Ik wilde het net zeggen, Wendela.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Pimmus schreef:De bak was ik al bang voor en dat verklaart ook het niet harder lopen dan 140 zonder in rode toerengetallen te komen….
Dat vind ik bizar, kun je dan niet in bepaalde versnellingen komen? Want hij gaat toch niet ineens een nieuwe eindoverbrenging “maken” of zo?












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
fluidphreak schreef:Pimmus schreef:De bak was ik al bang voor en dat verklaart ook het niet harder lopen dan 140 zonder in rode toerengetallen te komen….
Dat vind ik bizar, kun je dan niet in bepaalde versnellingen komen? Want hij gaat toch niet ineens een nieuwe eindoverbrenging “maken” of zo?
Daar ben ik het wel mee eens..
Als je eenmaal in 5 zit en hij loopt erin, dan is toeren en snelheid toch een vast gegeven?
Oftewel, als die wel veel toeren gaat maken in ze 5 lijkt het wel dat die in 4 blijft hangen? Of de koppeling moet slippen, maar het lijkt me dat dit inmiddels wel getest is?
Struijk heeft een rit van Bergschenhoek tot delft en terug gemaakt en kwam toen tot de conclusie dat de bak niet goed meer is.
Schakelen gaat prima echter zijn alle versnellingen zeer kort, ik kan dus niet vol intrappen want dan zou ik om de 3 seconde moeten schakelen min of meer.
wanneer ik in de 5 rij en boven de 130 kom loopt de toerenteller in het rood, ik heb dan nog heel veel ruimte over om het pedaal dieper in te trappen maar dat doe ik dus maar niet.
terugschakelen gaat ook allemaal prima maar moet van de 4 via de 2 terug naar de 3. 4 rechtstreeks naar 3 gaat dus niet.
Begin volgende week stuur ik haar voor een second opinion weg en dan ga ik mijn besluit nemen over wat te doen…
Will keep you informed!


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Hoi Pimmus, ik lees je verhaal met interesse. Heb zelf ook een 82er GTi met dezelfde bekleding.
Dat van die bak is een raar verhaal, een second opinion kan zeker geen kwaad. Zoek daarvoor wel een expert, zoals bijvoorbeeld Gert de Jong in Aalsmeer of Johan Oldenhage in Nieuw Vennep. Bij deze mannen kun je ook een complete check laten doen. Misschien is het hard nodig bepaalde delen te vervangen, zoals de benzineslangetjes naar de injectoren of de slang van de carterontluchting.
Post nog eens een HiRes foto van de motorruimte, ben benieuwd naar de LPG installatie. Ben wel benieuwd welke specialist dit is geweest. Vogels Autogas is naar mijn mening de beste, maar die bouwt geen gasringsysteem in een GTi…
Ben ook benieuwd hoe het is gesteld met de roest, aangezien het een org NL auto is.
BTW: Gefeliciteerd met de aankoop!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Zo die is ook moooooooooi zeg!
Ik zal zsm wat detail foto’s plaatsen van mijn wagen.
En hij gaat morgen weg voor 1-nieuwe dynamo en accu
2-second opinion voor wat betreft de bak.
Vanmorgen al weer helemaal aan het balen omdat de accu is overleden en ik dus niet kon starten…. maar na een sleepje en advies van de Kwik Fit op de hoek om per direct een nieuwe dynamo te halen en onderweg naar mijn werk koelde ik toch weer wat af en was ik weer helemaal in mijn nopjes met mijn heerlijk (ondanks alles) rijdende CX….
Roest is niet te vinden op de wagen, is helemaal getectileerd etc.
Gas is ingebouwd in Brabant bij een gas specialist aldaar, ben even de naam kwijt staat op de aanschaf bon en die ligt thuis.
Verder is de wagen in echt puike staat en is er al heel veel vervangen wat betreft bougie / kabeltjes etc en veerbollen.
Kreeg van de CX specialist Wim Struik ook te horen dat het absoluut de moeite was om de wagen te fixen en te investeren omdat het een “heerlijke eerlijke harde CX is”
Die woorden stelden mij ondanks de problemen die ik nu heb toch wel gerust…
Als ik je verhaal zo lees lijkt het er op dat één of andere prutser er ooit een bak onder geplaatst heeft die niet bij de auto hoort. Dit verklaart misschien de lage aanschafprijs. Samen met de reparatiekosten kom je overigens nog alleszins gunstig uit
Goed, ben weer een aantal dagen verder en er is weer veel gebeurd!
Omdat ik toch wel wat twijfels had bij Struyk zijn oordeel ben ik weer naar mijn vertrouwde adres gegaan, Jan Konijnendijk ook in Bergschenhoek.
Auto daar neer gezet en ze hun gang laten gaan.
Ipv nieuwe dynamo hebben ze enkel de spanningsregelaar hoeven vervangen, niks nieuwe dynamo dus!
Tevens even de accu vervangen.
Wat betreft de bak, deze is volgens konijnendijk WEL in orde, hoeft enkel gereviseerd te worden.
Nu rijdt de auto stottervrij en rijdt ze weer makkelijk 140 (harder ging nog niet in de spits)
Tja… verschil in kosten met konijnendijk ongeveer € 1500….
Weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden,.
Overigens gaf konijnendijk net als Struyk aan dat het een zeer mooie wagen is en meer dan de moeite waard om haar op te knappen.


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat prijsvergelijk is niet helemaal eerlijk he. De prijs van Struijck was inclusief bakwissel, nu heb je 500 euro betaald en zit de oude bak er nog in met het verhaal dat ie gereviseerd moet worden?
Struyk geeft aan dat de bak niet deugt en absoluut vervangen moet worden.
Konijnendijk geeft aan dat de bak prima is en dat hij er wat aan moet reviseren om hem weer goed te laten functioneren.
Hij zal er ook best een nieuwe bak in willen zetten als ik dat wil maar als dat niet direct hoog nodig is betaal ik liever nu 200 euro dan 2000.