3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Mijn eerste XM
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 02 januari 2009 10:27 PM
  [ # 31 ]
par eXeMple! schreef:
Harm schreef:

195/60 R15 inderdaad… Wink

Nope, het is 195/65 R15 (of 205/60 R15)

Congrats overigens! Die kleur had ik nog nooit gezien.
Ik neem aan dat je nog wel op zoek gaat naar een vervanging voor die achterste wieldoppen?  Cool

De tweeliter serie I stond fabriek-af op 195/60-15, de V6 idd op 205/60.

Gr Martijn

Profiel  
 
ArieVisker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 02-01-2009

Gepost: 02 januari 2009 11:29 PM
  [ # 32 ]

Ok prima
Hij staat nu rondom op 195/60/15 all season banden.

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 03 januari 2009 05:55 PM
  [ # 33 ]

Nog twee tips voor ene dealer/specialist.
ik heb zelf erg goede ervaringen met Brons uit Heiligerlee en Blikwerk in Drachten.

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
ArieVisker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 02-01-2009

Gepost: 03 januari 2009 06:46 PM
  [ # 34 ]

Ik zou me kapot moeten schamen Surprisedops:  Surprisedops: , was helemaal vergeten dat Brons natuurlijk een Citroen Dealer is.
Tja dat krijg je als je bijna 3 jaar niet meer in de regio groningen hebt gewoont.

Dank je wel !!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 03 januari 2009 08:56 PM
  [ # 35 ]

Re: Mijn eerste XM

eXpelliarMus schreef:
ArieVisker schreef:

Vering deed het ook prima. Bij het starten ging eerst de voorkant omhoog daarna de achterkant. Bij het uitschakelen van de motor viel het me op hoe snel hij weer zakte.

Gaaf kleurtje!!

Het veerysteem zou ik toch maar even na lopen als ik jou was, dat snel weer inzakken kan duiden op een lege voorraadbol, alle (dus ook de hydractiefbollen midden onder de XM en achter het hitteschiltje van de middedempert) bollen even op druk laten testen en nieuwe lhm of spoelolie er in kan echt geen kwaat en het veersysteem is dan weer even uptodate. Wink

Ik kreeg in een ander topic te horen dat mn XM TCT uit ‘94 gewoon ‘moest’ zakken en dat voorraadbollen pas na 95 zijn gekomen ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 03 januari 2009 08:59 PM
  [ # 36 ]

Voorraadbollen hebben ze toch allemaal? En dat niet of wel inzakken heeft toch vooral met dat anti zink systeem te maken? Razz (klinkt erg logisch) En de voorraadbol is toch net zoiets als de lekzak bij een DS bijvoorbeeld? Of ben ik nu gek Surprised

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 03 januari 2009 10:04 PM
  [ # 37 ]

Denk dat je gelijk hebt met de zink bollen en dat ik de verkeerde term gebruik, maar dat neemt nog niet weg dat zijn ‘90er hoogt hoort te staan en mijn ‘94er weer niet. Ik nie snap nie Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 03 januari 2009 10:17 PM
  [ # 38 ]

Voorraadbollen hebben ze toch allemaal? En dat niet of wel inzakken heeft toch vooral met dat anti zink systeem te maken?  (klinkt erg logisch) En de voorraadbol is toch net zoiets als de lekzak bij een DS bijvoorbeeld? Of ben ik nu gek

Het antizinksysteem zorgt ervoor dat een XM bij langere stilstand niet inzakt. Vanaf 1997 ofzo dacht ik.
Een voorraadbol is een veerbol met een groter gat, dat dient om een constante druk aan het systeem te kunnen leveren. Is dus compleet anders dan een lekzak….

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 03 januari 2009 10:33 PM
  [ # 39 ]
Matthijs309 schreef:

Denk dat je gelijk hebt met de zink bollen en dat ik de verkeerde term gebruik, maar dat neemt nog niet weg dat zijn ‘90er hoogt hoort te staan en mijn ‘94er weer niet. Ik nie snap nie Smile

De antizinkbol kwam pas op de XM uit ‘95 type 2 modellen (eind ‘95 meen ik)

De voorraadbol zit op alle hydropneumaten.  Wink

Een Xm uit ‘90 zal of het nou benzie, diesel of een v6 is gewoon in zakken , alle typen 1 dus.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 januari 2009 10:49 PM
  [ # 40 ]

nope…. juni 94 en ook gezegend met dat extra bollukuh Cool

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 03 januari 2009 10:54 PM
  [ # 41 ]
gompy58 schreef:

nope…. juni 94 en ook gezegend met dat extra bollukuh Cool

Bwa, gezegend… Ik weet niet hoor Wink Ik vind het wel tof dat je auto gaat liggen Cool

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 03 januari 2009 10:56 PM
  [ # 42 ]
eXpelliarMus schreef:
Matthijs309 schreef:

Denk dat je gelijk hebt met de zink bollen en dat ik de verkeerde term gebruik, maar dat neemt nog niet weg dat zijn ‘90er hoogt hoort te staan en mijn ‘94er weer niet. Ik nie snap nie Smile

De antizinkbol kwam pas op de XM uit ‘95 type 2 modellen (eind ‘95 meen ik)

De voorraadbol zit op alle hydropneumaten.  Wink

Een Xm uit ‘90 zal of het nou benzie, diesel of een v6 is gewoon in zakken , alle typen 1 dus.

k heb een type 2 uit ‘94, overgangsmodel wellicht? Of bedoel je met “alle type 1”, dat sowieso alle type 1’s het hebben en alle type 2’s voor +- 95?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 03 januari 2009 11:04 PM
  [ # 43 ]

Hmm ik heb een 96’er, maar mijn vrouwtje ligt toch vrij snel weer op de straat, voornamelijk achter. Vanochtend 15 km, ‘s middags was achter bijna helemaal laag, voor nog wel redelijk op hoogte.

Wat is een lekzak dan? Misschien beetje off topic, maar ben wel benieuwd waar het dan voor dient Razz

En als ik het nou goed begrijp dan zit de voorraadbol gewoon altijd en overal op een hydraulisch geveerde Citroën en de antizink bol op type 2’s vanaf 94 zoals Gomp schrijft..?

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 03 januari 2009 11:07 PM
  [ # 44 ]

jongens.. type 1 zakt, type 1 overgangsmodel ‘93/94 zakt dus oude gril twee spakig stuur. type 2 zakken alleen de eerste modellen van 1994 of 95-ers die laat op kenteken zijn gezet.
of andersom late 94-ers die wel blijven staan Wink of de anti daal rommel werkt niet goed of is kapot en wat te denken van een orga nummer? als je een kenteken van bijv. 1996 hebt hoeft de auto niet perse uit 1996 te komen.

even weer on topic gefeli met je nieuwe xm ! Wink  ben benieuwd naar de foto’s

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 03 januari 2009 11:36 PM
  [ # 45 ]
Matthijs309 schreef:
eXpelliarMus schreef:
Matthijs309 schreef:

Denk dat je gelijk hebt met de zink bollen en dat ik de verkeerde term gebruik, maar dat neemt nog niet weg dat zijn ‘90er hoogt hoort te staan en mijn ‘94er weer niet. Ik nie snap nie Smile

De antizinkbol kwam pas op de XM uit ‘95 type 2 modellen (eind ‘95 meen ik)

De voorraadbol zit op alle hydropneumaten.  Wink

Een Xm uit ‘90 zal of het nou benzie, diesel of een v6 is gewoon in zakken , alle typen 1 dus.

k heb een type 2 uit ‘94, overgangsmodel wellicht? Of bedoel je met “alle type 1”, dat sowieso alle type 1’s het hebben en alle type 2’s voor +- 95?

Idd, alle xm type 1 hebben GEEN anti-inzak-bol. 

Er zijn idd type 2 XM’s die wel inzakken en dat zijn idd de overgangs modellen ‘94/‘95 ( die hebben ook nog het type 1 veersysteem + debiedregelaar.) (bij de XM diesel zijn ze nog langer door gegaan met het monteren van het type 1 veersysteem ik meen tot halverwegen ‘96)
En het schijnt nog gekker te kunnen een XM zonder hydractive type 2 heeft weer wel een anti-inzak-bol!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook