deurgezakte achterveren
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 25 mei 2005 02:43 PM

het is zo ver, mijn achterveren zijn nu echt zum kloten.

heeft iemand ervaring met hulpveren?
de nieuwe zijn nl. best duur

ooit had ik een verrot Hanomag-busje met versleten voorveren en die zijn toen gefixt met hulpveren a fl. 16,- per stuk.

wie weet er iets meer van?

grts Hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 mei 2005 08:36 PM
  [ # 1 ]

Hulp veren plaatsen lijkt mij een nogal cheap-ass oplossing. Vergeet niet dat de vering voor het meerendeel de wegligging bepalen. Als dat niet goed is, ben je naar mijn idee een gevaar op de weg.
Met hulpveren zal de wagen misschien wel hoger komen, maar de vering is ook vele malen stugger dan gebruikelijk, omdat ze zijn gemaakt voor sware belasting. Hierdoor zal je wagen gaan stuiteren bij oneffenheden in de weg, niet fijn en vooral niet veilig.

Ik zou dus gewoon andere veren monteren.

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 26 mei 2005 01:00 PM
  [ # 2 ]

Ja, en ik bedacht me later ook dat de hulpveren van dat Hanomag-busje alleen maar waren om de neus wat hoger te krijgen.
Met een flinke rempartij voor een drempel heb je anders kans op kkrgggrrrr.

Ik zal eens informeren wat de veren kosten.

grts Hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 28 mei 2005 02:39 PM
  [ # 3 ]

Dat wordt nog feest Hugo, persoonlijk hou ik helemaal niet van veren. Waarom hangen we niet een BX achterbrugje onder je C15? Ben je gelijk hydropneumatisch geveerd!! Very Happy

Test

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 02 juni 2005 08:36 PM
  [ # 4 ]

heb vorige week een halve kuup dennenhout in de achterbak gehad en de trekhaak hing toch echt bijna op de grond.
er staat op mijn kenteken dat ik 760 kg laadvermogen heb.
echter, bij de helft zakt de wagen mij al erg ver door..

iemand een idee hoe ik het probleem op kan lossen?

grts Hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook