hallo, heeft er iemand ervaring met het vervangen van een d-riem van een ct turbo uit 97 ?,is dit zelf te doen en heb je speciaal gereedschap nodig?
Even goed zoeken op het forum, er is een hoop over geschreven!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:Even goed zoeken op het forum, er is een hoop over geschreven!
misschien zoek ik niet goed (nieuw op forum) kan maar weinig vinden over zelf vervangen van een distributie riem.
Ook niet als je rechtsboven distrubutieriem invult bij zoeken? Dan komen er zo’n 82 resultaten. Niet allemaal over de tct, maar dat terzijde…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Riem turbo ct goed te doen. Je kunt er goed bij.
Officieel heb je speciaal gereedschap nodig. In praktijk gaat zonder prima. Waar je op moet letten is dat de riem net zo strak komt te staan als dat ie al was. Maar op gevoel gaat dat prima.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:Riem turbo ct goed te doen. Je kunt er goed bij.
Officieel heb je speciaal gereedschap nodig. In praktijk gaat zonder prima. Waar je op moet letten is dat de riem net zo strak komt te staan als dat ie al was. Maar op gevoel gaat dat prima.
oké, bedankt, ga het a.s. zaterdag proberen







Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
verkuilm schreef:Riem turbo ct goed te doen. Je kunt er goed bij.
Officieel heb je speciaal gereedschap nodig. In praktijk gaat zonder prima. Waar je op moet letten is dat de riem net zo strak komt te staan als dat ie al was. Maar op gevoel gaat dat prima.
wie zegt dat hij goed gespannen was?????????
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Als ie niet goed staat rijdt ie beroerd. Maar dan moet je het wel bond maken. Je moet op de grootste overspanning een kleine centimter speling hebben. Als alles er opzit ff starten.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Let goed op de spanrol, die moet echt licht lopen en zonder dat je hem voelt lopen. Als er ook maar een kleine verdenking is op een kleine beschadiging in de kogelbanen of kogels: vervangen. En let op de waterpomp nu je er goed bij kunt.
Als het met een distributiesnaar fout gaat, dan gaat het ook goed fout en is het einde motor.
dennis van der ven schreef:verkuilm schreef:Riem turbo ct goed te doen. Je kunt er goed bij.
Officieel heb je speciaal gereedschap nodig. In praktijk gaat zonder prima. Waar je op moet letten is dat de riem net zo strak komt te staan als dat ie al was. Maar op gevoel gaat dat prima.wie zegt dat hij goed gespannen was?????????
erg goe dpunt hoor!
heb het zelf meegemaakt dat de laatste wissel door de dealer was gedaan maar dat de riem wel een tandje te laat stond…
gompy58 schreef:dennis van der ven schreef:verkuilm schreef:Riem turbo ct goed te doen. Je kunt er goed bij.
Officieel heb je speciaal gereedschap nodig. In praktijk gaat zonder prima. Waar je op moet letten is dat de riem net zo strak komt te staan als dat ie al was. Maar op gevoel gaat dat prima.wie zegt dat hij goed gespannen was?????????
erg goe dpunt hoor!
heb het zelf meegemaakt dat de laatste wissel door de dealer was gedaan maar dat de riem wel een tandje te laat stond…
En toen ,en toen?
XM TCT Ambiance`94
Een tand verkeerd is heel wat anders dan het juist op spanning zetten van de riem. Uiteraard moet je de riem wel goed monteren. Als je dat gedaan hebt kun je de boel op de juiste spanning zette.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:Een tand verkeerd is heel wat anders dan het juist op spanning zetten van de riem. Uiteraard moet je de riem wel goed monteren. Als je dat gedaan hebt kun je de boel op de juiste spanning zette.
bedankt voor alle reactie, ben vanavond aan de klus begonnen en krijg voor als nog de centrale bout op de krukas niet los.
weet iemand of dit gewoon rechtse draad is of toevallig linkse draad :
Is gewoon draad niets speciaal mee zo ver ik me kan herinneren.
Zat bij mij ook goed vast. De truuk zit in het blokkeren, is dat gelukt?
Dan een pijp op de ratel en gaat ie zeker los.
Blokkeren heb ik gedaan op het vliegwiel, ff kapje er af en heb toen wat geknutseld om het te blokkeren.
Eventueel kun je een slagmoer slutel nemen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:Is gewoon draad niets speciaal mee zo ver ik me kan herinneren.
Zat bij mij ook goed vast. De truuk zit in het blokkeren, is dat gelukt?
Dan een pijp op de ratel en gaat ie zeker los.
Blokkeren heb ik gedaan op het vliegwiel, ff kapje er af en heb toen wat geknutseld om het te blokkeren.Eventueel kun je een slagmoer slutel nemen.
oké, ga morgen vol goede moed verder
Bij het spannen moet je de D-snaar toch een kwartslag kunnen draaien?
Of gaat dat bij deze niet op?