Oh ja,
Het scheelde ook als ik de wagen met de neus naar beneden neerzetten.
Dit maakte het verschil tussen s’ochtends weg kunnen rijden of weer eerst moeten ontluchten.
Met de neus naar beneden neerzetten? Bedoel je uit de wind parkeren misschien? :
Omdat we al een broos slangetje hebben ingekort bij de voorverwarming en dat de oorzaak bleek van het ontzettende inhouden heb ik het idee dat er meer slangen aan vervanging toe zijn
Zodra het weer wat warmer is en de ID weer paraat is gaan we daar maar eens mee bezig. Ook de brandstofleidingen zien er niet echt 100% meer uit dus die zijn dan ook aan de beurt.
Op de wat vervelende start na (staat zo pauperig; een heel mooie auto die staat te roken als een schoorsteen om na een kleine kilometer niet meer te roken) rijdt de dame weer fantastisch ook al heb ik het vermoeden een beetje power tekort te komen…
KWV verbruik is helemaal 0 en ook het oliepeil is na ettelijke honderden km’s gereden te hebben nog helemaal op peil. Brandstofverbruik lijkt ook weer als vanouds; bij snelwegritten met kruissnelheden van om en nabij de 150 weer ruim 1 op 15 dus ik ben een blij man!
Volgende klussen zijn dus de koude start (ga wel nieuwe verstuivers, plaatjes en gloeistaafjes monteren) en de koppeling en daarmee alle pakkingen en keerringen. Daarna wil ik de hele carrosserie strak laten maken en laten spuiten en wil ik nog e.e.a. aan het interieur doen. Allereerst op zoek naar nieuwe voorstoelen want die zijn echt aan vervanging toe… Dus als iemand nog een mooi stel te koop weet?
Citroen CX 25 Limousine Turbo2 te koop
Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Nathan schreef:Met de neus naar beneden neerzetten? Bedoel je uit de wind parkeren misschien?
:
Omdat we al een broos slangetje hebben ingekort bij de voorverwarming en dat de oorzaak bleek van het ontzettende inhouden heb ik het idee dat er meer slangen aan vervanging toe zijn
Zodra het weer wat warmer is en de ID weer paraat is gaan we daar maar eens mee bezig. Ook de brandstofleidingen zien er niet echt 100% meer uit dus die zijn dan ook aan de beurt.
Op de wat vervelende start na (staat zo pauperig; een heel mooie auto die staat te roken als een schoorsteen om na een kleine kilometer niet meer te roken) rijdt de dame weer fantastisch ook al heb ik het vermoeden een beetje power tekort te komen…
KWV verbruik is helemaal 0 en ook het oliepeil is na ettelijke honderden km’s gereden te hebben nog helemaal op peil. Brandstofverbruik lijkt ook weer als vanouds; bij snelwegritten met kruissnelheden van om en nabij de 150 weer ruim 1 op 15 dus ik ben een blij man!
![]()
Volgende klussen zijn dus de koude start (ga wel nieuwe verstuivers, plaatjes en gloeistaafjes monteren) en de koppeling en daarmee alle pakkingen en keerringen. Daarna wil ik de hele carrosserie strak laten maken en laten spuiten en wil ik nog e.e.a. aan het interieur doen. Allereerst op zoek naar nieuwe voorstoelen want die zijn echt aan vervanging toe… Dus als iemand nog een mooi stel te koop weet?
pfff heel de carrosserie is dat wel nodig… de wagen was toch doenbaar zeker als je er elke dag mee rijdt… zou eerst zien dat ie mechanisch helemaal in orde staat….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Laat hem toch doen, hoe strakker hoe beter
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Nathan schreef:
. Allereerst op zoek naar nieuwe voorstoelen want die zijn echt aan vervanging toe… Dus als iemand nog een mooi stel te koop weet?
Wat voor intererieur zit erin?
Gutta cavat lapidem…
De carrosserie is erg mooi maar als je wat dichterbij gaat kijken zie je een paar kleine putjes op het dak, flauwe deukjes in het front van de motorkap en beginnende roestblaasjes bij de achterste zijruiten en 1 plekje onderaan het linker spatbord. Verre van problematisch maar daarnaast is de kleur tussen de portieren bijv. afwijkend van de (overgespoten) carrosserie en dat stoort me.
Vandaar dan ook de eerste prioriteit om de techniek helemaal up to date te krijgen (ben al lekker op weg) om daarna het lakwerk weer in topconditie te krijgen. Ik speel een beetje met de gedachte om alles in die mooie zachtblauw metallic kleur te laten spuiten. Heb alleen geen idee hoe die kleur heet…
Ik ben van plan om nog jaren door te rijden met deze geweldige auto, vandaar dat ik haar weer 100% probeer te krijgen in zo’n beetje alle opzichten. Volgende stap is dan het interieur. Er zit nu het standaard grijze velours in maar de bestuurdersstoel is behoorlijk ingezakt en ook de passagiersstoel is niet helemaal fris meer. Achterbank is nog heel netjes gelukkig maar de bekleding op de vloer kan een goede schoonmaakbeurt gebruiken. Mooi klusje voor als het weer wat warmer wordt
Dus als iemand nog een nette set stoelen te koop weet? Ik houd me van harte aanbevolen! Trouwens, een mooi lederen interieur is natuurlijk ook niet verkeerd…
Citroen CX 25 Limousine Turbo2 te koop
Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Bleu Petrol? zou het niet weten voor de rest?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Bleu Romantique?




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Citroenbx schreef:Laat hem toch doen, hoe strakker hoe beter
ik ken de wagen… er zijn belangrijker dingen dan een strakke carosserie…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja ik blijf zo’n verlengde uitvoering het mooiste vinden met een lederen interieur zwart of beige.. hangt af van de carosserie…
ps let ook op het subframe want achteraan begon dit ook dit te staan tussen de naden…maar in nederland maken ze daar misschien minder problemen uit….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Subframe is nagekeken en hersteld, geen probleem voor de apk dus
De Limo is nu bijna helemaal op onderhoud. Ik heb o.a. laten vervangen/gerepareerd/gereviseerd:
-koprevisie
-brandstofpomprevisie
-remschijven en -blokken
-handrem
-stuur- en fuseekogels
-schakelstangen
-distributie compleet
-alle bollen nieuw
-LHM systeem doorgespoeld + verse LHM
-etc.
Heeft al met al een kleine € 4.000,- gekost Maar goed, op een paar kleine onvolkomenheden na rijdt ze dan ook weer als een nieuwe
Citroen CX 25 Limousine Turbo2 te koop
Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Nathan schreef:Subframe is nagekeken en hersteld, geen probleem voor de apk dus
De Limo is nu bijna helemaal op onderhoud. Ik heb o.a. laten vervangen/gerepareerd/gereviseerd:
-koprevisie
-brandstofpomprevisie
-remschijven en -blokken
-handrem
-stuur- en fuseekogels
-schakelstangen
-distributie compleet
-alle bollen nieuw
-LHM systeem doorgespoeld + verse LHM
-etc.Heeft al met al een kleine € 4.000,- gekost
Maar goed, op een paar kleine onvolkomenheden na rijdt ze dan ook weer als een nieuwe
Dat is perfect!
ja jullie in nederland mogen lassen aan het subframe geloof ik hé?
hier in belgie is dat verboden….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Nathan schreef:Subframe is nagekeken en hersteld, geen probleem voor de apk dus
De Limo is nu bijna helemaal op onderhoud. Ik heb o.a. laten vervangen/gerepareerd/gereviseerd:
-koprevisie
-brandstofpomprevisie
-remschijven en -blokken
-handrem
-stuur- en fuseekogels
-schakelstangen
-distributie compleet
-alle bollen nieuw
-LHM systeem doorgespoeld + verse LHM
-etc.Heeft al met al een kleine € 4.000,- gekost
Maar goed, op een paar kleine onvolkomenheden na rijdt ze dan ook weer als een nieuwe
Dat is perfect!
ja jullie in nederland mogen lassen aan het subframe geloof ik hé?
hier in belgie is dat verboden….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Wat niet ziet niet deert…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
das waar maar ik als de naden dik staan… is er niet veel aan te doen… en krijg je onvermijdelijk na een paar jaar een rode kaart…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!