iemand enig idee waarom deze auto al heeeel lang te koop staat?
douwe

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wellicht omdat je na 20 jaar stilstand een bere klus hebt voor je het zaakje betrouwbaar terug op de weg kunt zetten. En dat kost ook best een paar centjes…. denk eens aan 4 nieuwe banden, alle retourleidingen, alle filters en sapjes, KVS en benzine-slangen, nieuwe accu, rondje bollen en een grooooote beurt voor het blok.
okay, ging er in de gauwigheid van uit dat de auto door de garage weer helemaal klaar gemaakt was, maar dat staat idd nergens…
weet iemand waar ik info kan vinden over de verschillende motortypen qua verbruik en betrouwbaarheid? (met name op dit moment over een 2.4 volautomaat)

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
dyanemaniac schreef:
weet iemand waar ik info kan vinden over de verschillende motortypen qua verbruik en betrouwbaarheid? (met name op dit moment over een 2.4 volautomaat)
Hier op het forum, lijkt me.

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Daar heb ik van de week op dit forum naar gezocht (oa vanwege deze auto). De 2.4 is niet zuinig. Dit is een electronische injectie, dat is wel minder dramatisch dan één met een carburateur.
Een motor is gemaakt om benzine te verbranden, dus het hoge verbruik is wat mij betreft geen probleem
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ik heb deze auto van de zomer nog gezien bij dit bedrijf, het is niet de enige CX die ze hebben, en ze staat binnen! heb de motor verder niet horen lopen maar het is wel een auto die ze in de “speciale” collectie in de loods bewaren. Een vriendin van mij kocht bij dit bedrijf een VW T3 campertje, ik moet zeggen dat mijn ervaring met dit bedrijf positief is, als er wat aan mankeert dan melden ze dat ook wel.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Een cx kopen die al zolang heeft stilgestaan brengt inderdaad een hoop onkosten met zich mee,helemaal als je het moet laten doen.
Dat schrikt de meeste mensen af.
Ik heb ook al eens gebelt over deze auto.
Ik vond dat ze nogal lichtzinnig deden over deze auto,even langs de rdw en een kenteken is geen probleem.
Maar dan de apk nog,en het onderhoud.
Kreeg de indruk bij die garage dat de cx klaar was met een klein beurtje.
Dat geloof ik niet.
Als ze hem op kenteken willen verkopen met apk en een beurt voor een redelijk bedrag,dan word het een ander verhaal.
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op de foto’s staat de CX wel gewoon in de rijstand.
Oftewel hij is in elk geval te starten, en waarschijnlijk (redelijk) rijdbaar…
Misschien is er na 20 jaar stilstand al wat aan gedaan om de CX weer goed te krijgen.
Dat houd natuurlijk niet in dat als je hem echt gaat gebruiken er niks meer naar boven komt
Ik heb ook wel eens gebeld over die auto en ik kreeg een op zich eerlijk verhaal dat ik niet moest denken dat ik er zomaar mee weg kon rijden; er moest wel het een en ander gebeuren. Enkele leidingen waren wel al vernieuwd, maar de leidingen over de achterbrug moesten zeker nog. Verder was ze goed en kon er niks van de prijs af..maar dat was al zeker zes maanden geleden.. Als je tijd en ruimte hebt, het lijkt mij een heel mooi ding, afgezien van die bestuurdersstoel dan, maar daar hadden ze de originele ook nog van.
Project met een hoofdletter, dat wel
okay, dat verklaard een hoop en voor mij als cx leek dus maar niet doen.
zoieso heeft mijn vriendin haar zinnen gezet op een gs ALS er al een andere auto bij komt (en ik als voorwaarde gesteld dat dit dan een break moet worden) en ze vind een cx veels te groot. dus de 2.4 automaat familiale op MP kan ik (helaas) al helemaal op mn buik schrijven…