3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Koelproblemen en rookontwikkeling Limousine
Nathan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 25-11-2007

Gepost: 06 maart 2008 12:34 AM
  [ # 31 ]

Dat zou je denken ja maar daar zijn destijds de problemen met het ontzettend roken begonnen na het plaatsen van de nieuwe thermostaat.

Daarnaast hebben ze ook maar op 1 punt ontlucht (heb er de hele tijd bij gestaan) ...

En nee, ben inderdaad niet bang voor de kop want geen van de tekenen daarvoor zijn aanwezig immers. Was het maar zo, dan kon ik die laten fixen en was ik klaar met de hele problematiek Sad

En het dopje zit er wel op maar niet helemaal vastgedraaid en ook het binnenwerk is er alweer een tijdje uit.

Citroen CX 25 Limousine Turbo2 te koop
Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 06 maart 2008 04:23 PM
  [ # 32 ]

Raar ik heb met de wagen vorige zomer een 300km gereden en er nooit last van gehad….en is het op bepaalde tijdstippen dat de wagen dat doet? bij optrekken of bij warme motor of is het willekeurig? En welke rook komt er uit?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 06 maart 2008 11:54 PM
  [ # 33 ]

nathan, sorry hoor maar mag ik concluderen dat je een heel klein beetje eigenwijs bent?

je vertelt dat het koelwater verlies begonnen is na de thermostaat wissel, en het dus niets met een lekke koppakking oid te maken kan hebben.
dan ben ik benieuwd waarom je de thermostaat vervangen hebt, vast niet omdat je koeling optimaal was.

volgens mij kunnen ze je bij blikwerk prima verder helpen, maar een andere goede cx garage kan natuurlijk ook.
jouw probleem is vast niet zo ingewikkeld als je denkt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nathan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 25-11-2007

Gepost: 07 maart 2008 12:17 AM
  [ # 34 ]

Hallo Erik,

Nee, die conclusie mag je niet trekken, althans, niet op bovenstaande Wink

De thermostaat kwam ergens in december bij -8 niet meer open met als gevolg een warmloper. De wegenwacht heeft hem toen open “geslagen” waarna ik meteen een nieuwe heb besteld en bij Blikwerk heb laten vervangen.

Citroen CX 25 Limousine Turbo2 te koop
Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 07 maart 2008 12:42 AM
  [ # 35 ]

hoi nathan,

wat ik bedoelde is dat de motor misschien wel te heet geworden is (dat bedoel je toch met warmloper?) door een ander defect.
door de thermostaat te verwijderen leek het probleem in eerste instantie verholpen maar was het natuurlijk niet.
en nu denk jij dat het iets met die thermostaat te maken heeft.
kan best maar hoeft niet.

wat ik in jouw geval zou doen is het koelsysteem af laten persen.
de meest waarschijnlijke oorzaken zijn (zon beetje in deze volgorde):
lekke koppakking
diesel verwarming
scheur in kop
oliekoeler
slangen
expantievaatje
kachelradiateur
gat in cylinderwand

maar als ik lees wat er al met de motor gebeurd is kun je misschien ook wel denken aan een andere.

in elk geval succes

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 07 april 2008 09:49 PM
  [ # 36 ]

hoe zit het nu met de limousine ?

Is het rookprobleem opgelost?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Nathan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 25-11-2007

Gepost: 21 december 2008 04:40 AM
  [ # 37 ]

Rookprobleem was opgelost, kwv bijvullen bleef helaas actueel… Gedurende de zomer- en herfstmaanden ongeveer een kwart liter per 100 km.

Zojuist is de Limo apk gekeurd en daarbij is erg veel vervangen/vernieuwd: alle schakelstangen, remschijven- en blokken voor, handremkabel- en blokjes, revisie brandstofpomp (leefde een eigen leven), stuur- en fuseekogels en noem maar op…

Radiateur bleek lek alsmede een slangetje aan het bolletje achter het expansievaatje. Problem solved v.w.b. het kwv zou je denken maar helaas!

Na een koude en beroerde start bleef het hele dorp in mist gehuld Sad Pas na een paar km’s stopte de uitlaat met roken tot het moment van stilstaan voor een stoplicht o.i.d. Sad Dan weer optrekken, een ieder achter mij latend in een dikke mist…

Eenmaal on the go op B-weg of snelweg geen enkel probleem maar zodra de motor weer ff staitionair (een magere 600tpm) draait en weer optrekt? Dikke mistwolken en de bijbehorende knipperlichten en middelvingers Sad

En nu dus weer terug bij de dokter voor een koprevisie. Was al een dikke € 1500,- kwijt voor de apk en vervangende onderdelen en nu komt die kop er ook nog eens bij Rolling Eyes

Citroen CX 25 Limousine Turbo2 te koop
Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 22 december 2008 01:13 AM
  [ # 38 ]
Nathan schreef:

Rookprobleem was opgelost, kwv bijvullen bleef helaas actueel… Gedurende de zomer- en herfstmaanden ongeveer een kwart liter per 100 km.

Zojuist is de Limo apk gekeurd en daarbij is erg veel vervangen/vernieuwd: alle schakelstangen, remschijven- en blokken voor, handremkabel- en blokjes, revisie brandstofpomp (leefde een eigen leven), stuur- en fuseekogels en noem maar op…

Radiateur bleek lek alsmede een slangetje aan het bolletje achter het expansievaatje. Problem solved v.w.b. het kwv zou je denken maar helaas!

Na een koude en beroerde start bleef het hele dorp in mist gehuld Sad Pas na een paar km’s stopte de uitlaat met roken tot het moment van stilstaan voor een stoplicht o.i.d. Sad Dan weer optrekken, een ieder achter mij latend in een dikke mist…

Eenmaal on the go op B-weg of snelweg geen enkel probleem maar zodra de motor weer ff staitionair (een magere 600tpm) draait en weer optrekt? Dikke mistwolken en de bijbehorende knipperlichten en middelvingers Sad

En nu dus weer terug bij de dokter voor een koprevisie. Was al een dikke € 1500,- kwijt voor de apk en vervangende onderdelen en nu komt die kop er ook nog eens bij Rolling Eyes

een koprevisie… trd 2 koppen scheuren gemakkelijk is dit ook het geval bij de jouwe? dan kan je best een kop van een trd 1 gebruiken deze barsten minder snel en zijn even goed.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 december 2008 01:18 AM
  [ # 39 ]

Iedere kop is bruikbaar, ook die van een normale 2500 diesel, zonder turbo!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nathan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 25-11-2007

Gepost: 22 december 2008 02:05 AM
  [ # 40 ]

De monteur vermoed een haarscheurtje in de kop, het revisiebedrif zal morgen uitsluitsel geven.

Maar als de kop van een TRDT2 erom bekend staat te scheuren, staat daar dan een bepaalde tijd of kilometrage voor? Ben ik wel benieuwd naar.

En ik heb de complete motor van de 1979 break diesel nog liggen dus als die eventueel ook bruikbaar is mocht revisie/vlakken erg duur uitvallen… Bedankt voor de tip! Smile

Citroen CX 25 Limousine Turbo2 te koop
Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI

Profiel  
 
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 22 december 2008 04:45 AM
  [ # 41 ]
Nathan schreef:

De monteur vermoed een haarscheurtje in de kop, het revisiebedrif zal morgen uitsluitsel geven.

Maar als de kop van een TRDT2 erom bekend staat te scheuren, staat daar dan een bepaalde tijd of kilometrage voor? Ben ik wel benieuwd naar.

Hallo Nathan, je verhaal komt me heel bekend voor, ik heb het zelf twee keer mogen meemaken. Bij mijn twee verschillende TRDT2’s scheurde de kop rond de 450.000 km. De eerste keer gebeurde het plotseling in een gigantische witte mist, zie mijn verhaal daarover op  
De tweede keer, met mijn huidige CX, ging het geleidelijker. Eerst wat koelvloeistofverbruik, toen tankje lek, toen radiateur kapot, toen waterslang gebarsten, allemaal doordat de druk in het koelsysteem te hoog opliep. Met een losse dop op het tankje en barleaks in de koelvloeistof nog een tijdje door kunnen rijden, totdat de koelvloeistof gewoon langs het losse dopje van de koelvloeistoftank er uitgespoten werd. Ik hoopte nog dat het slechts de koppakking zou zijn, maar toen de kop er af lag waren er duidelijk scheurtjes te zien. Nu ben ik ongeveer 200.000 km verder met de nieuwe kop en dezelfde symptomen dienen zich weer aan….
Ben benieuwd hoe je verhaal verder gaat!
Groeten, dolf

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
Nathan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 25-11-2007

Gepost: 01 januari 2009 02:52 AM
  [ # 42 ]

Vervolg op het drama Sad

De kop van mijn Limo is naar het revisiebedrijf geweest en retour gekomen; was zodanig gescheurd dat revisie geen optie meer was…

En dus de “oude” motor van onze Break maar weer eens opgezocht en daar de kop vanaf gesleuteld. Leuk klusje als je dat nog nooit eerder hebt gedaan Wink

Deze weer afgeleverd bij onze monteur en deze heeft de kop inmiddels bij het revisiebedrijf gebracht met de notitie dat e.e.a. volledig nagezien dient te worden. Immers, ik wil mijn Limo niet kwijt en wil er i.i.g. de komende km’s geen problemen mee hebben.

Zal wel eerste week van het (nu) nieuwe jaar worden eer ik haar weer op kan halen…

In de tussentijd start de break niet meer; slechte kabelverbinding of draadbreuk ergens rond de accu Sad  Geen tijd om dit euvel de hand te bieden en nu dus druk op zoek naar een tijdelijke vervanger omdat ook de ID niet rijdt vanwege een defecte verdamper…

Ben al een paar leuke XM’s tegengekomen Smile

Citroen CX 25 Limousine Turbo2 te koop
Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 01 januari 2009 12:41 PM
  [ # 43 ]

Het zit je wel mee niet?!

Ik heb voor nood een ‘Pino’ paraat staan, tis dan wel geen HP maar het brengt me overal…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
r van de wal
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 02 januari 2009 01:08 AM
  [ # 44 ]

Hallo, eerst nog maar de ebste wensen voor 2009 en een zoregloos jaar om te rijden toegewenst.

De haarscheurtjes of haarscheurtje, dat kaan de nalatenschap zijn van het probleem, waarmee je deze topic begon, de te hete motor.
Daarnaast advieseer ik iedereen -zeker met een dieselmotor - om de eerste “koude"kilometers rustig aan te rijden, naarmate de motor warmer wordt kun je er ook meer van verlangen.

Succes,

Roel

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 02 januari 2009 10:56 PM
  [ # 45 ]

je hebt groot gelijk

maar heb al gezien dat cx TRD2 motoren toch snel last hebben van gescheurde koppen hoor….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook