betreffende knoppen en airco, hoe zetten jullie de verschillende knoppen en waar hebben jullie het meest profijt van ?
Misschien doe ik het wel wat overdreven, maar het werkt wel.
Ik druk alle knopjes in (airco, ontwasemen, hercirculeren), draai alle roosters helemaal open en zet de temperatuur op een graad of 27.
Maar ik ben ok wel benieuwd of het misschien anders en/of beter kan.

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Recirculeren lijkt me onlogisch, als er vocht in de auto hangt. Gewoon de blower en de airco aan, luchtstroom op de ruit richten, alle ventilatieroosters dichtzetten en zodra de motor enige warmte begint af te vegen de kachel op standje tropicana zetten.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb geen airco..
Enige wat ik kan doen:
De knop voor de voorruit inschakelen, en de blower hard. Uiteraard de verwarming ook aan
Verder de ramen zelf maar met een trekker aan de binnenkant doen
Overigens helpt rijden met de ramen op een kier ook wel.
Tja dit soort dingen werken nu eenmaal niet zo goed als op een nieuwere auto..
Tja dit soort dingen werken nu eenmaal niet zo goed als op een nieuwere auto.. Rolling Eyes
helemaal mee eens ...
vanmorgen wilden de achterste zijruiten maar niet ontwasemen.
Ik heb wel airco, maar gebruik hem niet voor het ontwasemen.
Het nadeel van airco is dat de ruit meteen weer beslaat als je hem uitzet ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hmm, het werkt bij mij wel prima, zolang je maar wat lucht op de voorruit laat komen, zelfs met blower stand 1 (wel serie 1). De achterste zijruiten interesseren me niet zo.
Overigens is mijn ervaring dat je beter helemaal niet aan de ramen kunt zitten aan de binnenkant, dan beslaan ze daarna des te erger. Dus gewoon alleen met de blower ontwasemen.
Wat is dit nu voor decadent gelul Piet? Waar is de romantiek gebleven van s’ochtendsvroeg de eerste 5 km met je kop uit het raam rijden?
Ben wel benieuwd naar je nieuwe dame! Kom je r binnenkort ff showen in de hemel?
Animal triste post coitum

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
1e en enige juiste antwoord!
Citroen!
Serge schreef:Wat is dit nu voor decadent gelul Piet? Waar is de romantiek gebleven van s’ochtendsvroeg de eerste 5 km met je kop uit het raam rijden?
crisis mag ik ook even zit ik s’morgens in mn glimmend geval naar blonde schoonheden te lonken in de file omdat er een paar idioten het schijterbenauwd krijgen als er een beetje sneeuw ligt en dan zien ze me niet door die beslagen ruiten, oke oke raampjes maar weer open alhoewel ik moet zeggen dat dat kouder is dan in mn DS
1e en enige juiste antwoord!
ik hou me in ik hou me in ik hou me in .....
DriverD schreef:1e en enige juiste antwoord!
... en zo is het
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
pete72ds schreef:Serge schreef:Wat is dit nu voor decadent gelul Piet? Waar is de romantiek gebleven van s’ochtendsvroeg de eerste 5 km met je kop uit het raam rijden?
crisis mag ik ook even
zit ik s’morgens in mn glimmend geval naar blonde schoonheden te lonken in de file omdat er een paar idioten het schijterbenauwd krijgen als er een beetje sneeuw ligt en dan zien ze me niet door die beslagen ruiten, oke oke raampjes maar weer open alhoewel ik moet zeggen dat dat kouder is dan in mn DS
Kwestie van een paar turkse tapijtjes op de grond en een wat schapevellen over het meubilair. We zullen je kar binnenkort wel eens ff fatsoenlijk aankleden voor de winterdag!
Animal triste post coitum
Piet ,
Lekker met je armpje uit het raam en een peukie in je mond.
Zo heb ik het van jullie geleerd om zo in je Ds te rijden en wellicht ook
in een Cx Prestige.
Tja wanneer kunnen we je schoonheid bewonderen Piet?
Ben erg nieuwsgierig.
Overigens mijn dame moet aan het einde van het jaar klaar zijn.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën