13 van de 27
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

Voorruit dubbelbeelden
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 03 december 2008 12:44 AM
  [ # 181 ]

Ja, aan het voor de zoveelste keer laten uitsnijden van een gelijmde voorruit beleef je ook als je het onder garantie laat doen weinig lol. De auto knapt er niet van op…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 988

Gepost: 08 december 2008 11:29 PM
  [ # 182 ]

Ik ben noorderling dus een beetje kort door de bocht. Gewoon tegen Carglass zeggen dat ze hun best maar even moeten doen en je een Pilkington leveren. Die bestelen (ik bedoelde eigenlij bestellen) ze dan toch gewoon bij de Pilkington winkel ?

Of is dat allemaal te kort door de bocht.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

Pablo Picasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 08 december 2008 11:32 PM
  [ # 183 ]
hbeck schreef:

Ik ben noorderling dus een beetje kort door de bocht. Gewoon tegen Carglass zeggen dat ze hun best maar even moeten doen en je een Pilkington leveren. Die bestelen ze dan toch gewoon bij de Pilkington winkel ?

Heerlijk die nuchterheid Smile

Heb bij een collega zelf de dubbelbeelden gezien. Als je er op let dan zie je het maar het stoort mij persoonlijk niet.

Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)

Profiel  

hbeck
> 900 berichten

Gepost: 09 december 2008 01:03 AM
  [ # 184 ]

Je mag me wel een weekje chauffeuren, betekend wel dat we in het donker regelmatig een kilometer of 200 gaan rijden. Praten we daarna verder of je er wel of geen last van hebt.

Overdag oke, in het donker is het echt niet oke

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 481

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 09 december 2008 11:24 AM
  [ # 185 ]
hbeck schreef:

Ik ben noorderling dus een beetje kort door de bocht. Gewoon tegen Carglass zeggen dat ze hun best maar even moeten doen en je een Pilkington leveren. Die bestelen (ik bedoelde eigenlij bestellen) ze dan toch gewoon bij de Pilkington winkel ?

wij hebben er weinig last van, we hebben ook dubbelbeelden maar niet zo hard, in elk geval niet dat we er gek van worden, eigenlijk heb ik nog niet gekeken welk merk we hebben, het is nog de originele. Los van dat: Je hebt gelijk, klant is koning, en eigenlijk zou het zo moeten, maar als wij carglass onder druk zouden zetten voor een andere ruit, gaan we waarschijnlijk uit eigen zak mogen betalen, voor de verzekering moeten we wel naar carglass verplicht, en verzekeringen kennende, proberen ze onder elk mogelijk afwijking van contract, er onderuit te komen (heb hier al ervaring mee tijdens een diefstal Confused : “deze camcorder, nou, 600 euro? die koop je voor 200 euro nu in de winkel, toch?” dat ging dus om een nagenoeg nieuwe camcorder (2 maanden oud) van de middenKlasse die nieuw dus 600 euro kostte, juwelen? niet vergoed, geld? niet vergoed, ga zo maar door, uiteindelijk was het voorstel nog geen 1/3 van wat er gestolen is. dus ik ben niet zo opgezet met verzekeringen).

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 09 december 2008 11:26 AM
  [ # 186 ]

Re: Barst in ruit

rapperik schreef:

Vandaag een steentje op de ruit gehad en hup meteen een barst erin.
Ben bij carglass Nieuwegein geweest daar kunnen ze alleen Saint Gobain leveren. Ik ben bang dat ik dan weer hetzelfde probleem heb. Weet iemand waar Pilkington ruiten te krijgen zijn?

Hebben ze de ruiten in stock ? Zoja zou je kunnen vragen of je de ruit daar kan testen op dubbelbeelden : jouw auto in de hall plaatsen met de lichten aan terwijl je de nieuwe ruit, gesteund op een paar schragen (die ze zelf gebruiken bij de montage), vasthoudt en checkt op dubbelbeelden door naar de auto te kijken ? Beetje omslachtig, maar toch doenbaar, en gezien de last van dubbelbeelden toch aan te raden om te doen voor plaatsing.

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 09 december 2008 12:58 PM
  [ # 187 ]

Re: gevraagd

rapperik schreef:

Vanzelfsprekend heb ik tegen carglass gezegd dat gee saint gobain mochten plaatsen. Reactie was dat een ander niet mogelijk is. Ik ga vandaag autotaalglas bellen.

Heb uit betrouwbare bron vernomen, dat Pilkington op dit moment géén voorruiten voor de (G)C4P levert.
Een volgende ‘batch’ van deze ruiten zal nog even op zich laten wachten.
Je hebt op het ogenblik alleen de keus Saint-Gobain of Saint-Gobain. Daar wordt je dus niet gelukkig van.
Autotaalglas denkt wel een andere ruit dan Saint-Gobain te kunnen leveren, maar is er even niet op doorgegaan omdat het in mijn ruit helaas bij een sterretje is gebleven en de ruit niet scheurde.
Blijft dus het feit, dat Citroën zich kan verschuilen achter het feit, dat er geen andere ruiten leverbaar zijn en het verschijnsel dubbelbeelden dus normaal is bij de (G)C4P.
Gelukkig zijn zij die er geen last van hebben Very Happy .

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 09 december 2008 02:42 PM
  [ # 188 ]

Re: Bekijken

rapperik schreef:

Ik ga morgen bij autotaalglas langs, ze te kunnen leveren zonder vervorming ik zal zeker vragen of ik het met eigen mag zien

Ben benieuwd….
Ik hoop dat het voor alle ruiten geldt, dus ook die met warmtewerende laag en regensensor uit de Exclusive.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 09 december 2008 04:24 PM
  [ # 189 ]

Caysee schreef:

...dus ook die met warmtewerende laag en regensensor uit de Exclusive.

Is standaard vanaf de Ambiance.. Wink

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 09 december 2008 05:31 PM
  [ # 190 ]

tilanus schreef:

Is standaard vanaf de Ambiance.. Wink

Dan kunnen er nog meer mensen gelukkig worden Very Happy .

Profiel  

florus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 09 december 2008 06:05 PM
  [ # 191 ]

voorruit dubbelbeelden

Heb diverse ruitreparatiebedrijven waaronder de meest toonaangevende zoals Carglass en Autototaalglas benaderd. Met name de laatste heeft alle mogelijke moeite gedaan een Pilkington op de kop te tikken. Conclusie: Er is momenteel geen Pilkington voorruit voor de C4 te krijgen. Is voor een bestaande C4 te weinig vraag naar en in de fabriek van Citroen worden slechts Saint Gobain ruiten geleverd. Nu heeft Autotaalglas (filiaal Hengelo) twee voorruiten van Saint Gobain voor mij besteld van twee verschillende produktielijnen. Morgen wordt de ruit geplaatst en moet blijken of een van de twee of wellicht beide wel of geen dubbelbeelden vertoont. Ik ben uitermate tevreden over de medewerking en service van autototaalglas en heb mij, evenals andere C4 rijders niet erg gestoord aan de dubbelbeelden. Ik moet me er wel erg op focussen om er geirriteerd door te raken. Blijf desalnietemin een tevreden C4 rijder Zal jullie binnenkort het eindresultaat laten weten. Ben zelf ook erg benieuwd. In de nieuw te plaatsen ruit is overigens een groter vlak gecreeerd voor een nog beter TMC ontvangst:lol:  Laughing  Laughing

C4GP EVB6 Ambiance afn. trekhaak, zwart, LPG sinds 27-05-08 (priverijder)

Profiel  

hbeck
> 900 berichten

Gepost: 09 december 2008 06:21 PM
  [ # 192 ]

Floris,

ik hoop voor jou op een goed resultaat, laat het ons in ieder geval; even weten

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 09 december 2008 06:25 PM
  [ # 193 ]

Re: voorruit dubbelbeelden

florus schreef:

Conclusie: Er is momenteel geen Pilkington voorruit voor de C4 te krijgen. Is voor een bestaande C4 te weinig vraag naar en in de fabriek van Citroen worden slechts Saint Gobain ruiten geleverd.

Precies de informatie die ik ook gekregen heb.
Volgens Autotaalglas gebruikt Saint-Gobain een aluminium-toevoeging in de ruiten voor een extra warmtereflecterendheid.
Zolang dit productieproces in gebruik blijft zullen de ruiten van Saint-Gobain meer of minder dubbelbeelden blijven geven.
Een ruit met een grotere (stijlere) hoek heeft er minder last van, maar helaas past de ruit van de (G)C4P maar op één manier Sad .
Zelfs al zou Citroën Nederland nu van ‘Goede Wille’ zijn (met de Kerstdagen in het voor(r)uitzicht), dan nog zitten ze met de Saint-Gobain-ruiten.
Ondanks alle sterke argumenten (wettelijk gezien) om de voorruit onder gerechtelijke dwang te (laten) vervangen, begin ik het een beetje somber in te zien.
Alleen Saint-Gobain zou hier iets in kunnen betekenen, maar ik ben bang dat die ondanks een (vrij groot) aantal ontevreden (over de voorruit) (G)C4P-rijders niet staat te trappelen om hun productieproces aan te passen.
De hoop blijft gevestigd op een nieuwe partij Pilkington voorruiten.

christmas C4 Picasso met een voorruit zonder dubbelbeelden gooi.

Profiel  

florus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 10 december 2008 10:40 PM
  [ # 194 ]

re: bekijken

Hierdan het finale stukje over mijn nieuwe voorruit. Helaas wederom een ruit met dubbelbeelden. Sterker nog: dubbel-dubbelbeelden. Contact gehad met Autototaalglas. Zullen zich beraden wat te doen. Nemen voor overleg contact op met leverancier. Krijg nog nader bericht welk standpunt zij innemen. Mijn conclusie is: Zolang er geen Pilkington kan worden geleverd zal elke ruit van Saint Gobain hetzelfde effect geven.

PS. Reed vanavond even een eindje met de auto van mijn vrouw en wat viel me op. Ik lette er speciaal op. Ja hoor, ook dubbelbeelden. Weliswaar wat minder nadrukkelijk, maar toch. Komt kennelijk bij meer autoruiten voor. Betreft een Peugeot 206. Als ik verneem of op het forum lees, dat er Pilkington ruiten voor de C4 kunnen worden geleverd, pak ik een kiezelsteen bij mij uit de tuin en laat een jongetje van een jaar of 11 bij mij uit de buurt tegen de voorruit van mijn auto gooien. Voor een ijsje en een zakje patat krijg je tegenwoordig veel gedaan.    Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

C4GP EVB6 Ambiance afn. trekhaak, zwart, LPG sinds 27-05-08 (priverijder)

Profiel  

hbeck
> 900 berichten

Gepost: 10 december 2008 11:17 PM
  [ # 195 ]

Florus, ik begrijp je reactie en moest er ook wel om lachen maar ikhoop het nog steeds op de reguliere weg op te lossen.

Je verhaal met 206 van je vrouw klopt, een vriend van mij is dealer van Peugeot en (h)erkende het verhaal.

Gelijk hebben is één, gelijk krijgen is twee.

De eerste hebben we te pakken, nu de tweede nog

Profiel  

13 van de 27
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook