2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Mijn eerste XM
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 januari 2009 08:33 PM
  [ # 16 ]
ArieVisker schreef:

dank jullie wel

Heb net een afspraak gemaakt met de Citroen Dealer Veldman in Groningen om de veerbollen te laten testen en desnoods vervangen of te vullen. Volgens de dealer is het goedkoper om te vervangen dan te vullen. Of is het een verkooppraatje ?, maar aan de andere kant vervangen met 250k op de teller mischien ook geen gek idee.

Idd een verkooppraatje, een Dealert gaat dus nooit de middenbol achter doen (hydractievebol) (te veel werk voor een dealert) STA er dus wel op dat ze die ook mee nemen in de bollencheck, een bol checken en vullen zou gratis moeten zijn, als je toch bij de dealert bent kun je meteen de veercomp even laten uitlezen en resetten. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
tmrrental
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 21-01-2006

Gepost: 02 januari 2009 08:39 PM
  [ # 17 ]

wat is er mis met Michelin Energy’s? ik heb ze niet hoor maar vroeg het me wel af

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 02 januari 2009 08:42 PM
  [ # 18 ]
tmrrental schreef:

wat is er mis met Michelin Energy’s? ik heb ze niet hoor maar vroeg het me wel af

Mwah, op zich niet heel veel als je nooit een bocht wat harder neemt. Maar de limiet is m.i. met die banden veel eerder bereikt. Heb ze wel om de zomerwielen, maar daar komen t.z.t. andere banden om want heb maar wat vaak dat ik op de grens zit. (miss ligt dat ook aan m’n rijstijl Razz)

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 januari 2009 08:44 PM
  [ # 19 ]
tmrrental schreef:

wat is er mis met Michelin Energy’s? ik heb ze niet hoor maar vroeg het me wel af

Op zich niks, maar ze zijn gemaakt om heel lang mee te gaan. Het rubber is dus best harder dan andere modellen. Hardere compound, meer km’s, minder grip….

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 januari 2009 08:47 PM
  [ # 20 ]
tmrrental schreef:

wat is er mis met Michelin Energy’s? ik heb ze niet hoor maar vroeg het me wel af

Allessss, we hebben het wel over het vorig model!! Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 02 januari 2009 08:54 PM
  [ # 21 ]
eXpelliarMus schreef:

een bol checken en vullen zou gratis moeten zijn, als je toch bij de dealert bent kun je meteen de veercomp even laten uitlezen en resetten. Wink

Ook gratis. Daar zou ik op staan! Want wat denkt zo iemand wel, om voor het werk dat hij voor je doet geld te vragen! Tuurlijk…

Gr Martijn

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 02 januari 2009 08:56 PM
  [ # 22 ]
patje74 schreef:

...dan zul je zoen dat hier soms een wereld van verschil in zit!

Waar het hoofd vol van zit… Goeie voornemens?  Laughing

Gr Martijn

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 januari 2009 09:05 PM
  [ # 23 ]
Martijn de Ruijter schreef:
eXpelliarMus schreef:

een bol checken en vullen zou gratis moeten zijn, als je toch bij de dealert bent kun je meteen de veercomp even laten uitlezen en resetten. Wink

Ook gratis. Daar zou ik op staan! Want wat denkt zo iemand wel, om voor het werk dat hij voor je doet geld te vragen! Tuurlijk…

Gr Martijn

Kijk jij sn(h)apt het. Wink  Je zou ze de kost moeten geven Martijn, die je met een kluitje het riet in sturen.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 02 januari 2009 09:18 PM
  [ # 24 ]

195/60 R15 inderdaad… Wink

wat is er mis met Michelin Energy’s? ik heb ze niet hoor maar vroeg het me wel af


Mwah, op zich niet heel veel als je nooit een bocht wat harder neemt. Maar de limiet is m.i. met die banden veel eerder bereikt. Heb ze wel om de zomerwielen, maar daar komen t.z.t. andere banden om want heb maar wat vaak dat ik op de grens zit.

Niet alleen in de bochten maakt dat veel uit, ook bij remmen. Ook met ABS sta je toch wel eerder stil met goeie banden. De nieuwe generatie Energy Savers schijnt al stukken minder erg te zijn, maar scoort nog steeds vrij slecht op grip.

Overigens: bij de dealer staan ze meestal klaar om je flink wat geld uit de zak te kloppen als je weinig van de techniek van een XM weet. Voor mij is de dealer alleen goed om sommige onderdelen te kopen…

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 januari 2009 09:19 PM
  [ # 25 ]
Martijn de Ruijter schreef:
patje74 schreef:

...dan zul je zoen dat hier soms een wereld van verschil in zit!

Waar het hoofd vol van zit… Goeie voornemens?  Laughing

Gr Martijn

Nou vooruit dan maar Martijn, omdat je het als eerste opviel…

love9

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 januari 2009 09:27 PM
  [ # 26 ]

Overigens komt Harm’s mening niet overeen met mijn ervaring. OK, ze zijn doorgaans duurder, maar dat is logisch als ik kijk naar hun pand, gereedschappen en opgeleid personeel. Of je er met een XM op de juiste plaats bent is natuurlijk afhankelijk van de dealer zelf.
“Mijn” dealer (waar ik ook alleen maar kom voor onderdelen) heeft veel kennis van oudere troenen, zelfs voor info over de GS kan ik er terecht, zonder dat er iets aan te verdienen valt overigens.
Er zijn ook voldoende zelfbenoemde “specialisten” die wel weten hoe ze een rekening moeten spekken, onvoldoende kennis hebben en je (wel of niet bewust) met een kluitje het riet in sturen.
Het is in ieder geval te kort door de bocht genomen om over “de dealers”  en “de specialisten” te praten als we het hebben over slechte service, onvoldoende kennis enzovoorts. Al is het een redelijk duidelijk dat enkele klussen duurder zijn bij de dealer. Terwijl je voor andere klussen (en types) juist het beste naar de dealer kunt rijden.
In deze bollenkwestie zou ik gaan voor een specialist.

Profiel  
 
ArieVisker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 02-01-2009

Gepost: 02 januari 2009 09:34 PM
  [ # 27 ]

Tja een aangezien ik een groentje ben op Xm gebied, en de specialisten dus niet ken ga ik eerder voor een dealer. Maar heb duckservice een mail gestuurd ben benieuwd wat ze ervoor vragen.
Ken die jongens wel, mijn stiefoma heeft bij hun haar eend gekocht.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 januari 2009 09:53 PM
  [ # 28 ]
Harm schreef:

195/60 R15 inderdaad… Wink

Nope, het is 195/65 R15 (of 205/60 R15)

Congrats overigens! Die kleur had ik nog nooit gezien.
Ik neem aan dat je nog wel op zoek gaat naar een vervanging voor die achterste wieldoppen?  Cool

Profiel  
 
ArieVisker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 02-01-2009

Gepost: 02 januari 2009 10:05 PM
  [ # 29 ]

Ja ben op zoek naar andere wieldoppen.

Maar heb geen idee hoe die dopen (velgen) heten, die aan de voorkant zitten.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 januari 2009 10:09 PM
  [ # 30 ]
ArieVisker schreef:

Ja ben op zoek naar andere wieldoppen.

Maar heb geen idee hoe die dopen (velgen) heten, die aan de voorkant zitten.

Aan de voorkant zitten wieldoppen van een XM type 1. Die zijn dus ws origineel. Ik zou op zoek gaan naar 2 dezelfde. Staat heel fraai op een type 1! Komen regelmatig voorbij op marktplaats.

Of deze velgen:
 
Zijn origineel voor een type 1 exclusive.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook