2 van de 2
 < Vorige 1 2

hoeveel cx-en
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 755

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 18 december 2008 12:53 AM
  [ # 16 ]
Robin Visser schreef:

De onzuiverheid van het kentekenregister is een andere factor waar rekening mee moet worden gehouden. Uit ervaring weet ik, dat er garagebedrijven zijn met gesloopte auto’s die nog steeds in de bedrijfsvoorraad staan. Ik denk mede daarom, dat de gegevens van de RDW met een zeer grote korrel zout moeten worden genomen.

Mijn eerste CX staat al sinds midden 2002 op de sloop als bedrijfsvoorraad. Die kan ik nog steeds vinden bij de RDW. De tweede is na mij verongelukt in 2006, maar ook nog steeds te vinden. De wagens zijn er fysiek (deels)nog wel maar om ze nou echt als CX-en mee te tellen. Een vuil bestand dus feitelijk.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 18 december 2008 06:40 PM
  [ # 17 ]

@ baroen en robin visser: waarschijnlijk hebben jullie gelijk dat het bestand ‘vuil’ is, maar toch vind ik dat raar: ik bedoel, het bestand wordt door het RDW en andere organisaties gebruikt voor betalingen en boetes etc (geschorste auto’s betalen jaarlijks voor het verlengen van de schorsleges, niet-geschorste moeten motorrijtuigenbelasting betalen, apk-gekeurd en verzekerd zijn en worden beboet als ze niet aan die voorwaarden voldoen) dus een auto die onterecht in de lijst staat, zou rekeningen en aanmaningen moeten krijgen, als de eigenaar ziet dat iets niet klopt neemt hij contact op met het RDW en zo zou de lijst redelijk schoon moeten blijven!

Uit eigen ervaring weet ik dat men vrij vlot is met beboeten: ik kocht laatst een geschorste auto, besefte niet dat de schorsing door het veranderen van eigenaar automatisch opgeheven werd, en nog voordat ik de gelegenheid had om de auto definitief af te melden had ik al een boete voor niet verzekerd / apk-gekeurd zijn in mijn mik!

Gr,
Jaco

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 18 december 2008 06:45 PM
  [ # 18 ]

volgens mij gaat apk en schorsing/verzekering steekproefgewijs dus gewoon dikke pech maar voor de rest zit er wel wat in wat je daar zegt..

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

baroen
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 755

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 18 december 2008 07:06 PM
  [ # 19 ]
jmmj schreef:

@ baroen en robin visser: waarschijnlijk hebben jullie gelijk dat het bestand ‘vuil’ is, maar toch vind ik dat raar: ik bedoel, het bestand wordt door het RDW en andere organisaties gebruikt voor betalingen en boetes etc (geschorste auto’s betalen jaarlijks voor het verlengen van de schorsleges, niet-geschorste moeten motorrijtuigenbelasting betalen, apk-gekeurd en verzekerd zijn en worden beboet als ze niet aan die voorwaarden voldoen) dus een auto die onterecht in de lijst staat, zou rekeningen en aanmaningen moeten krijgen, als de eigenaar ziet dat iets niet klopt neemt hij contact op met het RDW en zo zou de lijst redelijk schoon moeten blijven!

Uit eigen ervaring weet ik dat men vrij vlot is met beboeten: ik kocht laatst een geschorste auto, besefte niet dat de schorsing door het veranderen van eigenaar automatisch opgeheven werd, en nog voordat ik de gelegenheid had om de auto definitief af te melden had ik al een boete voor niet verzekerd / apk-gekeurd zijn in mijn mik!

Gr,
Jaco

Klopt, als je niet schorst heb je reuze-kans om ridicuul beboet te worden. Alles voor de bodemloze put die schatkist heet, nietwaar? Er zitten toch wel gauw een paar weken tussen aanschaf en boete, of niet?
Hoe dan ook, slopers die op bedrijfsvoorraad staan hoeven vast niet ieder jaar opnieuw gemeld te worden. Maar zijn wel bekend zou je zeggen. Tsja , ik heb niet zo’n hoge pet op van computersystemen bij de overheid. Daar zit hem toch de clou denk ik. Tot voor 2 jaar was het bijvoorbeeld onmogelijk om met een bepaald persoon van de douane te mailen. Dus in de tijd van Windows Vista en Mac OS Tiger kon je nog niet mailen met deze overheidsinstantie. Dat geeft te denken over het bij de tijd zijn van de rest van hun systemen. Maar ik dwaal af. Hoe dan ook ruim 5000 redelijk bruikbare CX-en lijkt me aan de erg hoge kant in NL.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 december 2008 08:42 PM
  [ # 20 ]

Daar heb ik toch geen last van gehad..

Toen ik mijn CX kocht ergens einde mei stond de auto geschorst en met 2 jaar verlopen APK.
Uiteraard wel direct in de verzekering, maar APK moet je toch voor langs de garage.
Thuis gekomen direct de volgende dag een afspraak gemaakt, maar dat kon pas 3 weken later… CX stond dus thuis (wel op privé terein) zonder APK wel verzekering.
Eenmaal bij de garage heeft het nog zo’n zeker nog een dikke maand geduurd voordat ik hem terug had.
In 2 maanden tijd heb ik geen boete gezien Wink

Volgens mij heb ik ook niets fout gedaan? Ik heb direct afspraak met de garage gemaakt meer kan ik niet doen. Ik ging er ook niet vanuit dat het in totaal 2 maanden zou gaan duren, dus schorsen was in het begin geen optie.

Of komt het doordat ik hem verzekerd had dat ik geen boete heb gekregen? Rolling Eyes

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook