BunnY schreef:Ah ja, die heb ik ook (in leer dan wel). Zitten echt super
Lederen stoelen zijn in de “GTI-vorm”!
Is iets anders al de “16V-vorm”
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:BunnY schreef:Ah ja, die heb ik ook (in leer dan wel). Zitten echt super
Ah ... Ben nog maar een beginneling natuurlijk . Wat is het verschil in zitcomfort?
BunnY schreef:BasisBIX schreef:BunnY schreef:Ah ja, die heb ik ook (in leer dan wel). Zitten echt super
Ah ... Ben nog maar een beginneling natuurlijk
. Wat is het verschil in zitcomfort?
De zijdelingse steun
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
En welke geven meer steun?
Dat kun je toch zien? Die 16v-stoelen hebben enorm hoge wangen en een veel grotere kuipvorm
De BX heeft een beetje een bijrol gekregen, hoewel is dat sinds de XM eigenlijk al had…
De XM is dus verpatst, en er is een BMW 320D voor in de plaats gekomen. Eerst had ik dus een XM als km-vreter (lpg, stil, moderne luxe) en een BX als scheurijzer. Die BMW is in feite allebei, dus heeft de BX een beetje z’n nut verloren.
Echter, door alle gezelligheden rond de Citromobile weet ik wel weer dat ik BXen gewoon leuk vind.
Sinds ik de BMW heb (een dikke maand nu) stond de BX eigenlijk maar een beetje zielig te staan buiten. Ik ben er zondag wel een klein stukje mee wezen rijden (natuurlijk start ie na een maand gewoon nog), en dat was wel heel raar: ik heb ineens het idee dat ik bovenop de auto zit, en niet erin. Het dash zit laag, de stoel staat hoog, alle bedieningselementen zitten ver weg. En wat hebben de pedaaltjes een korte slag! Dat was dus serieus wennen.
Komende zaterdag ga ik de BX maar eens echt goed laten poetsen door een semi-professional. Dat kan ie wel gebruiken, hoewel ik me afvraag of ‘t nog echt mooi wordt. Ik zie overal zwarte spikkeltjes in de lak namelijk.
Maar goed, we zien wel of ‘t nog wat wordt.

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
JA hij leeft nog!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Natuurlijk leeft ie nog

Totaal aantal Berichten: 11863
- Xantia TD SX
Harm schreef:
Sinds ik de BMW heb (een dikke maand nu) stond de BX eigenlijk maar een beetje zielig te staan buiten. Ik ben er zondag wel een klein stukje mee wezen rijden (natuurlijk start ie na een maand gewoon nog), en dat was wel heel raar: ik heb ineens het idee dat ik bovenop de auto zit, en niet erin. Het dash zit laag, de stoel staat hoog, alle bedieningselementen zitten ver weg. En wat hebben de pedaaltjes een korte slag! Dat was dus serieus wennen.
Dat is dus precies het gevoel wat ik erbij heb na een weekje in de Sjakenbak te hebben gereden! Dan is een BX net een bestelwagen! Helemaal met die diesel die ik erin heb… Maar valt jou de vering dan ook altijd helemaal opnieuw mee? Na een tijdje BX-en valt me dat HP-comfort helemaal niet meer op namelijk…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het valt me in de BX op dat de vering me eigenlijk niet opvalt als extreem comfortabel ofzo, maar al met al is ‘t toch wel een fijne auto. Al is de zitpostie in vergelijking met de BMW wel echt heel erg raar.
Ik vind dat die golvende bewegingen er prachtig worden uit gefilterd bij een BX. Waar je bij de Mazda precies elke keer in een zonk in de weg rijdt zweef je er met de BX gewoon over
Harm schreef:Komende zaterdag ga ik de BX maar eens echt goed laten poetsen door een semi-professional. Dat kan ie wel gebruiken, hoewel ik me afvraag of ‘t nog echt mooi wordt. Ik zie overal zwarte spikkeltjes in de lak namelijk.
Die zwarte spikkeltjes heb ik ook. In combinatie met gekraakte blanke lak.

Totaal aantal Berichten: 27966
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die apparte dingen van de BX valt me meestal ook wel op.
Maar naar tijdje sturen dan is het toch wel weer erg prettig
De vering ga je ook vaak pas weer waarderen na een wat lagere rit. Op een klein stukje zit je er vaak teveel op te letten wat niet werkt.
Over het algemeen geld denk ik voor oudere Citroëns dat ze hun eigenaardigheden hebben, maar als je er eenmaal weer aan gewent ben dan merk je eigenlijk dat het toch allemaal erg goed werkt