2 van de 2
 < Vorige 1 2

Motor valt uit door GSM?
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 03 januari 2009 04:14 AM
  [ # 16 ]
tmrrental schreef:

heel de wereld zit alweer zo`n 15 jaar bellend in de auto en citroen maakt een auto die dan stil valt… lijkt me sterk

maar ik ben heel benieuwd naar het ònderzoek`

tsja, ze zijn gewoon uhm euh…. uniek ? Wink

Maar goed, ik heb er in mijn xm nog nooit last van gehad. De nokia 6310i, ja ja ook al zo’n klassieker, zit keurig in zijn houder naast de radio.

Profiel  

nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 760

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 03 januari 2009 10:13 AM
  [ # 17 ]
Brian schreef:
Mark Nijenhuis schreef:

Probeer ivm het zendvermogen zo dicht mogelijk bij een mast in de buurt te komen (Nederland staat er ja vol mee) moet best wel lukken de meest ideale omstandiheid te creeeren. Ben benieuwd of het nog eens gebeurt.

Volgens mij moet je juist zo ver mogelijk bij een mast vandaan, dan gaat de telefoon namelijk met meer vermogen zenden.

Dat is correct. Om de batterijcapacitiet maximaal te benutten wordt er slechts zoveel zendvermogen uitgezonden als nodig is. Maar daarmee is natuurlijk ook meteen de “ideale” testopstelling bepaalt: iets als een ijzeren loods zonder ramen of deuren, waar je nauwelijks ontvangst hebt.
Alternatief: de auto zelf “zend-dicht” maken door alle ramen te beplakken met alu-folie Confused  Ik ga om me heen kijken… naar een loods.

De betreffende telefoon was overigens een Nokia 2760, dus redelijk recent/modern en niks bijzonders.

Ik weet dat er tientallen gsm’s nabij de radio gemonteerd worden, en dat gaat kennelijk bijna altijd goed. Ik vraag me af of de plek dicht bij het startblokkeringsklavier misschien ongunstiger is. Misschien heeft de GSM de blokkering even geactiveerd; die print ligt tenslotte zonder enige afscherming in de middentunnel.

- Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 03 januari 2009 06:13 PM
  [ # 18 ]
nltecoko schreef:

Alternatief: de auto zelf “zend-dicht” maken door alle ramen te beplakken met alu-folie

Dan willen we natuurlijk wel foto’s zien…... Mr. Green Mr. Green

ene sry dat ik de boel op het verkeerde been zette, keek meer naar m’n eigen telefoon/PDA. Als ik dicht bij een mast kom dan vliegt de signaalindicator n.l. omhoog….... daarom mijn gedachtengang.

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 03 januari 2009 07:46 PM
  [ # 19 ]

Tegenwoordig heeft bijna iedereen een bluetooth carkit, de telefoon blijft braaf in je zak zitten…...Pas de problème, maar het bereik is k#t door de kooi van Faraday waar je in zit.

Vroegah, ook bij de Cark-91, zat er zo’n antenne uitgang. Spriet op je ruit of dak en je had perfect bereik

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 03 januari 2009 08:03 PM
  [ # 20 ]

Dat wat Willem beschrijft, das exact de reden dat ik stug aan mijn oude nokia met carkit blijf vasthouden.

Geen gegalm, geen gedonder met bereik en nooit een lege batterij.
\
Dat nieuwerwetse gedoe ook Laughing

Profiel  

Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 359

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 04 januari 2009 06:58 PM
  [ # 21 ]
Willem schreef:

Tegenwoordig heeft bijna iedereen een bluetooth carkit, de telefoon blijft braaf in je zak zitten…...Pas de problème, maar het bereik is k#t door de kooi van Faraday waar je in zit.

Vroegah, ook bij de Cark-91, zat er zo’n antenne uitgang. Spriet op je ruit of dak en je had perfect bereik

Ik heb een Nokia houder met connector waarmee die ook geladen word maar MET antennekabeltje.Rest werkt met BT.Ik heb nu een nieuwe tel houder besteld met antenne-aansluiting voor mn N69.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.

v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  

Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 359

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 04 januari 2009 07:06 PM
  [ # 22 ]

Re: Motor valt uit door GSM?

nltecoko schreef:

Zwevers,

Allereerst de beste wensen voor een zweverig 2009.

Toen ik gisteren in mijn ‘98 TCT automaat VSX gebeld werd, viel op hetzelfde moment het motorvermogen weg, en ging lampje “vering sportstand” aan. Vervolgens de hele kerstboom aan lampjes op het dash, maar toen had ik ‘m al aan de kant staan.
De telefoon zat in m’n rechter broekzak, dus op minder dan 30 cm van het code-klaviertje.
Na het belletje even contact uit-en-weer-aan, code ingetoetst en zonder problemen naar huis.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt of eerder gehoord?

- Oscar -

Voordeel van een DS: geen computer om te verstoren.

Ik heb jaren geleden in de tijd zonder gsm analoog oid.problemen gehad met mn Nieuwe Talbot Horizon,diesel,die nooit starte bij een benz.station onderweg als de caravan op de kogel zat!Als ik de caravan ff afkoppelde dan kon ik starten?Geen garage of techneut die een antwoord had en heb tot nu nu een minderwaardigheids-complex aan overgehouden. Confused:

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.

v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook