1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

met de xm gebotst :-( update nieuwe xm pag.4
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 29 november 2008 11:00 PM

Afgelopen donderdag onderweg naar groningen zijn wij tot mijn grote spijt in de koffer van een gloedje nieuwe bmw 520Td gedoken door een wel hele abrubte remactie van de bmw ( nee ,ik zat er niet te dicht op Laughing ) de bmw remde zo hard voor het verkeer voor hem dat hij er net niet boven op knalde met als gevolg dat ik net zo hard moest remmen en ik er niets meer aan kon houden, net toen ik de berm in wilde duiken klapten wij met de bijrijderskant boven op de bmw. ik baal er ontzettend van daar de xm rechtsvoor flink in de kreukels ligt ( gril, voorfront koelfans, koplamp, bumper spatscherm, motorkap en radiateur scheef, mistlamp. ik weet nog niet precies wat ik met haar ga doen maar waarschijnlijk gaat de hamer erin.. Crying or Very sad  dit was 1 van de allerlekkerste xms die ik had !! bmw had een barst in de bumper en een losse achterdemper die ik in de berm voor meneer heb gefikst. gelukkig was het alleen plaatschade en hebben we onze wegen naar enig papier werk weer vervolgd.

Daar ik op moment door een tijdelijk adres bijna geen sleutelplek heb ga ik de diesel eerst aan de kant zetten en heb mij vandaag getrakteerd op een vroege xm van 1989 met zwart leer en origineel 104 dkm ! Cool
foto’s volgen nog

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 29 november 2008 11:03 PM
  [ # 1 ]

Rot zeg!
Maar je maatregel is prima: gewoon een nieuwe genomen.. Ben benieuwd naar de foto’s

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 30 november 2008 04:02 AM
  [ # 2 ]

Kl**e voor je Roy! Crying or Very sad
Zou die BMW-patjepeëer dat niet expres gedaan hebben voor het verzekeringsgeld?
Is toch achterlijk rijgedrag ?
Sterkte er mee en veel plezier met je nieuwe Zwevert.

Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 342

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 30 november 2008 01:02 PM
  [ # 3 ]

Echt balen!! Sad Sad maar remt een nieuwe Beemer dan echt zoveel beter dan een XM? Ik vind altijd dat ik redelijk vlot stil sta met de dame als het moet.. Ga je nog een foto plaatsen van het pijnlijke aanbeeld? Of wil je ons dat niet aan doen.. Wink Veel plezier met je nieuwe Xm iig!

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 30 november 2008 01:34 PM
  [ # 4 ]

maar remt een nieuwe Beemer dan echt zoveel beter dan een XM?

Natuurlijk, een nieuwe auto zit vol met allerlei noodstopsystemen, en remtechnologie zal ook wel flink verbeterd zijn. Een XM heeft een ABS systeem van een paar generaties terug, dus ik kan me zomaar voorstellen dat een nieuwe auto altijd sneller stilstaat dan een oudere.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27985

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 november 2008 01:39 PM
  [ # 5 ]

Dan hebben we het nog niet eens over de banden…
Had er 1 van de 2 wel winterbanden? Dan ben je al in het voordeel Wink
De BMW had ongetwijfeld ook veel dikkere banden.

@ Roy, succes met de afhandeling!

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 30 november 2008 01:43 PM
  [ # 6 ]

Trouwens, als je er achterop botst, reed je er per definitie te dicht op… daarom is de achteropbotser ook altijd schuldig Wink

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 30 november 2008 01:51 PM
  [ # 7 ]
Harm schreef:

Trouwens, als je er achterop botst, reed je er per definitie te dicht op… daarom is de achteropbotser ook altijd schuldig Wink

dat denk ik niet ,de beemer merkte het stilstaande verkeer zo laat op dat ik ondanks de abs doorgleed..

opzet was er niet in het spel denk , was een zeer belangrijk persoon van de fortis Laughing

in ieder geval bedankt voo jullie medeleven Wink  denk toch dat ik haar volgend voorjaar weer klaar ga maken, schade lijkt allemaal mee te vallen

foto’s zal ik straks wel even plaatsen..

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 30 november 2008 02:35 PM
  [ # 8 ]
Harm schreef:

...

Natuurlijk, een nieuwe auto zit vol met allerlei noodstopsystemen, en remtechnologie zal ook wel flink verbeterd zijn. Een XM heeft een ABS systeem van een paar generaties terug, dus ik kan me zomaar voorstellen dat een nieuwe auto altijd sneller stilstaat dan een oudere.

Ik zie op de duitse autosites vaak dat een XM ook “Electronic Stability Program” heeft? Hoe zit dat? Dat hebben ze in Nederland niet, maar in Duitsland wel? Of valt dat onder ABS? Ik snap trouwens wel dat een nieuwe auto sneller stiltaat, maar dat het zo veel uitmaakt zet je op zich wel aan ‘t denken! Veel afstand nemen dus als je een XM rijdt Razz

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 820

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 30 november 2008 02:47 PM
  [ # 9 ]

Hydractive wordt vaak als ESP gezien door mensen die niet weten hoe het werkt.

In de basis remt een XM uitstekend. Ik heb gisteren met de XM ook een noodstop moeten maken. Twee fietsers staken in het donker zonder licht en zonder te kijken een voorrangsweg over. Het was echter niet glad of vies. Bij een noodstop moet je alleen bij een XM zelf het werk doen.

Moderne auto’s hebben BAS (brakeassist) waardoor bij een noodstop de electronica uit jou reactie opmaakt dat je een noodstop maakt en maximale remkracht geeft icm ESP en ABS.

Als je een XM verse blokken, schijven en banden geeft remt ie net zo goed als een moderne auto. Het uiteindelijke resultaat is of de berijder net zo snel reageert als de moderne electronica. Hier zit denk ik het verschil.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  

sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 30 november 2008 03:02 PM
  [ # 10 ]

Aah ok. Ja BAS is wel een mooi systeem, heb ‘t zelf een paar keer met een XC90 gemerkt, bij echte noodstop trap je het pedaal in 1 keer door naar de grond zonder daar heel veel kracht voor hoeven te zetten. Is iets met een dubbele bekrachtiger bij een noodstop of zo geloof ik. Ik krijg deze week winterbanden onder de XM, dus dan sta ik hopelijk altijd op tijd stil Wink Laatste XM’s zijn ook niet met ESP ofzo geleverd toch? Alleen met traction control meen ik?

Hoe rijdt de nieuwe XM trouwens Roy?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27985

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 november 2008 03:09 PM
  [ # 11 ]

Ik heb nog nooit van ESP of Traction control gehoord op een XM.

Volgens mij werden de laatste XM’s standaard voorzien van wat meer airbags Wink
Oftewel zijairbags.

Alleen in de laatste jaren was dat standaard Wink

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 november 2008 03:30 PM
  [ # 12 ]

Balen man! Maar je hebt reeds iets nieuws, en wel een type 1!  dance   Veel plezier een een beetje meer geluk hiermee toegewenst!

En over de remwerking van een XM vs BMW, de afstand enzovoorts kun je lang wouwelen, maar je eigen reactiesnelheid is bij korte remacties veelal bepalend voor de afloop. En als je niet voldoende vooruit kunt kijken, en dus moet reageren op de remlichten van de voorganger (waar je in het geval van een BMW wellicht liever omheen kijkt…) dan rem je altijd later dan hem, en is de kans dus gering dat je er op knalt. Een fractie van een seconde is daarvoor meestal genoeg.

Laat de pics van je nieuwe kar maar komen!!!

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 30 november 2008 03:42 PM
  [ # 13 ]
Harm schreef:

Is een feit dat inderdaad altijd opgaat, en dus ook in dit geval, maar daar heeft de TS op dit moment niet zoveel meer aan, hè?!  Rolling Eyes

xm'metje schreef:

was een zeer belangrijk persoon van de fortis Laughing

Ene “Zalm”? Laughing
Pas maar op, Fortis is erg sterk in rijk worden door/met verzekeringen, dus wellicht alsnog achteraf een whiplash-probleem? Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 30 november 2008 04:08 PM
  [ # 14 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik heb nog nooit van ESP of Traction control gehoord op een XM.

Volgens mij werden de laatste XM’s standaard voorzien van wat meer airbags Wink
Oftewel zijairbags.

Alleen in de laatste jaren was dat standaard Wink

Dus dan hebben ze hier ook weer iets leuks bedacht bij de omschrijving? Link naar mobile.de . Deze auto heeft dus geen “Traktionskontrolle”?

Kom op met die foto’s whip Wink

Profiel  

sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 30 november 2008 04:11 PM
  [ # 15 ]

Traction control kan je er wel later opbouwen: maar heb je alleen iets aan als je echt gaat slippen met je aangedreven wielen:

Profiel  

1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook