2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Verlies van vermogen en toerental 22 trs
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 21 januari 2009 02:20 AM
  [ # 16 ]

Zou ik als het aan de pomp ligt niet vanaf het begin moeten hebben? En wat kan er mis zijn met de tank eigenlijk?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
pp!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 28-05-2008

Gepost: 21 januari 2009 10:43 AM
  [ # 17 ]

oude benzine, residu, bezinksel, drap enz.je pomp & leidingen raken verstopt, je filters & carb. dito, als ze een tijdje stilstaat zakt alles weer naar de bodem, maar als het weer gaat stromen of hoe noem je dat loopt het weer vol met meuk.
flushen en nieuwe, verse benzine & filters vervangen doet wonderen, je hebt ook carb. cleaner Wink

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 21 januari 2009 12:24 PM
  [ # 18 ]

Zou heel goed oude benzine kunnen zijn aangezien ik de laatste keer redelijk laat getankt heb. Bij de grote beurt worden de filters allemaal vervangen en alles geflushed dus dan zou het allemaal goed moeten komen.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 21 januari 2009 01:16 PM
  [ # 19 ]

Heb geloof ik met mijn 83’er 20 fam hetzelfde….

Vanmorgen met vochtig weer prima starten maar na een paar honderd meter stotteren en niet meer oppakken. Gestopt af laten slaan. Vervolgens gestart, even leten draairen en probleem over (af en toe een hikje).

Heb vanmorgen maar eens zo’n flesje spul voor door de benzine gekocht.

En bedenk me nu dat ik gisteren redelijk laat getankt heb… Dus misschien rommel in tank. Ik ga de filters ook maar eens checken.

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 22 januari 2009 07:09 PM
  [ # 20 ]

Ze is weer terug van de garage en heeft haar grote beurt gehad. De carburateur was vies en stond te arm afgesteld. Verder alle filters vervangen en alle andere gebruikelijke dingen. Ook is de kachelmodule vervangen. Ze rijdt nu tot zover weer helemaal goed. Dank voor alle tips nog.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 23 januari 2009 09:31 AM
  [ # 21 ]

Duur?

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=196042

Wink

Mooi dat het verholpen is, veel zweefplezier!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook