




Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Hallo,
Ik heb een drietal vragen.
Kan iemand mij vertellen welke draden van het contactslot waarnaar toe lopen. Ze zijn genummerd van 1 tot 8. Ik heb zo’n vermoeden dat het geldt voor zowel het contactslot van de break als die van de sedan. Ze hebben beide dezelfde 2 liter motor.
Ik heb een oud slot voor mij liggen en daarbij is
1 = grijs met een rode stip
2 = grijs
3 = zwart
4 = geel
5 = geel met een groene stip
6 = geel met een roze stip
7 = geel maar heeft een extra stekkerverbinding
8 = geel met een bruine stip
Als iemand mij op weg kan helpen zou dat fijn zijn.
Mijn 2e vraag is
In menig elektrisch schema wordt er draadkleuren aangegeven vooraf gegaan door de letter “F”.
Wat zegt die toevoeging? Ik haal dat nergens uit.
De 3e is
Boven de accu van mijn break zitten 4 kastjes, het lijken mij relais.
Weet iemand waar deze 4 voor dienen?
De break is dus een 2 liter van 1983.
Groetjes,
Jan



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zo te horen heb je het over een serie 1. Is dat zo? Wel jaar en welk type heb je het precies over?
Sorry, niet goed gelezen….
Volgens mij heb ik het volledige, uitgebreide schema voor deze auto op pdf. Als je dat wilt hebben, pb dan even je e-mail adres.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik heb hem gestuurd.
Een goed schema zou al fantastisch helpen vermoed ik.
In het wphb kan ik de juiste niet vinden.
Jan





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Beetje door elkaar, maar allée:
2) ‘F’ staat voor ‘Fil’ (= draad),
Dus ‘F.Ve-Bl’ betekent ‘groene draad, blauwe stekker’
3) De 4 relais bedienen, afhankelijk van de uitvoering:
claxon, verwarming, koplampen (grootlicht) en mistlampen oid.
allemaal stroomvreters die niet rechtstreeks geschakeld kunnen worden zonder draad-oververhittingsproblemen…
1)
1= toevoer naar contact (continueplus), en gezekerd (16A) verzorgt ze (5).
2= zet spanning op het van-relais, de electromagnetische carbafsluiter, de bobine en linker satelliet.
3= wordt geschakeld via (5) en verzorgt (4)
4= zet spanning op spanningsregelaar, achterruitverwarmingsschakelaar en handremcontrolelamp.
5= verzorgt (3) en radio, sigarettenaansteker, handschoenenkastlamp remlicht
6= verzorgt oliepeilcontrolemeter, rechter satelliet, dashboard en verwarmingsrelais
7= continueplus (gezekerd) en zet spanning op 8,
8= bedient het startmotorrelais
Als iemand beter kan turen naar een bekabelingsschema en een beter antwoord heeft; be my guest
‘Spirit of avant-garde’












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gaat de stroom voor de startmotor door het contact heen? Hoop dat die via een relais gaat?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dat bedoelde ik ook -> aangepast.
‘Spirit of avant-garde’



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb geen pb gezien….












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Pascal schreef:Dat bedoelde ik ook -> aangepast.
Dacht al dat het een klein detail foutje was
Voor het aansluiten van het contact maakt het natuurlijk niet uit of die het relais of de startmotor zelf bedient