Tjerk schreef:
Lijkt mij dit een betere aanbieding:
Allebei V6.12 (waarschijnlijk). Maar deze heeft voor hetzelfde geld minder KM’s, beige leer, en ziet er megamooi uit!
voor 5000 € kan ik me wel wat jongers veroorloven…....
met dat ouwe v6 blok en een automaat die ieder moment kapot kan gaan,.....nee dankje
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
citroen23 schreef:Tjerk schreef:
Bij die handelaar heb ik mijn RooieSweef gekocht
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
citroen23 schreef:
voor 5000 € kan ik me wel wat jongers veroorloven…....
met dat ouwe v6 blok en een automaat die ieder moment kapot kan gaan,.....nee dankje
Met dat blok is niks mis mee hoor. Die automaat wel ja.























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
citroen23 schreef:Tjerk schreef:
Lijkt mij dit een betere aanbieding:
Allebei V6.12 (waarschijnlijk). Maar deze heeft voor hetzelfde geld minder KM’s, beige leer, en ziet er megamooi uit!
voor 5000 € kan ik me wel wat jongers veroorloven…....
met dat ouwe v6 blok en een automaat die ieder moment kapot kan gaan,.....nee dankje
Dit klinkt me een beetje te veel als een vooroordeel, met een jongere (‘97/‘98 tot 2000) V6 automaat hoef je ook niet blij te zijn, tis maar net wat je aanschaft!! Ik denk dat een beetje goed onderhouden type 2, met het oude type V6 blok je minder op kosten zal drijven dan het nieuwe V6 blok.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroen23 schreef:Tjerk schreef:
Lijkt mij dit een betere aanbieding:
Allebei V6.12 (waarschijnlijk). Maar deze heeft voor hetzelfde geld minder KM’s, beige leer, en ziet er megamooi uit!
voor 5000 € kan ik me wel wat jongers veroorloven…....
met dat ouwe v6 blok en een automaat die ieder moment kapot kan gaan,.....nee dankje
Tsja… dat kan allemaal wel zijn, maar van een nieuw type v6 kost het vervangen van de D-riem zomaar 1000 euro, een uitlaatje 1000 euro, en de automaatbak kan ook gewoon stuk. Streker nog, ik heb er al meerdere zien sneuvelen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
klein beetje offtopic…............ ops:
morettes pour la xm….............. € 629.-
link
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Die oude V6-en doen het best hoor. Met m’n handgeschakelde V6 Ambiance in 1 jaar tijd 150 Euro voor onderhoud uitgegeven. Rij nu al weer enkele maanden probleemloos met m’n V6 Exclusive automaat. Wel nadat enkele eerdere eigenaar flink moesten investeren (of hebben afgeschreven)...
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:citroen23 schreef:Tjerk schreef:
Lijkt mij dit een betere aanbieding:
Allebei V6.12 (waarschijnlijk). Maar deze heeft voor hetzelfde geld minder KM’s, beige leer, en ziet er megamooi uit!
voor 5000 € kan ik me wel wat jongers veroorloven…....
met dat ouwe v6 blok en een automaat die ieder moment kapot kan gaan,.....nee dankjeTsja… dat kan allemaal wel zijn, maar van een nieuw type v6 kost het vervangen van de D-riem zomaar 1000 euro, een uitlaatje 1000 euro, en de automaatbak kan ook gewoon stuk. Streker nog, ik heb er al meerdere zien sneuvelen….
Die V6.12 is toch wel een erg betrouwbaar blok? Ook een ketting dus heb je ook geen omkijken naar.
Alleen het verbruik is weer niet zo netjes als van de nieuwe V6.24..























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Xm diesel in trage kale uitvoering.
http://link.marktplaats.nl/213438681
Ik vraag me 1 ding echter af , de XM word geleverd met grote beurt en apk , nieuwe remmen en banden rondom. Dan is de vraagprijs al bereikt lijkt me…...
Bij goed onderhoud is het een prima blok. Zuinig… Tja 1:10 bij 110 km/u voor een automaat. Maar bij een beetje optrekken zit je zo aan de 1 op 5 a 6…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Die postte ik een tijdje geleden. Ik dacht dat 1 TCT Exclusive al veel was
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Xm break te koop in de VS. Vraagprijs 12.500 US$
PS even naar beneden scrollen
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
http://www.leboncoin.fr/vi/32964182.htm?ca=7_s
geen idee waarom die maar 800 is…
en deze
http://www.leboncoin.fr/vi/26724159.htm?ca=7_s
is dat wat duurder maar volgens mij nog steeds snot goedkoop ...
als D’oro ‘m ophaalt is de prijs direct het dubbelle..
http://link.marktplaats.nl/213438681
Dit is mijn oude XM.
Ik zocht al een poos een break vanwege mijn werk, liefst G3 maar die was niet te krijgen voor mijn budget.
Deze jongens hadden een break, D12 staan, zelfde blok als de vorige XM. Niet snel maar waar kun je dat in Nederland.
Deze break type 1 had maar 100.000 op de teller, nagezocht en klopt.
heb volgens mij (tot nu toe) een goede deal gemaakt.
De XM d12 berline is een sterke maar enigszins trage auto, maar loopt altijd en niet kapot te krijgen lijkt wel. Hoe kan deze XM anders zoveel km draaien zonder al te grote problemen, ik heb er 50.000 mee gereden en onderhoud zal ongeveer 400 euro zijn geweest. Is stil van binnen heeft zo goed als geen gebruikssporen en is altijd onderhouden bij citrofiel in Dokkum
Maar er was wel enig onderhoud nodig, dat krijgt deze nu bij aankoop. Leuk bedrijfje, schone werkplaats en mooie autos daar in gramsbergen.
Voor degene die niet snel wil zijn maar prettig en betrouwbaar wil zweven is dit volgens mij nog een prima XM ondanks de vele kilometers.
helaas voor mij te klein vandaar.
Age