Zou ik als het aan de pomp ligt niet vanaf het begin moeten hebben? En wat kan er mis zijn met de tank eigenlijk?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
oude benzine, residu, bezinksel, drap enz.je pomp & leidingen raken verstopt, je filters & carb. dito, als ze een tijdje stilstaat zakt alles weer naar de bodem, maar als het weer gaat stromen of hoe noem je dat loopt het weer vol met meuk.
flushen en nieuwe, verse benzine & filters vervangen doet wonderen, je hebt ook carb. cleaner
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84
Zou heel goed oude benzine kunnen zijn aangezien ik de laatste keer redelijk laat getankt heb. Bij de grote beurt worden de filters allemaal vervangen en alles geflushed dus dan zou het allemaal goed moeten komen.

Totaal aantal Berichten: 347
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Heb geloof ik met mijn 83’er 20 fam hetzelfde….
Vanmorgen met vochtig weer prima starten maar na een paar honderd meter stotteren en niet meer oppakken. Gestopt af laten slaan. Vervolgens gestart, even leten draairen en probleem over (af en toe een hikje).
Heb vanmorgen maar eens zo’n flesje spul voor door de benzine gekocht.
En bedenk me nu dat ik gisteren redelijk laat getankt heb… Dus misschien rommel in tank. Ik ga de filters ook maar eens checken.
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl
Ze is weer terug van de garage en heeft haar grote beurt gehad. De carburateur was vies en stond te arm afgesteld. Verder alle filters vervangen en alle andere gebruikelijke dingen. Ook is de kachelmodule vervangen. Ze rijdt nu tot zover weer helemaal goed. Dank voor alle tips nog.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Duur?
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=196042
Mooi dat het verholpen is, veel zweefplezier!
‘Spirit of avant-garde’