Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Heb je een voorkeur voor kopsteunen? wil je ze ook aanpassen qua stof, of alleen de pen afzagen?
Ik heb geloof ik nog 2 grijze liggen..ergens… als je interesse hebt mag je ze (als ik ze gevonden heb) gratiesj van me hebben.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik wil eigenlijk wel de goede kleur stof hebben, dus dat zwarte/donker blauwe. De pennen pas ik wel aan. Ik heb al een beetje zitten kijken hoe ik dat ga doen.

Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Jij had toch een nieuwe mattenset voor je BX besteld? Waar heb je die vandaan, en heb je er een foto van?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Als het goed is kun je nog gewoon een mattenset bij de dealer bestellen, orgineel. Die van mij is universeel op maat gemaakt, maar passen wel goed. Zal er eens een foto van maken als het mooi weer is bij daglicht. Het zal dan donderdag op zijn vroegst worden dat ik tijd heb.
Zo vandaag een schakelaar gekregen die orgineel in een CX zit. Is een JA/NEE schakelaar, alleen dan 1 met 2 kanten. Een soort raamschakelaar voor voor, alleen dan houd hij hem vast bij het indrukken. Dan ga ik morgen of binnenkort maar even kijken of ik een trambel kan kopen bij een automaterialenzaak. En die ga ik dan via die schakelaar schakelen, zodat er een trambel klinkt bij het indrukken van de schakelaar.
Zaterdag ga ik een rubber O-ring vervangen die op mijn HD-regelaar zit achter het kapje dat met 2 inbus-boutjes vastzit. En even de wartels aandraaien. En als het meezit even die trambel naast de normale claxon ophangen en dan later thuis de bedrading leggen. Dat moet me wel lukken voor op de stoep.
Weet iemand misschien hoe zo’n raamschakelaar werkt met die pootjes? Want dan is die schakelaar die ik heb gewoon hetzelfde met de knopjes.

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Autofan schreef:Als het goed is kun je nog gewoon een mattenset bij de dealer bestellen, orgineel. Die van mij is universeel op maat gemaakt, maar passen wel goed. Zal er eens een foto van maken als het mooi weer is bij daglicht. Het zal dan donderdag op zijn vroegst worden dat ik tijd heb.
Ik ben daar ook wel erg benieuwd naar, ik zou graag een nieuwe mattenset willen. Maar dan wel met originele pasvorm, anders niet. En dan kan de oude mattenset in het wrak.
Eveneens ben ik tevens ook.
Vandaag even bij de Brezan geweest voor een trambel. Hebben ze niet Dan morgen maar even naar Rijsbergen in Leiderdorp gaan, want die schijnt ze wel te hebben. Ben al wel bezig geweest met bedrading maken voor de schaklaar, maar heb nog niet genoeg draad daarvoor. Heb alleen de 2 plusjes aan elkaar verbonden en moet alleen nog even stekkeraansluitingen daarvoor maken. De 2 buitenste pootjes waren + en de middelste in - , leuk om dat ook weer te weten.
De foto’s dan:
RV:
LA: (maar komt overeen met RA, dus zeg maar gewoon achterin)
LV:
Mag inderdaad weleens schoon gemaakt worden, maar met dit vochtige weer ben ik dat nog niet van plan omdat ik dan bezig blijf.
En de huidige KM-stand:
300512KM

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Bedankt voor de foto’s, Autofan!
Nog even over de matten.
Ik heb deze meneer een mailtje gestuurd:
Ze kosten wat, maar dan heb je ook wat.
Hij heeft mij een sjabloon toegestuurd, met de vorm van de matten:
Voor lijkt overeen te komen met orgineel, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen?
Achter is wel een andere vorm, dan de matten die ik achter heb.
Je mag zelf kiezen welke structuur, welke kleur en of je een logo o.i.d. in de mat wilt hebben. Bijvoorbeeld, net als autofan, een double chevron, of bijvoorbeeld BX.
Ik ga waarschijnlijk dinsdag even langs de dealer, om te vragen over de orginele matten, of die nog leverbaar zijn etc.
BX 16 TZI 1991 wit

Totaal aantal Berichten: 27969
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Komt overeen met het orgineel?
Orgineel heeft een BX 1 mat achterin, over de gehele breedte van de auto
Succes met zoeken!

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
1 mat achterin?
Hmm, dan zou ik wel geen orgineel setje matten hebben.
BX 16 TZI 1991 wit
Klopt Timo, de progress van ons had ook 1 mat.
Bij mij zijn het ook 2 matten achterin. Denk dat het moeilijk wordt om 1 mat te vinden voor achterin. Hoe ze bij de dealer geleverd worden? Ik denk ook met 2 matten achterin.
Wordt de vaste vloerbedekking nu niet door de war gehaald met de (originele???) inlegmatjes??
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

Totaal aantal Berichten: 27969
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Autofan schreef:Bij mij zijn het ook 2 matten achterin. Denk dat het moeilijk wordt om 1 mat te vinden voor achterin. Hoe ze bij de dealer geleverd worden? Ik denk ook met 2 matten achterin.
Naar mijn idee orgineel 1 mat achterin.
Misschien dat het nog wel eens verschilde? Maar 1 mat is orgineel
Moeilijk te vinden? Ja, dat denk ik wel, ik heb het nog nooit ergens te koop gezien