2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
xm ‘91 2.1d open dak probleem
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 03 januari 2009 07:31 PM
  [ # 16 ]

Of het nou 20 graden vriest of 40 graden in de volle zon is, mag niet uitmaken.

Ik sta ook al 2 jaar voor dezelfde klus, maar ik denk dat je de bak niet hoeft te demonteren. Als je de glasplaat eruit haalt, dan moet je namelijk ook bij alle boutjes van de afdekstrips van de geleide-kettingen kunnen komen, zoals op de foto van Ieks is te zien

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 04 januari 2009 12:25 AM
  [ # 17 ]
Willem schreef:

Of het nou 20 graden vriest of 40 graden in de volle zon is, mag niet uitmaken.

Ik sta ook al 2 jaar voor dezelfde klus, maar ik denk dat je de bak niet hoeft te demonteren. Als je de glasplaat eruit haalt, dan moet je namelijk ook bij alle boutjes van de afdekstrips van de geleide-kettingen kunnen komen, zoals op de foto van Ieks is te zien

Zit die glasplaat dan niet gelijmd ?
Dacht ik altijd . Laughing
Wil `em er ook wel eens uithalen om de boel ff lekker te smeren .
Hoe gaat dat Willem ?

Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 04 januari 2009 12:34 AM
  [ # 18 ]

Nou Lucas, Marco, Sohail en ik hebben vandaag m’n dakje vervangen. Best wel een behoorlijke klus, als je de hemel loshaalt. Eerst nog het oude dakraam geprobeerd te reviseren, maar toen sloot het niet meer goed. Dus daarna een ander schuifdak gemonteerd. Nu weer lekker frisse lucht (bij een sigaret).

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 04 januari 2009 12:35 AM
  [ # 19 ]

is dat wel zo, dat je bij die afdekplaatjes kan als het systeem nog in de auto zit? dat valt toch onder het metalen dak?


glasplaat zit met n stuk of 6 torxen vast, dacht dat je eerst twee aan de zijkanten moest losschroeven voordat je bij degene kan die de glasplaat vast houden.
moest daarvoor ook niet het dakraam wél in de schuine stand open kunnen?


tis ook alweer 4 jaar geleden dat iek zin had naar dat ding te kijken…  Surprisedops:

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 04 januari 2009 12:36 AM
  [ # 20 ]
XMTurboCT schreef:

Nou Lucas, Marco, Sohail en ik hebben vandaag m’n dakje vervangen. Best wel een behoorlijke klus, als je de hemel loshaalt. Eerst nog het oude dakraam geprobeerd te reviseren, maar toen sloot het niet meer goed. Dus daarna een ander schuifdak gemonteerd. Nu weer lekker frisse lucht (bij een sigaret).

Groet, Arjan


fotos gemaakt?  Razz

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 04 januari 2009 12:40 AM
  [ # 21 ]

Nee, uiteindelijk geen foto’s gemaakt. Had wel m’n toestel bij me, maar te druk met monteren. Ik zie overigens ook niet direct een mogelijkheid om het dakje los te schroeven zonder de hemel te demonteren?

Tis wel een behoorlijke klus, alle hemellijsten demonteren, voorstoelen eruit voor het gemak, handgrepen en zonneschermen los, etc. De hemel zit met klittenband vast aan het schuifdak. Dat moet je dan heel voorzichtig proberen los te trekken om vouwen te voorkomen. Dan kun je pas goed bij het dak.

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 04 januari 2009 12:50 AM
  [ # 22 ]

Heb nog een tijdje zonder hemeltje gereden , `t is net een Spaceship dan .
Wel Cool weetjewel! joint

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7344
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 januari 2009 12:59 AM
  [ # 23 ]

zoveel werk is nou ook weer niet en de voorstoelen kun je ook laten zitten hoor Very Happy alles met een dagje werk: hemetje eruit en d’r weer in inclusief schuifdak Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 04 januari 2009 11:44 AM
  [ # 24 ]

Dagje werk vind ik wel veel… Maar tis maar wat je gewend bent, denk ik. Voorstoelen eruit geeft wel lekker veel ruimte. En je kunt makkelijk bij de twee torxen bij de middenconsole.

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Sander203
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 05 januari 2009 11:12 PM
  [ # 25 ]

Voor de snelle beslisser: ik heb een goed werkend Vermeulen-Hollandia dakraam; het model met de motor achter (dus ongeveer midden onder de hemel), goed werkend. Niet met een glazen ruit met met een stalen plaat. Motor en kabels zijn zonder meer goed. Komt uit een 95’er 2.0i 16V automaat maar ligt momenteel al te lang in de weg.

Af te halen in Breezand (of Hoorn tijdens kantooruren) voor een goed gevuld assortiment belgische biertjes.
 
 
 

Enneh, de- en montage valt best mee als je geen haast hebt. Twee man is handig, inderdaad. He hemeltje zit met vennijnige klittenband, dat is eigenlijk het meest vervelend. Ik was alleen ca 5 uur bezig incl. weer gangbaar maken van mijn oude kabels in mijn eigen XM.

Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 05 januari 2009 11:42 PM
  [ # 26 ]
Sander203 schreef:

Ik was alleen ca 5 uur bezig incl. weer gangbaar maken van mijn oude kabels in mijn eigen XM.


Tja…... had je maar op mijn PB gereageert, had ik je twee prachtige PDF,jes toegestuurd en was het klusje in de helft van de tijd geklaart Very Happy Very Happy


Maar misschien meot je de optie nog aanzetten, dat als er een PBtje is dat je meteen een medling te zien krijgt (pop upje)  Wink

Profiel  
 
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 12 januari 2009 03:04 AM
  [ # 27 ]

thx voor alle post, maar ik durf er niet goed aan beginnen gezien ik mijn xm ga verkopen…
ik heb wat schrik dat ik het nooit ga gedaan krijgen. en volgens mij is er gewoon iets geforceerd, en daardoor klipt het raap niet meer en klopt het hele systeem niet meer. maar goed ik doe het toe kip het wat schuin en dan lijkt het alsof hij normaal gesloten is…

en die hemel demonteren dat lijkt me en hele dag werk. ik zou al niet direc weten maar ik moet beginnen…als ik het dan ooit nog in elkaar krijg…

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 03 april 2009 03:03 AM
  [ # 28 ]
marcvandegraef schreef:

Is zo,n motor van het model me de motor achter hetzelfde als met de motor voor, en dan bedoel ik kan ik zo,n motor die voor zit ook achter monteren. En achter in mijn hemel ter hooge van de achterbank zit een slot in het plafond. Kan ik daar handmatig mee het dak open draaien.

Marc, het is handiger als je in het topic dat je zelf hierover begonnen bent je vragen stelt Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook