ok want op Nico’s break staat volgens mij ook “evasion” maar daar zag ik niks speciaals aan…..
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die klep komt van een andere auto. Kijk maar eens naar het kleurverschil met de rest van de auto.
Het is een CX Evasion, maar volgens het Franse handboek wat ik er bij kreeg
waren alle breaks vanaf mei 1989 Evasions. Ik ga nog eens een keer meten,
de lengte wordt wel gemeten van bumper tot bumper?












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als ik snel even googlede zag ik ook dat die Evasion vooral op de laatste types werd geleverd
Volgens hier is die dus 6 cm langer?? Waarom heeft Citroën dat gedaan?
Je moet van bumper tot bumper meter, en natuurlijk het meetlint recht laten en niet met een bocht laten gaan, maar dat spreekt voor zich denk ik



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat heeft Citroën niet gedaan, dat is Heuliez geweest. (Spel ik dat goed?)












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom waren de laatste modellen dan standaard verlengd?
Volgens mij waren ze niet standaard verlengt. De laatste cx break jaren heetten ze gewoon evasion.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zoiets begreep ik ook van internet, dat het gewoon een uitvoering is
Waarom zou Citroën een model 6 cm langer gaan maken voor 2 jaar, voor een model dat toch al opgevolgd was door de XM
Het lijkt mij gewoon de naam verder niets
In elk geval voor de laatste 2 jaar.
Ik heb gisteren gemeten langs de sierlijsten, achterscherm 110,5 cm en achterdeur 108 cm. Als er ergens verschil zou zitten, dan daar lijkt me.
Ik heb hem vergeleken met een gewone Engelse break uit 1990 en die heeft dezelfde maten.








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
garagestmarien schreef:Break is net zo lang als een Prestige….
Een CX evasion is maar 6 centimeter langer…
Ik denk haast, dat je een meetfout hebt gemaakt, want 60 centimeter zou je direct zien.Edit: sorry, limousine…
In de meeste folders krijgt de break/familiale (4,96m) ruim 5 centimeter meer lengte mee dan een prestige/limousine(4,905m). Waar dat verschil hem in zit? Is de overhang bij het achterwiel langer?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zal haast wel moeten
Tot de voordeuren is een berline, prestige en break hetzelfde
Aangezien de wielbasis van een break en prestige hetzelfde is dan moet die extra paar cm’s wel in de kont van de break zitten
Ik denk dat als je even goed naar foto’s kijkt dat dat ook wel te zien is, bij een prestige is de kont volgens mij nagenoeg gelijk aan een normale berline. Daar zit het verschil puur in de achterdeur