19 van de 29
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Mighel’s Gti; wordt gesloopt
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 januari 2009 01:22 AM
  [ # 271 ]

Dat is echt een klusje van niks. Dat zou echt niet veel moeten kosten. Je hebt zeker zelf geen beschikking over een lasapparaat?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 12 januari 2009 01:24 AM
  [ # 272 ]

Helaas zelf geen las-apparaat, maar dat is toch ook bijna niet te doen met electrode-lasapparaat?
daar heb je dan toch een Mig voor nodig?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 januari 2009 01:49 AM
  [ # 273 ]

Het is wel te doen met een electrode apparaat. Laag vermogen en dunne electrode pakken. Dan gaat het prima. Ook een beetje afhankelijk van je las-skills. Met Co2 is het idd wel makkelijker.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 12 januari 2009 03:05 PM
  [ # 274 ]

Inderdaad is CO² handiger om het zelf te doen.. Indien je geen laservaring hebt is dit een mooi moment om het uit te proberen.. Na een paar tikken weet je al hoe het werkt..

Indien je het niet zo ziet zitten: PB mij maar: ik heb nog een adres in Nuth.. Mss dat hij het wilt doen voor je.. Hij last ook kokerbalken en zo..

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 12 januari 2009 06:16 PM
  [ # 275 ]

je kunt het ook nog met TIG doen Razz maar idd is CO2 het makkelijkste. hoef je geen materiaal toe te voegen dat gebeurd allemaal vanzelf.

er zijn tegen niet te veel geld al leuke CO2 lassetjes te koop. gewoon met gasgevulde draad ipv losse fles.
Altijd handig om te kunnen lassen en om het thuis te hebben staan! je kan vanalles aan elkaar bakken.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 januari 2009 06:26 PM
  [ # 276 ]

Je kant het ook autogeen lassen, maar dat is net zo onpraktisch als TIG. TIG is heel mooi, als je aluminium oid moet lassen. Voor de rest vind ik het een moeilijke en onpraktische lasmethode.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 12 januari 2009 06:28 PM
  [ # 277 ]

jah voor zoiets idd wel. voor kleinere dingen te lassen vind ik tig een stuk praktischer weer als CO2. Tig kun je wat preciezer werken.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 12 januari 2009 07:03 PM
  [ # 278 ]

Ik lees het berichtje van Archi net te laat. Heb net de uitlaten naar mijn vaste onderdelen-boer gebracht die ook een motorzaak heeft (en autogeen lasapparaat). Hij last vanavond de lambda-bus om naar de nieuwe uitlaat. Dan morgen ophalen en eronder hangen.
Hopelijk is hij daarna wat stiller op de snelweg, want hij klonk als een golf. Ik wil weer een wolf in schaapskleren Laughing

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 12 januari 2009 09:42 PM
  [ # 279 ]

Laswerk is idd een kunst, maar als je het echt goed kunt, dan heb je lang plezier van je voiture.. je kunt dan een hoop dingen zelf doen en het scheelt hopen geld natuurlijk..

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 12 januari 2009 09:59 PM
  [ # 280 ]

Ik heb nog een 2cv’tje staan waaraan veel gelast moet worden. Het plan is er om nog eens te leren lassen, maar goede apparatuur is het halve werk. Dus eerst rustig sparen of hopen op de staatsloterij

Over die mig/mag apparaten met gevulde draad lees je nogal varierende verhalen, dus die gok wil ik niet wagen. Liever wat meer uitgeven aan een goed apparaat.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 januari 2009 10:21 PM
  [ # 281 ]

Gevulde draad—-> laten staan.

Co2 lasapparaten werken mijns inziens alleen behoorlijk als er een mooie fles bij zit met argon/co2. Voor een mooie strakke las prefereer ik nog altijd het goede oude elektrode lasapparaat.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 12 januari 2009 11:14 PM
  [ # 282 ]

met fles last idd fijner maar die apparaten zijn idd weer wat duurder.

met elektrode heb ik niet zoveel ervaring met plaatwerk moet ik zeggen..
is dat goed om te doen prutsy? op school word aangeraden om het dunnere plaatwerk met CO2 of TIG te lassen.

zowizo is CO2 wel fijnste denk ik om thuis te hebben. daar kun je in principe alles wel mee lassen van dik tot dun.

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 12 januari 2009 11:41 PM
  [ # 283 ]
Thiezz schreef:

zowizo is CO2 wel fijnste denk ik om thuis te hebben. daar kun je in principe alles wel mee lassen van dik tot dun.

De betere toestellen kosten echter wat geld en nu vind ik de overweging best op zijn plaats maar voor het goedkope en voor het éénmalige zou je mss beter een toestel kunnen huren of de klus uitbesteden..

Maaarrrrr.. aangezien ik oude auto’s blijf rijden lijkt mij een CO² lasser de beste keus.. idd voor brede en fijne lasnaden.. dus ook ik zal even doorsparen of kiezen voor een 2e hands..

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 13 januari 2009 12:12 AM
  [ # 284 ]

@ Thiezz voor BX plaatwerk is Co2 eigenlijk een must. Het kan wel met elektrode, maar dan moet je toch wel aardig kunnen lassen. Elektrode is ideaal bij dikker staal als je een mooie penetrerende las wil hebben. Dan zet je dat ding lekker hoog, pakt een dikke elektrode en gaan met die banaan. Aan boord van de Boulder heb ik me aardig suf gelast. Dat was dus allemaal elektrode.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 13 januari 2009 12:46 AM
  [ # 285 ]

ik spaar ook rustig voor een mooi co2 apparaatje, bij rustbusters staan wel mooie te koop,  aangezien ik nog een toekomst met oldtimers voor me heb Wink

hoe zit het eigenlijk met plaatwerk lassen? op school las ik hoop zooi aan elkaar maar heb me nooit verdiept eigenlijk in carrosserie.
je ziet veel verschillende methoden voorbij komen.. de ene maakt een soort ‘sponning’ waar hij het plaatwerk inlegt en dan proplast d.m.v. gaatjes. de andere legt het plaatwerk tegen elkaar en zet proplasjes en weer andere mensen leggen een rupsje over de volledige naad van het plaatwerk.
wat is nou goed en belangrijkste van allemaal wat is apk geldig?

Profiel  
 
 
19 van de 29
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook